Avatar billede koepp Nybegynder
27. juni 2004 - 13:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mit tele2 modem

Hey! Jeg har fået installeret et modem, fra tele2, og det hele kører perfekt.

Jeg vil bare lige høre om jeg kan smide en switch på og så koble flere computere på, eller hvordan!?

Det skal lige siges jeg kører med 1 fast IP-adresse.

___

koepp OuT >8]~
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. juni 2004 - 13:47 #1
1 fast IP? Så skal du bruge en router, gerne med indbygget switch.
Avatar billede koepp Nybegynder
27. juni 2004 - 13:50 #2
skal jeg så koble routeren på efter modemmet, eller skal den skiftes ud med modemmet?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. juni 2004 - 13:54 #3
Efter modemmet. Prøv at kigge om der ikke er en eksperten-artikel om det.
Avatar billede serverservice Praktikant
27. juni 2004 - 23:58 #4
Det skal være i rækkefølge: internet -modem-router-pc.
På routeren skal du for internetsiden definere din faste ip. på pc siden enabler du dhcp. så indstiller du din pc til auto ip og auto dns (default)
Du kan godt smide en switch på mellem router og pc.

Den kan dog godt lade sig gøre uden router, men så skal du betale for flere ipadresser - en pr. pc - og så skal du indstille dit netkort til fast ip/dns