Avatar billede danpetersen Nybegynder
27. juni 2004 - 14:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

fejlsikret tilstand!

hej...
jeg har et problem med min computer (med windows xp), jeg kommer ud i fejlsikret tilstand osv. hver gang jeg vælger noget såsom "start i normal tilstand" så genstartere den, jeg har så prøvet at putte min Windows xp CD i få at den evt. kunne reparer noget men hver gang jeg trykker 'r' (for at reparer) genstarter den, jeg kan komme ind i noget med XP CD'en men så mangler der en "setupdd.sys" fil...
dette er sket efter jeg har fået nyt grafik kort, og prøvede at installere min software til grafik kortet, har prøvet med det gamle grafik kort (ved ikke kom det spiller nogen betydning) :(
Avatar billede peet-49 Novice
27. juni 2004 - 14:53 #1
Tryk F8 under opstart, vælg sidste kendte konfiguration, hvor systemet virkede.
Avatar billede peet-49 Novice
27. juni 2004 - 14:54 #2
Virker det ikke, kør da en repair af windows.
Avatar billede danpetersen Nybegynder
27. juni 2004 - 22:38 #3
1. kan ikke opstarte med den "sidste kendte konfiguration"
2. kan jo ikke køre en repair
Avatar billede tomdane Nybegynder
28. juni 2004 - 13:59 #4
Jeg går ud fra du har kigget på systemgendannelse?

Men sæt det gamle grafikkort i, og så må du manuelt fjerne de drivere som fulgte med det nye, og så se om den autogenkender det gamle (

Thomas
Avatar billede danpetersen Nybegynder
28. juni 2004 - 14:13 #5
tak for hlælpen... har fundet ud hvad det var det var en af  mine ram som havde en I/O fejl men eller tak for hjælpen
Avatar billede peet-49 Novice
28. juni 2004 - 14:15 #6
OK-lyder sansynligt.
Avatar billede danpetersen Nybegynder
28. juni 2004 - 14:17 #7
:)