Avatar billede little_kim86 Nybegynder
26. juni 2004 - 17:19 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Meget støjende Seagate Barracuda 7200.7 SATA Harddisk

Hej alle eksperter

Jeg er den heldige ejer af en ny computer...
Men min Seagate Barracuda 7200.7 SATA harddisk driver mig bare til vanvid, det laver som jeg aldrig har hørt en ny og moderne harddisk larme...

Vil høre hvad i mener om den, om jeg burde gå til forhandleren med den???

Har indspillet en lydfil hvor min computer defragmenter, og hvor man rigtig kan høre hvordan den larmer. Det er påtaget med et webcam lige uden for kabinettet med påsat kabinet side.
Filen kan findes på http://www.bjergsnaes.dk/02-03/_private/Harddisk_larm.mp3...

Grunden til at jeg spørger om det her, er at jeg ikke gider at indleverer noget som jeg så senere skal betale for fordi der ikke er noget galt med det...

//Kim Laursen
Avatar billede -gízmo- Nybegynder
26. juni 2004 - 18:15 #1
Så meget larmer min seagate barracuda godt nok ikke. den kan man næsten ikke høre at den kører.
Forresten er det ikke en mp3 fil. den skal lige omdøbes til .mpg i stedet for.
Avatar billede little_kim86 Nybegynder
26. juni 2004 - 18:27 #2
Hvorfor skal filen omdøbes???

Rat at vide så er jeg endnu et skridt tættere på at tage den med til forhandleren...
Avatar billede waite Nybegynder
26. juni 2004 - 18:31 #3
Hvis det var mig ville jeg nok indleverer den *SSS* det lyder ikke godt!!
Avatar billede dmcn Praktikant
26. juni 2004 - 18:31 #4
Det du har indspillet, lyder fuldstændig forkert. Jeg har 2 * Barracuda 7200.7 Plus (dog IDE) i min server, og ingen af dem lyder som din.
Hvis du vil undgå at sende den ind for blot at få den tilbage i hovedet igen, kan du overveje at sende den direkte til Seagate. Det koster mere (du skal selv betale fragten til udlandet), men før du sender den afsted, beder de dig køre diverse tests, der giver dig god sikkerhed for at de også betragter den som værende defekt, når de modtager den. Efter min mening burde det være nok at sende dem et link til din lydfil - jeg er i hvert fald overbevist om at "noget" er galt. :)
Avatar billede little_kim86 Nybegynder
26. juni 2004 - 18:34 #5
jeg har prøvet at sende den lydfil til midtdata hvopr jeg har købt den...
Men de har ikk skrevet tilbage...

Jeg har kørt Seagates eget test program i DOS som ikk gav nogle fejl...
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juni 2004 - 18:42 #6
Det lyder som som når et drevs svingninger går i kabinettet!
Prøv de hersens ophæng med elastikker man bruger til harddiske - det burde reducere lyden kraftigt!
Avatar billede little_kim86 Nybegynder
26. juni 2004 - 19:02 #7
tror atlså ikk den går i svingninger med kabinettet... men kan prøve at tage den ud og se om den stadig larmer lige så meget som før...
Avatar billede akl_gr Nybegynder
26. juni 2004 - 19:55 #8
Jeg synes overhovedet ikke det lyder som svingningsstøj. Det lyder mere som mekanisk støj fra HD´en. Når man sammenligner støjniveauet med det fra blæserne er der efter min mening ingen tvivl om at der er noget i vejen. Nu har jeg godt nok ikke SATA, men min IDE Seagate Barracuda er fuldstændig lydløs sammenlignet med din, så mit bud er at den er defekt.
Avatar billede little_kim86 Nybegynder
26. juni 2004 - 19:56 #9
Mange tak... Har også bestemt mig til at jeg tager den med til Viborg hvor midtdata ligger på mandag og så må de finde en ny til mig...
Avatar billede regnarbonde Nybegynder
27. juni 2004 - 14:38 #10
Min lillebror har nøjagtig den samme HD som dig den larmer også helt vildt. en af mine venner har også en sata HD godt nok ikke seagate men den larmer også. jeg tror det er typisk sata HD at larme lidt. jeg tror ikke din fejler noget.
Avatar billede adema Nybegynder
27. juni 2004 - 17:22 #11
regnarbonde. det er underligt. for jeg har en sata harddisk. og kender flere der har sata harddiske. som overhovedet ikke larmer. det eneste jeg skal lægge øre til + mine venner, er kabinetblæsere og anden støj som dvd-drev
Avatar billede little_kim86 Nybegynder
27. juni 2004 - 18:17 #12
Jeg kender også selv en der har en to harddiske magen til mig og de larmer slet ikk... har prøvet at sende den fil og han siger de larmer meget mere end hans
Avatar billede regnarbonde Nybegynder
28. juni 2004 - 20:45 #13
underligt.. min lillebrors virker ellers findt. hvis du nu sender den til reperation kan du så ikk skrive hvad de siger til den så. det vil jeg gerne vide.
Avatar billede little_kim86 Nybegynder
29. juni 2004 - 20:40 #14
Jeg har haft den til rep to gange....

Føste gang jeg kom med den fik jeg bare en ny med det samme... Så kom jeg hvem og det nye viste sig at larme lige så meget. SÅ jeg tog der op igen og fik den så byttet til en 200 GB maxtor som ikk larmer... SÅ det kalder jeg sgu servic...
Avatar billede little_kim86 Nybegynder
15. oktober 2004 - 20:41 #15
hej
Avatar billede little_kim86 Nybegynder
15. oktober 2004 - 20:41 #16
hej
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. oktober 2004 - 21:28 #17
hej hej