Avatar billede koepp Nybegynder
27. juni 2004 - 11:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

svchost.exe x 4 - Hvad skal jeg gøre?

Hej! Når jeg åbner min jobliste - så bliver svchost.exe vist 4 gange... og min computer kører ikke optimalt for tiden.

Umiddelbart ville jeg tro at det var blaster eller sasser jeg har fået... Men jeg har kørt fixblaster.exe og fixsasser.exe - og de har ikke fundet nogle af dem :(

Nogen ideer til hvad problemet kunne være??

____

koepp oUt >8]~
Avatar billede keysersoze Guru
27. juni 2004 - 11:31 #1
svchost er en generisk proces der agerer som en host for andre processer der kører forskellige Dll'er, derfor skal du ikke blive overrasket over at du kan se flere instancer af denne proces i Opgavelisten.

Kør nogle adaware programmer som fx adaware og spybot - og kør evt en gang virusscan hos fx http://housecall.trendmicro.com/
Avatar billede majsmarken Nybegynder
27. juni 2004 - 11:38 #2
Læs og brug som beskrevet her:
http://www.eksperten.dk/artikler/127
(Bare for at være 'TRYG')
Avatar billede koepp Nybegynder
27. juni 2004 - 11:47 #3
Hvordan giver jeg jer begge2 lidt point? :)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
27. juni 2004 - 11:49 #4
Du ka' kun gi' POINT til personer der skriver [SVAR] ...
(Hvilket jeg så har gjort her)

Hvad fik du så ud af http://www.eksperten.dk/artikler/127 ???
Avatar billede koepp Nybegynder
27. juni 2004 - 11:59 #5
well, jeg har kørt det hele og gjort som beskrevet... men de er der stadigvæk (Svchosts.exe)

Håber min spand kører lidt bedre nu! :)
Avatar billede koepp Nybegynder
27. juni 2004 - 12:00 #6
doh, så failede jeg.. skulle have haft markeret jer begge :/

My bad, sry majs! :((
Avatar billede majsmarken Nybegynder
27. juni 2004 - 13:29 #7
... det er nok også mere <keysersoze>'s svar der er gældende...
Bye...
Avatar billede keysersoze Guru
27. juni 2004 - 13:49 #8
svchost kan du næsten kun undgå ved at lade være med at tænde din computer eller ved at skifte til et andet styresystem end windows