Avatar billede duckie2 Nybegynder
27. juni 2004 - 08:25 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Pris på hjemmeside. tak

Hejsa

Har fra en kunde fået følgende spm.:

Hvad ville det koste, at lave et system magen til http://www.singles.com/

Kom med et bud.....
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. juni 2004 - 10:06 #1
Regn med n*10000 kr, hvor n nok starter med 3 og gåropefter alt efter hvor mange
faciliteter der skal være.

Bemærk dog at konkurrencen også i Danmark er hård. Det kræver kvalitet på mange plan,
at få et overskud.
Avatar billede websam Nybegynder
27. juni 2004 - 11:05 #2
Send mig en mail med lidt flere oplysninger så får du et bud på det skriv til martin(a)newage.dk

/Martin
Avatar billede thb Nybegynder
27. juni 2004 - 11:49 #3
du kontakte mig på thb@tdcspace.dk
Avatar billede triple-x Nybegynder
27. juni 2004 - 12:31 #4
du er velkommen til at få et tilbud hos os kontakt os på salg@pezzo.dk
Avatar billede cautoo Nybegynder
27. juni 2004 - 12:40 #5
Jeg vil da også gerne give dig et tilbud, på et færdigt system...
Jeg arbejder med PHP og MySQL til "specielscriptsne".
Jeg arbejder for et hjemmesidefirma, og mener derfor jeg ved hvordan det er at arbejde for kunder...

Da jeg ikke har mulighed for at lave scriptet lige med det samme, er jeg sikker på vi kan blive enige om et specieltilbud, hvis du er interesseret :)...

Du kan evt. kontakte mig på dhellner(snabel-a)jubiimail.dk
Avatar billede duckie2 Nybegynder
27. juni 2004 - 13:20 #6
Så har i fleste misforstået spørgsmålet. jeg vil bare have en ca. pris og ikke et tilbud!!!!!!!. Siden skal desuden bruges i et land hvor det ikke findes i forvejen!
Avatar billede triple-x Nybegynder
27. juni 2004 - 13:31 #7
duckie2 utrolig svært at give et tilbud for dig, hvis det er sådan det fungere. en pris er jo komplet individuel. nogle ville måske forlange 50.000+ hvor andre ville lave det for omkring 10.000

men tror du skal sætte et prisleje fra 10.000 og opefter som Erik også nævner. Men hvis det er fordi du ikke selv ved hva du skal give af pris... så må du sætte dig ned og regne timeantal ud og en timepris. derefter udvikle et tilbud ud fra det.
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
27. juni 2004 - 18:02 #8
Skal du have en "rimelig" udvikler til at lave det, vil denne sikkert skulle bruge mindst 200-300 timer på at lave det ordentligt. Så kan du efterfølgende regne med en time pris på mellem 350 og 1300 kroner alt afhængig af hvem du henvender til dig. 350 kroner ved en selvstændig freelancer (og det er endda billigt) og 1300 ved de "store" (WM-data m.v.) Så alt lige fra 70.000 til 390000.

Hvis der er noget der vil sælge det til dig for 10.000 så er de enten 100% amatører, 100% urealistiske med hensyn til opgavens størrelse eller bare "100% fra den".
Avatar billede triple-x Nybegynder
27. juni 2004 - 22:01 #9
carsten - her vil jeg ikke give dig helt ret... det komme meget an på om du henvender dig til en freelancer eller et firma. men jo 10.000 er íkke meget. nu har jeg dog ikke kigget på alle funktioner på sitet
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
27. juni 2004 - 22:12 #10
Som jeg skrev - afhængig af om det er en freelancer...
Men for 10.000 får du jo intet! En freelancer (som vel og mærke ikke laver andet end det) skal gerne have ca. 35-40.000 om måneden for at have en ordentlig løn og til udgifter. Så for 10.000 får du max. én uges arbejde. På den tid kan man ikke få et site af denne type op og køre. Og skal man (som jeg regner med) bruge min. 200 timer på et site af denne type ligger du jo på 5-6 ugers arbejde - dvs. et absolut minimum på 50.000 ex. moms.
Avatar billede cybermike Nybegynder
28. juni 2004 - 01:42 #11
Jeg ville kunne levere koden for smaa 20.000 excl. opsaetning hos dig, dvs saa kommer scriptet i en pakket fil med et par mysql dumps til. Grunden til jeg kan lave det saa billigt er at jeg har noget kode liggende for en dating side jeg lavede en gang som vil kunne goere det noget nemmere at saette sammen.

