Avatar billede jnielsen Nybegynder
27. juni 2004 - 18:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Streame asx med mplayer.

Hej

jeg har et lille prob. Jeg har lige installeret mplayer på min mandrake 10.0 spand. Den fungere rigtig godt, og dog. Når jeg prøver at streame film. fx Drengene fra Angora får jeg flg. felj meddelse:

/home/user/tmp/angora_1_06_cykelholdet.asx could not be opened, because the associated helper application does not exist. Change the asspciated in you preferences

Jeg bruger mozilla som browser (ved ikke om det har nogen betydning). Jeg ved ikke hvad det er jeg gør forkert, men underligt er det da.. Håber der er en Linux-haj derude til at hjælpe

Mvh Jonas
Avatar billede ridefisken Nybegynder
27. juni 2004 - 18:38 #1
Mozilla er nok ikke sat op til at bruge mplayer til at streame .asx-filer.
Dette kan nok ændres i mozillas indstillinger, men ellers kan du i en terminal skrive 'mplayer' fulgt af url'en til .asx-filen.
Avatar billede kleve Nybegynder
17. juli 2004 - 08:28 #2
Du skal have installeret mplayer plugin  til mozilla og sørge for at Totem er den foretrukne lydafvikler til asf og asx filer. Så kan du lytte til dr lyd-filer og streaming.
Jeg har ikke fået mplayer  til at virke .

Se under hjælp --> plugins I Mozilla . Hvad står der ? er der plugins?

Frank