27. juni 2004 - 18:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mailen kan ikke afsendes

Hej

Jeg har outlook 2003. Når jeg forsøger at sende en mail kommer der i samme øjeblik en mail retur hvor der står følgende fejlmeddelse i:

Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere.
'fiktiv@fiktiv.dk' den 27-06-2004 18:01
550 relay denied unless from authorised IP address

Hvad kan det være?

/PC
Avatar billede strych9 Praktikant
27. juni 2004 - 18:09 #1
Er du TDC kunde? bruger du smtp.mail.dk som udgående server?
Avatar billede stig3 Mester
27. juni 2004 - 18:09 #2
Det er fordi du har 2 mail adresser i Outlook.
(Formentlig)

Du skal vælge at sende "fra" den mail adresse, som smtp serveren kender. Det er din udbyder som afviser at sende mails som ikke har din mail adresse hos dem som afsender.
Avatar billede strych9 Praktikant
27. juni 2004 - 19:33 #3
Måske han heller ikke kan modtage mail ;)
Avatar billede C:\> Juniormester
27. juni 2004 - 21:00 #4
Fejlen opstår hvis din indstilling i "udgående postserver" (SMTP) ikke står til din udbyders server, eller hvis din udbyder kræver at du bruger password til SMTP. I dette tilfælde skal du sætte kryds i feltet "Min server kræver sikker godkendelse"

Hvis du har flere e-mail konti i din Outlook, skal du benytte den samme SMTP-server (din udbyders) for alle konti.
Avatar billede C:\> Juniormester
04. juli 2004 - 23:18 #5
Har du fået hul igennem?
22. august 2007 - 13:45 #6
Lukker pga. gammelt spørgsmål