Avatar billede danauktion Nybegynder
27. juni 2004 - 00:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Program kopiering

Jeg har en gammel PC (650 Mhrz, 20 GB harddisk) som har tjent mig godt og fint i 5 år, men en dag stod mit grafikkort af og efter at have installeret et nVidia Geforce FX5200-TD128 har jeg kun haft problemer med den:
Ved genstart sker det ofte at mus og tastatur ikke kan ses og jeg må derfor genstarte både 5 og 6 gange.
Computeren kan køre i flere timer for derefter at fryse og  den kan også fryse under opstart - både alm. og ved fejlsikker opstart.
Jeg har opdateret min bios, checket min RAM (3x128MB og 1x256MB) og alt ser egentlig ok ud - det virker bare ikke.

Jeg har taget konsekvensen og bestilt en ny computeren men jeg har et hav af programmer på min gamle pc, som jeg gerne vil have med mig - og jeg har ikke alle installations cd'erne mere....(!)

Er der nogen måde at tage en 'program-backup' som man kan restore på en anden PC ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. juni 2004 - 00:52 #1
Det letteste er at sætte den gamle harddisk over i den nye PC som slave, og så kopiere derfra
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. juni 2004 - 00:58 #2
Hvilket styresystem ?
Da de allerfleste programmer skriver nogle værdier i registreringsdatabasen, vil kun et fåtal af programmerne virke hvis man blot kopierer dem.
Derfor er din eneste chance at overføre hele indholdet af harddisken til din nye computer, og derefter foretage en repair (XP og 2000) eller en "installation oveni" hvis det er 98 eller me.
Det vil installere alle enheder igen men beholde dine indstillinger og programmer.

Der findes gratis-programmer ved harddiskfabrikanterne der kan klare overførslen.
Avatar billede danauktion Nybegynder
27. juni 2004 - 01:25 #3
->Bufferzone
Det vil ikke virke - alle mine programmer kræver installationsnøgler som er gemt i registreringsdatabasen.
->Tonybrandt
Den mulighed har jeg selvfølgelig, men den nye PC er med en pre-installeret XP PRO og 120 MB HD, så jeg så helst en løsning hvor jeg blot 'sugede' programmerne ud af den gamle HD :-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. juni 2004 - 01:30 #4
Det er faktisk en umulig opgave. Jeg kender ingen programmer der kan gøre det, og at gøre det manuelt er en voldsom opgave.
Så jeg står ved at din eneste chance er en overførsel og efterfølgende repair.
Avatar billede peet-49 Novice
27. juni 2004 - 09:54 #5
Norton Ghost 2003 kan lave en tro copy af den gamle disk.
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. juni 2004 - 13:23 #6
Ahhh jeg havde lige overset at det er programmerne du vil kopiere, det kan du ikke de skal installeres hvis det skal virke ordentligt.

Alternativt, skal du kopiere dem over, og så selv manuelt lave alle entries i regestreringsdatabasen, samt evt ændringer i systemfilre og dll'er. Dette er nok teoretisk muligt, men vist ikke i praksis
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. juli 2004 - 10:23 #7
Fik du svar nok på dit spørgsmål ?