Avatar billede epson1670 Nybegynder
26. juni 2004 - 19:12 Der er 3 kommentarer

Er Epson Perfection 1670photo et godt køb eller andre forslag?

Hejsa

Efter en lille research på nettet og gennemgang af edbpriser.dk ser det ud til at være Epson Perfection 1670 Photo, som holder rimelig godt. Er andre enige? Findes der bedre bud i prisklassen ca. 700-1000 kr på edbpriser på en scanner?

"Videoanmeldelsen" er da i hvert fald positiv:
http://reviews-zdnet.com.com/Epson_Perfection_1670_Photo/4535-3136_16-30527150.html?tag=top

*Mine behov en scanner skal kunne dække*
Egentlig skulle jeg blot have en scanner til at indscanne breve og sende dem elektroniske videre til een pga. han bor i udlandet, og jeg har hans bolig for tiden.

Dette kræver ikke det store af scanner, men herefter tænkte jeg, at jeg jo lige så godt kunne få en OK scanner, der kan klare dias og scanne i en fair kvalitet.

Ikke til professionelt brug, men for at bevare og kunne se mine gamle dias uden en traditionel (besværlig) fremviser og "lege" med Photoshop mht. indscanning af billeder fra aviser og blade i en rimelig kvalitet.

På forhånd tusind tak
Avatar billede mbusk Nybegynder
26. juni 2004 - 22:19 #1
Køb en Canon. Eks. Canon CanoScan5000F  eller Canon CanoScan3200F. 5000F har vundet en del priser. Se eks. følgende link.
http://www.canon.dk/bodyframes/pdf/Nr1_2004_Digital_Foto_aarets_bedste_produkter.pdf

og baggrunden for at eks. at vælge canon er at den teknologi som scanneren bruger er den "samme" som bruges i kameraer, hvor Canon også har nogle af de bedste.
Avatar billede mbusk Nybegynder
26. juni 2004 - 22:20 #2
husk forresten at lukke din anden tråd, med samme spm.
Avatar billede epson1670 Nybegynder
27. juni 2004 - 01:25 #3
Jeg troede, at den anden tråd var lukket, men nu er den i hvert fald lukket.

Canon CanoScan5000F ser "canon" ud, så jeg takker for svaret. Jeg ved ikke, hvorfor jeg har overset den - den er jo betydelig bedre ud fra specifikationerne, har gode anmeldelser og til samme pris.