Avatar billede thje Nybegynder
05. oktober 1999 - 15:36 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Hvem vil hjælpe en begynder??

Hejsa alle
Jeg er en begynder med stort B med dette men jeg håber at der alligevel er plads til mig herinde

Jeg sidder med et mindre problem, da jeg har brug for en access database hvor man kan hente og tilføje fra online gennem ASP.
Databasen skal kunne indeholde lidt forskellige emner, og det er:
                    bruger
                    tittel
                    handling
                    evt.
                    ( det er til en film klub som jeg er ved og lave )
                    Det i sig selv skulle ikke være så svært ( har jeg hørt ) men problemet kommer hvis der er feks. 2 der har den samme tittel så kan den ikke finde ud af det.
Hvis du/I kan lave sådan en og samtidig smide en lille vejledning i hvordan den kan implanteres så vil det være en STOR hjælp

På forhånd 1000 tak
Thomas
Avatar billede madsnordskov Nybegynder
05. oktober 1999 - 15:40 #1
Det su snakker om er altså ikke noget man bare lige laver for 60 point...
Avatar billede thje Nybegynder
05. oktober 1999 - 15:47 #2
Det var det højeste man kunne vælge :-(
Avatar billede madsnordskov Nybegynder
05. oktober 1999 - 15:49 #3
Du kan selv sætte et pointantal manuelt, men det jeg mente var nu at det jo er en hel løsning (selvom det er en lille én) - og en sådan koster jo tid og penge... dette steder er vel mere en hjælp til selvhjælp-ting.. oder was?
Avatar billede thje Nybegynder
05. oktober 1999 - 15:50 #4
Måske, men hvad vil du sige sådan burde koste????
Avatar billede madsnordskov Nybegynder
05. oktober 1999 - 15:52 #5
Det ved jeg ikke så meget om... måske andre har mere forstand på den slags... jeg ville jo sige at du skulle gå i gang selv med en god bog og få en masse hjælp herfra...
Avatar billede thje Nybegynder
05. oktober 1999 - 15:52 #6
har jeg prøvet, men jeg kunne ikke finde noget om det.. kender du en?
Avatar billede madsnordskov Nybegynder
05. oktober 1999 - 15:54 #7
Beginning Active Server Pages fra Wrox Press er god.

Ellers er der masser at hente på http://netcoders.dk og http://www.activeserverpages.dk + en række udenlandske steder.. f.x. http://www.aspin.com eller http://www.4guysfromrolla.com
Avatar billede mr.mads Nybegynder
05. oktober 1999 - 17:27 #8
Det med 2 der har den samme tittel, kan løses med et ekstra felt, der er autonummeret.
Mvh
Mads

PS: Køb frontpage så er du godt på vej.
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
07. oktober 1999 - 08:42 #9
Nu er der en ting jeg ikke fatter : Spørgsmålet går på Access, og I svarer at han skal købe FP og ASP ???

Du skal lave et ID-felt i dine tabeller, der er autonr.
Dette felt og Titelfeltet kan du gøre til en Nøgle ! Derved undgår du at to ens titler giver problemer !!!
Avatar billede thje Nybegynder
07. oktober 1999 - 08:46 #10
Ved godt at det lyder surt, men jeg har altså ALDRIG arbejdet med Access før, det var det jeg mente med begynder med stort B :-(, så jeg har ikke nogen ide om hvordan man gør det i snakkrer om
Avatar billede madsnordskov Nybegynder
07. oktober 1999 - 08:57 #11
midgaardsorm: Ja, men prøv at læse hans oprindelige spørgsmål.

Han beder også om en vejledning i hvordan den skal implementeres... jeg læser det somom han også skal have lavet ASP'en...

er det forkert thje?
Avatar billede thje Nybegynder
07. oktober 1999 - 09:00 #12
Både og......

Jeg har lidt styr på ASP, men ikke så meget, som sagt er det første gang at jeg roder med Access, så jeg ved ikke helt hvad der skal stå for og få de 2 ting til og snakke sammen.
Jeg har lige købt Active Server Pages for Dummies, men jeg er ikke nået så langt i den endnu. Og som i nok ved er det jo ikke alle der er lige hurtige til og lære fra en bog :-)
Avatar billede madsnordskov Nybegynder
07. oktober 1999 - 09:02 #13
Jeg har faktisk fundet en enorm god beskrivelse af at bruge ASP og Access sammen:

http://msdn.microsoft.com/library/tools/aspdoc/iiwadata.htm
Avatar billede thje Nybegynder
07. oktober 1999 - 09:06 #14
Takker, det vil jeg kikke på, men jeg tror nu jeg vil lade min bøn stå lidt endnu :-)
Avatar billede madsnordskov Nybegynder
07. oktober 1999 - 09:11 #15
Hvad er det helt præcis du beder om? En forklaring eller et færdigt produkt?

Forklaringen har du fået af mrmads og midgaardsorm og jeg har givet dig en oversigt over hvordan du connecter og arbejder med databasen fra ASP.
Avatar billede thje Nybegynder
07. oktober 1999 - 09:20 #16
Det nemmeste ville jo nok være og bede om det færdige produkt, men det ville nok være og slippe for nemt :-)
Tror jeg finder ud af noget andet, jeg har fået meget hjælp herinde og det er jeg taknemmelig for
Avatar billede hhdata Nybegynder
07. oktober 1999 - 12:56 #17
En god ide at undersøge mere om, inden du kaster dig ud i for store databaser er Normalisering, som en teknik til at undgå data som er gentagne i en tabel. Prøv at kigge i brugervejledningen til access, til de gamle versioner stod der noget om det...
Ellers gå på biblioteket og lån en bog om emnet, eller om access..

Håber du finder ud af det..
:-)
Avatar billede thje Nybegynder
07. oktober 1999 - 13:14 #18
Kan det passe der er en bog der hedder Access 97 for dummies ????
Avatar billede hhdata Nybegynder
07. oktober 1999 - 13:28 #19
Ja det er der..
Avatar billede henning.c Nybegynder
11. oktober 1999 - 15:17 #20
Køb og læs Ole Mose: Access97 - Praktisk databasedesign.
Den koster kun 69 kr og gennemgår et eks fra ende til anden.
Avatar billede thje Nybegynder
11. oktober 1999 - 15:30 #21
Hvor kan man finde den henne???
Avatar billede henning.c Nybegynder
12. oktober 1999 - 09:45 #22
Jeg tror at alle boghandler/kiosker har den. Den er fra IDG forlaget.
Avatar billede thje Nybegynder
12. oktober 1999 - 09:46 #23
Takker
Avatar billede madsnordskov Nybegynder
12. oktober 1999 - 09:55 #24
Avatar billede thje Nybegynder
18. november 1999 - 11:57 #25
Sagen er blevet løst

/Thomas