Avatar billede header Nybegynder
27. juni 2004 - 16:49 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Musen er froset fast

Hvad kan man forsøge hvis musen er frosset fast.
Enkle forslag, tak.

Det er min mors pc. Hun bor 100 km. væk, så jeg har ikke adgang til den.
Avatar billede zilladk Nybegynder
27. juni 2004 - 16:51 #1
er det en trådløs mus
Avatar billede the_email Nybegynder
27. juni 2004 - 16:52 #2
Genstarte... :)
Avatar billede header Nybegynder
27. juni 2004 - 16:53 #3
Ja.
Der er helt sikkert strøm på den.
Avatar billede zion Juniormester
27. juni 2004 - 17:02 #4
Prøv at slukke computeren og tag strømstikket fra. Tag musen ud og sæt den i igen. Sæt så strømstikket i og tænd computeren.

Plejer at virke når det sker på min computer.
Avatar billede zilladk Nybegynder
27. juni 2004 - 17:05 #5
trådløs mus: Prøv at holde knappen på connectoren (dims tilsluttet pc) nede i 5 sek, og lige herefter hold connector knap på mus nede i 5 sek (sidder typisk under musen og kan trykkes på med nål eller kugle pen)
Avatar billede header Nybegynder
27. juni 2004 - 17:08 #6
"Genstarte..."

Når musen ikke kan bruges, kan man jo ikke klikke på Genstart. Eller er der en anden måde. Du mener måske slukke på kabinettet - det har jeg tænkt på, men er ikke så vild med det.
Avatar billede header Nybegynder
27. juni 2004 - 17:09 #7
Ok. Nåede ikke at se jeres indlæg inden jeg opdaterede.
Avatar billede zilladk Nybegynder
27. juni 2004 - 17:13 #8
PS hvis der er både trådløs mus og tastatur, så check lige at at begge dele fungerer efter connection. ellers gentag proceduren først conector så tastatur og så mus.
Avatar billede zion Juniormester
27. juni 2004 - 17:14 #9
Du kan sagtens bruge tasteturet til at genstarte eller slukke computeren.

Der sidder en knap med windows logo. Tryk på den og brug piletaster til at køre ned på luk computeren
Avatar billede zion Juniormester
27. juni 2004 - 17:31 #10
Jeg hentede dem på nettet via HP hjemmeside.

Underligt.

Måske jeg skulle prøve at finde den CD der fulgte med og prøve den.
Avatar billede header Nybegynder
27. juni 2004 - 17:34 #11
Vor herre bevares!

Nu ringer hun sgu og fortæller mig med begejstring i stemmen, at hun alligevel har prøvet at skifte batterier, og at det hjalp!!!
Det første jeg spurgte hende om var, om hun nu var sikker på at der var strøm på.

Jeg har også lige brugt en halv time på at hjælpe hende med at tjekke, om hun har et lydkort og om driveren er der. Det viste sig, at lyden bare var slået fra. Det havde hun ellers også "tjekket".
Avatar billede header Nybegynder
27. juni 2004 - 17:36 #12
Hun får en "næse" næste gang jeg ser hende!
Avatar billede zion Juniormester
27. juni 2004 - 17:38 #13
UPs forkert indlæg før :-)
Avatar billede zion Juniormester
27. juni 2004 - 17:38 #14
OK, bare hun fik det til at virke ;-)

God kamp i aften
Avatar billede header Nybegynder
27. juni 2004 - 17:49 #15
I lige måde. :-)
Avatar billede header Nybegynder
30. juni 2004 - 16:20 #16
.