Avatar billede sugemallen Nybegynder
28. juni 2004 - 10:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Cxalw32c.exe program fejl

Hej alle

Kan i ikke lige hjælpe mig af med følgende fejl, den opstår rimelig tit på et temmligt nyt wlan (6-8gange dagligt)
Alt andet end concorde virker upåklageligt
På det normale lan er der ingen fejl
Loggen siger kun :

Hændelsestype:                    Fejl
Hændelseskilde:                  Application Error
Hændelseskategori:              Ingen
Hændelses-id: 1000
Dato:                                    28-06-2004
Klokkeslæt:                          09:06:05
Bruger:                                Ikke tilgængelig
Computer:      xxx15
Beskrivelse:
Fejlagtigt program cxalw32c.exe, version 0.0.0.0, fejlagtigt modul cxalw32c.exe, version 0.0.0.0, fejlagtig adresse 0x00025527.
Avatar billede dma Nybegynder
28. juni 2004 - 11:28 #1
Denne fejl siger kun kerneudviklerne ved Microsoft noget, så den er "ubrugelig"

Løsningsforslag:

1. Prøv med at afvikle på en stand-alone PC for at afgøre om fejlen ligger i XAL. Gør den det, så reinstaller programmet (men pas på tilretninger og data...!)
2. Går det ok, så ligger fejlen sandsynligvis i nettet. Prøv at tilkoble arbejdstationer en ad gangen (gerne med flere timer i mellem) for at lokalisere en evt. defekt PC
3. Alternativt så skift midlertidigt til en anden nettype, for at afklare at det ikke ligger i Wlan'et. Mange programmer kan "overleve" at nettet taber forbindelsen, men her er XAL noget mere sårbar..!
Avatar billede sugemallen Nybegynder
28. juni 2004 - 12:06 #2
Problemet ligger med sikkerhed ikke i pc'en da vi kommer fra en laaaangsom 512/512Kbit linje som ikke skabte dette problem på de samme klienter, det ligger sikket i det nye wlan. Så jeg håber lidt på at der kommer en firmware opdatering til Dlink DWL-2100AP+.
Jeg har dog som et lille forsøg sat hastigheden ned til 11Mbit på disse, så må vi se om det hjælper???

Ellers tak for hjælpen!
Avatar billede jespero Nybegynder
04. juli 2004 - 10:04 #3
Hviklen version af C5 er det?
Prøv at udskifte DLL filerne og lav en total oversættelse af tilretningerne.
Det kan også være at du skal have en ny EXE fil idet der var nogle kerner der var problemer med.
Avatar billede sugemallen Nybegynder
30. juli 2004 - 08:14 #4
Version 3.5 Build 77
Jeg har prøvet & lade den ene klient køre windows udgaven af concorde (Cxalw32.exe)
Det er det samme problem, det bliver smidt ud af på vilkårlige tidspunkter :o(
Avatar billede jespero Nybegynder
30. juli 2004 - 11:49 #5
Har du prøvet at udskifte de dll filer som der afvikles i forbindelse med XAL?
Avatar billede sugemallen Nybegynder
30. juli 2004 - 11:58 #6
xal'en er åbenbart meget følsom overfor mistede pakker. Jeg kan ikke se anden løsning end at gøre den trådløse forbindelse mere stabil, da jeg har observeret lidt ustabilitet på denne
Alternativ ville nok være en terminal løsning til de brugere som sidder og bruger xal'en.
Jeg får nogle andre access-points, som muligvis løser mit problem???
Avatar billede sugemallen Nybegynder
12. oktober 2004 - 20:53 #7
Skiftede access point til 54Mbit, det hjalp!