Avatar billede korup Nybegynder
28. juni 2004 - 20:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Statistik på websites

hej alle experter, jeg har lige fået ansvar for en IIS server og vil gerne have noget mere statistik over de enkelte websites.
Der må der findes noget der kan fortælle mig hvormange besøgende de enkelte sites har og hvilken belasting de er for netværket. m.m.

Håber der er nogen der har nogle gode forslag..

/korup
Avatar billede kreller1 Nybegynder
28. juni 2004 - 20:54 #1
Du kan downloade en DL/UL (manager) Der viser hvor meget trafik der er. prøv www.download.com .
Avatar billede codemonkey Nybegynder
29. juni 2004 - 09:17 #2
Det lyder som om du kunne drage nytte af Windows' Performance monitor - perfmon.exe
Med denne kan du se antallet af aktuelle sessioner på hvert site, processor og net belastning.
Avatar billede claus_p Nybegynder
29. juni 2004 - 09:45 #3
Der findes et væld af løsninger der kan hjælpe dig med dette.

Der er både gratis løsninger og dem der koster penge.

Fælles for de gratis løsninger er ofte af man skal lægge et lille gif banner på sit site som registreres hos udbyderen af statistik.
Et eksempel på dette er Chart.dk

Disse løsninger er ofte knap så fleksible som dem der koster penge. Her har du ogfte også mulighed for at lave analyser der fortæller dig hvor folk kommer fra og om de genererede en indtægt til dig (hvis det f.eks. er en e-shop).
Her kan jeg anbefale dig at kigge på www.netiq.com som laver Wentrends.

Der findes som sagt et hav af løsninger derude som passer til et hvert behov.

Mvh. Claus