Avatar billede hjml Nybegynder
26. juni 2004 - 23:12 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

hvad er en .bin fil ?

Se overskrift.
Hvordan kan jeg åbne sådan en fil og er den "skadeligt" ?
Avatar billede Slater Ekspert
26. juni 2004 - 23:25 #1
Bin står for binær fil. Det er enten et CD-image, eller en hvilkensomhelst binær fil fra et program. I det første tilfælde kan du åbne den med et brænderprogram, eller et program til at åbne CD-images. I det sidste tilfælde, er der ikke ret meget du kan gøre.
Avatar billede hjml Nybegynder
26. juni 2004 - 23:28 #2
det vil sige at Nero kan klare det ?
og intet at bekrymme sig over ?
Avatar billede Slater Ekspert
26. juni 2004 - 23:33 #3
Der kan selvfølgelig godt være virus på de filer der er inde i filen, men du kan kun få den virus ved at starte en .exe (eller tilsvarende selv-kørende) fil på den.

Det er lidt som en ZIP-fil, eller lignende. Selve filen er ikke farlig, men det der er indeni kan godt være.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
26. juni 2004 - 23:33 #4
hvis der er noget skadeligt i filen er der selvfølgelig noget at bekymre sig om. men hvorfor skulle du bekymre dig? dit materiale er vel fra en troværdig kilde, og din virusscanner og din firewall er vel opdateret?
og ja, hvis det ER et image kan nero godt klare den.
I guiden (hvis ud har slået denne til) vælger du "Kompiler en ny CD", vælg herefter "Andre CD-formater", hvorefter du vælger "Opret en CD fra en imagefil". Du burde nu få mulighed for at browse dig frem til filen, og herefter brænde den på et tomt medie. Alternativt kan du downloade et program som fx DAEMON tools og herigennem gennerere et "fake" drev med indholdet..
Avatar billede miss-g Seniormester
26. juni 2004 - 23:38 #5
UltraISO kan også åbne den
http://www.shareup.com/UltraISO-download-8641.html

Det er muligt de andre også kan - Isobuster, WinISO....
Avatar billede hjml Nybegynder
26. juni 2004 - 23:44 #6
nu skal det lige siges at jeg har INTET p2p og ved intet hvor den er fra...har kun Normann anti virus og xp firewall sååå
Avatar billede Slater Ekspert
26. juni 2004 - 23:46 #7
Brænd den på en CD eller extract den til din harddisk, og kør en virusscan på filerne.
Avatar billede ugur2002 Nybegynder
26. juni 2004 - 23:47 #8
der er et meget bedre program til at åbne bin filer med det hedder daemon tools det er meget nemt at finde ud af og meget simpelt at bruge :D
Avatar billede Slater Ekspert
26. juni 2004 - 23:48 #9
ugur2002 -> det er blevet nævnt af nicklasb
Avatar billede Slater Ekspert
26. juni 2004 - 23:56 #10
Men hey, jeg synes selv jeg besvarede det ganske rimeligt, så jeg må hellere skynde mig at lægge et svar, inden det ender som i # 513467 :P