Avatar billede r1d1 Nybegynder
27. juni 2004 - 14:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Frosset fast

Nu er det gået helt galt!
Jeg prøvede at forbinde 2 pcér med et netværkskabel, og prøvede at lave et netværk imellem win. mil. og den omtalte pc med 2000 på.
Det kunne jeg ikke finde ud af, og da jeg startede 2000 op igen, så står den nu og er frosset fast på opstarts billedet. (Den har talt 6 blå prikker)
Jeg har prøvet at reparere og genstarte uden held.
Hvad gør jeg nu.....
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2004 - 14:49 #1
Tyder på at den driver du benytter til netværkskortet ikke virker korrekt.
Hvilket netværkskort er der tale om?
Har du prøvet at fjerne netværkskortet?
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2004 - 14:49 #2
2 ting:
1: Har du oprettet er rep.diskette?
2: Indsæt din win200 CD-rom i drevet, sæt CD-rom drevet som primær opstart i DOS og kør en rep. proces.
Og så håber jeg for dig, at du har oprettet er rep.diskette...
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2004 - 14:50 #3
Ja, du skal selvfølgelig allerført fjerne kablet imellem de 2 PCér. Men det siger vel sig selv.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2004 - 14:50 #4
æhh spørger skriver:
"Jeg har prøvet at reparere og genstarte uden held."
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2004 - 14:51 #5
Nåe ja...
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2004 - 14:51 #6
Men reparere hvad? OS eller...?
Avatar billede r1d1 Nybegynder
27. juni 2004 - 15:25 #7
Jeg har lige smidt netkortet ud og starter op.
Og kører opgradering  - Jamen det er jo fantastisk
Men hvordan laver jeg en boot-disk, og hvorfor er det nødvendigt når systemet starter fra cd.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2004 - 15:38 #8
Hvad løste dit problem r1d1?
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2004 - 15:42 #9
extend>r1d1 accepterede dit svar ved en fejl.:
http://www.eksperten.dk/spm/514339
Opretter du lige et spørgsmål til ham, så han kan få sine point tilbage?
Avatar billede r1d1 Nybegynder
27. juni 2004 - 16:50 #10
Jeg smed netkortet af H. til og vupti så kørte jeg igen.
Så jeg er dig dybt taknemlig. Jeg sparede en reinstall med det hele.
Hilsen r1d1
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2004 - 17:25 #11
Vedr. points:
Jeg har oprettet et nyt sp:
http://www.eksperten.dk/spm/514382
hvor r1d1 skal komme ind så jeg kan tilbageføre points.

Vedr. disk:
Jeg har ikke nævnt noget om en boot-disk. Men tilgengæld nævnte jeg en rep.disk, som kan gør at du kan genoprette fejl i dit OS, uden at du skal slette hele dit OS og starte helt forfra.  :-)