Avatar billede xplorer Nybegynder
27. juni 2004 - 08:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

HIS Excalibur Radeon 9800 PRO IceQ Fejl på kort eller opsætning

Hejsa jeg har lige købt et HIS Excalibur Radeon 9800 PRO IceQ  grafik kort.

Instalerde det på mit lige så nye bundkort Asrock P4VT8+, VIA PT800.

instalerede de nødvendige chip drivers samt Bios Update fra 1,0 til 1,40.

Problemet er mit grafik kort i 3dmark03 køre den fint til jeg kommet til Cpu test somreglt så fryser den.
er også kommet over Cpu tes og vider hvorpå den frøs ved lyden.
Så jeg tænkte at 3dmark03 havde nok en fejl.
så jeg instalerde nogle spil.

Efter at have spille en tid går skærmen i sort og får følgende fejl.

Driveren ati2dvag til display enheden \Device\Video0 befandt sig i en uendelig løkke. Dette betyder normalt, at der er et problem med selve enheden eller med enheds- driveren, som programmerer hardwaren forkert. Kontakt hardwareforhandleren for at få den nyeste driver.

De nyeste drivers er instaleret de virker ikke samme fejl har downgraded drivers virker heller ikke, har sat kortet ned fra agp 8x til 4x virker heller ikke.

har downclocket min cpu virker heller ikke.
faktisk har jeg prøvet alt.

Min tower og psu er
Chieftec, Dragon Miditower Silver 360W PSU

Så grafik kortet burde få den strøm som anbefalet og jeg har kun et DVD drev i samt diskette drev.

Kan jeg have været uheldig at få et defekt grafik kort.
Avatar billede 1945 Nybegynder
28. juni 2004 - 22:29 #1
har haft samme problem med samme kort har dog et andet mb hvor jeg selv kan bestemme hvor mange volt agp porten skal have. det kan du ikke med dit mb. men fortvivl ikke gør som følger gå i bios gå til advanced og sæt din agp voltage til high husk at gemme når du forlader bios.
Avatar billede xplorer Nybegynder
01. juli 2004 - 12:45 #2
Det hjalp ikke at gøre ovenstående
Avatar billede xplorer Nybegynder
05. juli 2004 - 20:05 #3
Kortet er sendt til RMA så jeg må se hvad sagen føre frem til.