Avatar billede henrikege Nybegynder
27. juni 2004 - 19:20 Der er 3 kommentarer

Afbrudt forbindelse ved læsning af nyhedsgrupper

Hej eksperter

Det kan ske, at jeg, når jeg læser nyhedsgrupper og vil skifte fra en NG til en anden, får følgende besked:

TCP / IP forbindelse pludseligt afbrudt
Konfiguration:
Konto: news.inet.tele.dk
Server: news.inet.tele.dk
Protokol: NNTP
Port: 119
Sikker (SSL): 0
Programkode: 800ccc0f

Hvis jeg så blot klikker igen på NG'en, så kan jeg sagtens læse den. Jeg har ADSL forbindelse hos TDC. Kan nogen svare mig på, hvad årsagen er ?
Avatar billede henrikege Nybegynder
27. juni 2004 - 19:55 #1
Jeg har selv surfet lidt rundt og fandt denne beskrivelse:

XADM: Cannot Access Newsgroups Through Public Folders After Moving Public Information Store
Gælder for
This article was previously published under Q295740
SYMPTOMS
When trying to access a public folder post in Microsoft Outlook Express, you may receive the following error message:

The TCP/IP Connection was unexpectedly terminated by the server.
Configuration:
Account: account name Server: server name Protocol: NNTP Port: 119 Secure (SSL):0 Code: 800ccc0f
If you perform a network trace, you see a "503 server failure" response from the Network News Transfer Protocol (NNTP) server when attempting to retrieve the post.
CAUSE
This problem occurs if you have moved the Exchange 2000 public information store databases to alternate locations.
RESOLUTION
To resolve this problem, restart the Microsoft Exchange information store (IS) service.
WORKAROUND
To work around this problem, stop the Microsoft Exchange IS service before you move the public information store databases.
STATUS
Microsoft has confirmed that this is a problem in Microsoft Exchange 2000 Server.
The information in this article applies to:
Microsoft Exchange 2000 Server
Last Reviewed: 6/5/2003 (1.1)
Keywords: kbbug kberrmsg kbpending KB295740

Men hvad betyder det ?
Avatar billede henrikege Nybegynder
28. juni 2004 - 17:49 #2
Har nu selv talt med TDC Hotline, som siger, at fejlen periodisk vil opstå fra deres side af - Microsoft Exchange server 2000 - , og at jeg intet kan gøre selv for at afhjæle problemet. Da det jo heller ikke er noget stort problem, så er det tilsyneladende blot et " af de små knubs ", som pc-livet giver..... ;o)
Avatar billede henrikege Nybegynder
28. juni 2004 - 17:51 #3
Hermed lukker jeg tråden..
Henrik Ege Olsen