Avatar billede computopic Nybegynder
28. juni 2004 - 13:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Formular i word.

Jeg har lavet et skabelon dokument, hvor i der er indsat nogle formular felter. Jeg løser så dokumentet, hvor efter kun formularfelterne kan udfyldes intet andet. Det er helt perfekt, da det er en formular der skal kunne udfyldes i word og derefter udskrive.

Problemet:
Der er et billede i formularen som brugerne skal kunne skifte, når jeg låser dokumentet kan dette billede ikke røres/skiftes uden oplysning.. Hvordan kan man gøre så brugerne kan benytte formularen og skifte billedet uden at låse formularen op?
Avatar billede ferdinand.k Mester
28. juni 2004 - 13:59 #1
Du kan kode følgende i VBA for dokumentet:

når man trykker på den knap der skal ændre billede
- skal dokumentet låses op
- skifte billede
- låse dokumentet igen

Var det ikke en løsning!?
Avatar billede computopic Nybegynder
28. juni 2004 - 14:08 #2
Det er næsten en løsning, mangler bare lige hvordan det gøres sådan i praksis..
Avatar billede computopic Nybegynder
28. juni 2004 - 15:34 #3
J tror jeg har fået pointen..
Avatar billede ferdinand.k Mester
29. juni 2004 - 08:22 #4
super. du siger bare til hvis du har brug for hjælp...
Avatar billede krask Nybegynder
22. juli 2004 - 11:08 #5
Du behøver ikke at kode, man kan nøjes med at låse sektioner, så du kan sætte dit billede i en sektion for sig selv og vælge Tools - protect document, så får du mulighed for at vælge hvilke sektioner, der skal låses
Avatar billede computopic Nybegynder
09. september 2004 - 11:35 #6
Ingen rigtig løsning :-(
Lukker
Avatar billede ferdinand.k Mester
10. september 2004 - 10:23 #7
Næste gang kunne det være en ide at udtrykke at du har brug for yderligere hjælp, istedet for at lukke et spørgsmål der faktisk er besvaret!