Udvikling fra bunden ville tage mig 3-5 uger, og for en uges arbejde vil jeg have 20.000 kr , regn selv resten ud.
Avatar billede ronnieg Nybegynder
28. juni 2004 - 10:56 #12
Duckie2, jeg vil skyde på et sådan projekt koster 75-100.000, hvis vi skulle lave det.

Det er fint nok at bruge freelancerer, men så sørg for at de har rettighederne til den kode de bruge, mange glemmer nemlig at de ikke har rettighederne til ting de har lavet på et tidligerer arbejde/kunde.

Og så er det dig der også har et problem..

Folk der kan lave dette for 20.000 og nedefter, lad være med at købe billigt hvis i er seriøse så vælg en partner der har prøvet det før og klan dokumenterer tidligerer resultater
Avatar billede duckie2 Nybegynder
28. juni 2004 - 13:55 #13
jojo men spørgsmålet er jo om man for de 50-75000 mere for det ekstra for sine penge eller om det en "amartør" laver til 25000 kr ikke er lige så godt!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. juni 2004 - 14:01 #14
Dukie2 håber ikke du tager denne omgang spam ilde op. Det er ment som oplæg til diskussion.

Nu kan jeg ikke lade være længere for det er meget interessant det her.

20.000 om ugen = 1 Million om året = Tænk hvis du vandt i lotto.

En freelancer skal gerne have ca. 35-40.000 for at have en ordentlig løn og til udgifter. - AHA en freelancer som mig burde altså have mange udgifter til f.eks leje af lokale, rengøring o.s.v.

Jeg ER freelancer og har aldrig tjent 1 million om året. Ikke en gang været tæt på det. Jeg tjener til stadighed 40.000 om måneden nogle gange mere nogle gange mindre. Mit udgiftsniveau = 429,-kr oom måneden for 2Mbit forbindelsen jeg ville have uanset om det var til arbejde eller ej den gode frokost og leje af min egen lejlighed?? Nej det kan vidst ikke blive mange kroner jeg bruger.

Nu kommer vi så til pointen. http://www.eksperten.dk/spm/514557 - Carsten søger job i Silkeborg. Vi må gå ud fra at lønnen skal ligge 40.000+. (Det er ikke for bestemt at hakke på Carsten men bare sammenfaldet)

Som jeg læser jeres indlæg så vil i tage priser af høj klasse selvom det betyder i ikke laver noget. Faktisk anbefales der ligefrem at mange penge = kvalitet. Mit spørgsmål er så om man vil lave noget og tage en pris der giver en kontinuerligt arbejde eller om man stædigt vil fastholde en 40.000+ løn og så kun opnå den 6 gange om året og fede den af resten af tiden = 20.000.... om måneden

Erik startede faktisk med at skrive at konkurrencen er ekstrem hård. Næste 4 indlkæg læser slet ikke problemstillingen, men tilbyder straks at løse opgaven. Panik??

Fortsat god dag :))

/Nikolaj
Avatar billede thb Nybegynder
28. juni 2004 - 14:12 #15
:D
Undskylder at jeg overså først linie.. :D Det er meget godt klaret..

Thomas
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. juni 2004 - 14:33 #16
Du bad ikke om tilbud, men det fik du, og i den fri konkurrence må man prissætte
sine varer og tjenesteydelser som man vil. En freelancers høje betaling skal jo
også dække ferie, sygdom, kurser og anden faglig udvikling, perioder uden arbejde,
lokaler, udstyr, revisor, og hvad ved jeg. Det kan ikke umiddelbart sammenlignes
med almindeligt lønarbejde.

