Avatar billede daasen Nybegynder
28. juni 2004 - 15:37 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Bedste grafikkort med passiv køling?

Hvad er det hurtigste grafikkort, man kan få, med passiv køling - altså med køleribber i stedet for blæser. Jeg skal bruge det i en PC, som står i stuen, så det skal være helt lydløst.

Jeg har i øjeblikket et Albatron GeForce FX5200EP med 128 MB Ram, men vil godt have noget lidt hurtigere. Jeg er selvfølgelig godt klar over, at jeg ikke får et high-end kort, når jeg ikke vil have blæser, men det kan jeg leve med, da jeg alligevel kun kører 1024x768 - så jeg vil bare have lidt bedre performance end det nuværende.

Jeg kan se, at jeg kan få kort med GeForce FX5500 med passiv køling - f.eks. AOpen Aeolus FX5500-DV128LP
Hvor stor forskel er der på FX5200 og FX5500?
Og er der noget hurtigere end FX5500, som kan klare sig uden blæser? Det må også meget gerne være ATI chipset.

På forhånd tak.
Avatar billede fonzie Nybegynder
28. juni 2004 - 16:45 #1
Jeg har et RADEON 9600 SE, som jeg vil betragte som lydløst! Desuden er det ret billigt, købte det til ca. 600 kr
Avatar billede daasen Nybegynder
30. juni 2004 - 14:51 #2
Kan du huske, hvilken specifik model det var?
Avatar billede fonzie Nybegynder
30. juni 2004 - 15:39 #3
Ja det er et RADEON 9600 SE 128 DDR Ram fra Club 3D. Du kan se kortet på http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=72840

Men jeg ville dog anbefale dig at købe et Asus da det pt er billigere:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=68771
Avatar billede daasen Nybegynder
01. juli 2004 - 17:37 #4
Club 3D's ser bestemt brugbar ud - den anden har så vidt jeg kan se almindelig blæser, og så vil jeg hellere betale lidt ekstra for Club 3D's.
Jeg lader lige spørgsmålet stå åbent lidt endnu og ser, om der kommer andre gode forslag. Men tak for hjælpen indtil nu.
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
03. juli 2004 - 16:26 #5
Hvis du er villig til at betale lidt ekstra, så tag et kig på Sapphire Atlantis Ultimate Edition serien. Er blandt andet blevet testet med Rdeon 9600 Pro og Radeon 9800 Pro her:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/09/15/0134019
De er helt lydløse og har god performance.
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
03. juli 2004 - 16:26 #6
Det skulle have været et svar
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
03. juli 2004 - 17:05 #7
De har også en længere anmeldelse af det på hardwaretidende.dk
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/07/25/4182454
Avatar billede daasen Nybegynder
05. juli 2004 - 10:23 #8
Hej.
Tak for gode svar til jer begge. Det var jo egentlig skyttegaard, som kom med det mest præcise svar på spørgsmålet om hurtigste grafikkort med passiv køling (9800 pro er ubestridt hurtigere end 9600 SE). Men det er også et meget dyrt kort, så jeg ender nok alligevel med at bruge fonzies forslag.
Derfor har jeg også lige afsat lidt ekstra point, så I begge får de 30 for et godt svar.
Tak for hjælp.