Avatar billede jrasmus Nybegynder
27. juni 2004 - 12:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

flere kolonnebredder i samme ark

er i gang med at lave en formular i a4 størrelse. bruger forskellige kolonnebredder i de første 10 linier, men har for de efterfølgende linier brug for anderledes kolonnebredder. det er her jeg har problemet - når jeg forsøger at ændre kolonnebredden her ja så ændres den også for de første linier på arket. hvordan klarer man dette. håber i kan hjælpe.
mvh/jørgen
Avatar billede snowball Novice
27. juni 2004 - 12:59 #1
Det mener jeg ikke man kan. Det tætteste du kommer en variabel kolonnebredde er nok ved at merge/flette nogle celler sammen, men derfor har du jo heller ikke 100% kontrol over det.
Avatar billede kabbak Professor
27. juni 2004 - 13:15 #2
enig med snowball
Avatar billede s_kjaer Praktikant
27. juni 2004 - 13:55 #3
Kan du ikke markere de kolonner hvor du ønsker at ændre kolonnebredden (klik i det grå felt med bogstavet, og træk til du har 10 blå kolonner) Derefter højreklik og vækg kolonnebredde. Det virker i Excel xp pro
Avatar billede s_kjaer Praktikant
27. juni 2004 - 13:57 #4
Ups. læste ikke spm rigtigt, havde ikke set at der stod linier. Så virker mit ikke
Avatar billede s_kjaer Praktikant
27. juni 2004 - 14:07 #5
Du kan løse problemet ved at flette et forskelligt antal celler i de 10 første og de 10 næste linier. Eks. så du for hvert felt i de 10 første linier fletter 2 celler, mens du i de næste 10 rækker fletter 3 celler. Det er en fusker metode, men jeg har fået det til at virke tidligere.
Avatar billede s_kjaer Praktikant
14. februar 2005 - 19:21 #6
Feedback eller luk.....
Avatar billede Jensen DK Novice
16. september 2007 - 07:08 #7
Det er længe siden det spørgsmål blev oprettet hvad med at acceptere eller afvise svaret så det kan afsluttes.
Avatar billede Jensen DK Novice
06. juli 2008 - 14:31 #8
Spørger igen kan der lukkes her?
Avatar billede jrasmus Nybegynder
06. juli 2008 - 15:57 #9
Ja der kan lukkes. Beklager jeg ikke har fået svaret i rette tid.
Mvh/Jørgen