Det kan være du arbejder for billigt, nikolajdu ;)

Men til spørgeren: får man noget for de ekstra penge. Ikke nødvendigvis, men kig
på eksperten.dk og se hvor mange ting der skal tages hensyn til, og hvor lang tid
det nok tager at sætte sig ind i det. I flæng:

Sikkerhed: http://exp.dk/spm/514458 - man skal ikke kunne hacke sig ind i systemet
ved upload af billeder. Her er det ikke nok at følge den første upload vejledning
man møder.

Cross-browser: http://www.eksperten.dk/spm/513661

Nye, små, klienter: http://www.eksperten.dk/spm/514532

For ikke at snakke om anvendelse af korrekte teknologier til de rigtige ting:
XML, Webservices, osv. En brugbar anvendelse af teori og praksis omkring
bruger(an)ven(de)lighed. Opbygning af den grundlæggende arkitektur med patterns,
så man fx opnår skalerbarhed. Grafiske evner. En garanti for at man fortsat
er i branchen. Informationsarkitekturen på sitet. ....etc.... bliv selv ved....

Man opnår ikke nødvendigvis dette ved høj timebetaling, men kan man tingene,
betyder det jo ikke så meget. Hvad er billigst: et problem løst til 1000 kr i timen,
der tager 2 timer, eller den billige udgave til 200 kr i timen, der lige skal
have to dage til det, 14 timer.

Iøvrigt er det utopisk at tro at een person kan alt dette. Man bør nok ikke
blot hyre en freelancer til det.

Og så er det en umulig opgave, der er blevet stillet. Der er ikke antydning
af kravspecifikation, og alle vores gæt er kun gæt.

Det var vist lidt off-topic. sry.
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
28. juni 2004 - 15:15 #17
Når jeg nævnte at en freelancer skal have 35.000 - 40.000 pm måneden skal det jo være med til at dække feriepenge, pension, transport, "døde perioder" hvor du kun tjener 20.000, manglende betalinger osv osv. Det er derfor jeg sagde minimum 35-40.000. Det niveau skal man ligge på for at kunne dække sig bare nogenlunde ind.

Og ja :-) Jeg søger arbejde, men ville aldrig drømme om at forlage mere end 40.000 i en fastansættelse. Her har jeg jo ingen økonomisk risici, jeg får feriepenge, jeg får pension osv....
Avatar billede websam Nybegynder
28. juni 2004 - 15:17 #18
Har denne tråd ikke udviklet sig til mere off-topic end relevante svar på <<duckie2>> spørgsmål ?

Som de fleste skriver her vil prisen komme op på imellem 50 - 100.000 for et sådan system og det mener jeg ikke er urealistisk. Og som <<erikjacobsen>> skriver er det en rigtig god ide at få mere end en person på et sådan projekt, da der er mange ting der skal tages højde for. Og sidst men ikke mindst, en bredere viden og indsigt i forskellige teknologier :o)

/Websam
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. juni 2004 - 16:37 #19
Jo jeg har været der i mange år og kender udemærket spillet. Det jeg undrede mig mest over var at carsten antager 40.000 om måneden og bagefter søger arbejde og at Cybermike vil gøre sig til millionær.

Så kan det godt være jeg ikke tjener 40.000 i snit og nogle så synes jeg er for billig, men til gengæld har jeg noget at lave konstant. Det var den opvejning jeg foretog
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
28. juni 2004 - 17:10 #20
Der er nok ikke nogen der bliver millionær at være freelancer - og mit søgen arbejde ændrer da ikke ved at man bør ligge i det leje som jeg nævnte før - det skal jeg ihvertfald hvis jeg vil være selvstændig/freelancer.
Avatar billede ronnieg Nybegynder
28. juni 2004 - 19:04 #21
Duckie,
skriv til mig på ronnie@sitevision.dk hvis du vil have en pris ud fra en kravspec...

Det er umiligt at komme med en korrekt pris uden kravspec...
Avatar billede saucer Nybegynder
10. juli 2004 - 18:05 #22
Hvis du vil have en pris fra os så kan du kontakte os på : info[at]duo-interactive.dk

Eller se vores hjemmeside på : www.duo-interactive.dk
Avatar billede duckie2 Nybegynder
10. juli 2004 - 18:17 #23
lukke tid