Avatar billede bonden Nybegynder
28. juni 2004 - 12:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nemme filnavne i apache 2

På min apache 1.3 kan jeg i browseren skrive www.domain.dk/fil istedet for www.domain.dk/fil.php og så finder med det samme den rigtige fil.
Gør jeg det samme på apache 2, kommer den med "Siden findes ikke".

Hvordan opsætter jeg apache 2 til at acceptere "korte" filnavne?
Har de 2 conf-filer foran mig, men kan ikke finde forskellen.....
Avatar billede terrak Nybegynder
28. juni 2004 - 12:20 #1
http://www.domain.dk/fil refererer til mappen 'fil' på domænet 'http://www.domain.dk/'. For at få den til at loade en fil, ligger du en fil ved navn index.html, index.htm, index.php, index.asp eller hvad du nu ønsker, i mappen.
Filendelsen skal dog være registreret i Apache, før den vil acceptere det.
Avatar billede bonden Nybegynder
28. juni 2004 - 12:21 #2
Så meget ved jeg godt - og hvis der så ikke er en mappe, skulle den jo kunne kigge efter en fil istedet.
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2004 - 22:38 #3
Har du set efter ordet MultiViews?

Det kan gøres med en linie i stil med

Options MultiViews

for den mappe, hvor det skal virke. Bemærk at Options All IKKE slår MultiViews til - det skal man skrive udtrykkeligt, for at slå til.
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2004 - 22:41 #4
Avatar billede bonden Nybegynder
30. juni 2004 - 22:34 #5
Det var den, der skulle til - multiviews skulle tilføjes i følgende linie:
Options Indexes FollowSymLinks MultiViews