Avatar billede euka-menthol Nybegynder
26. juni 2004 - 13:01 Der er 9 kommentarer

Computeren vil/kan ikke starte går i sort skærm!

Jeg har et problem med min computer, den vil ikke starte.
Når jeg starter den gør den som den skal, efter kort tid spørger den om jeg vil starte op i fejlsikret, normalt eller 3 andre tilstande. Når jeg så har valgt en af disse muligheder, går den videre som den skal, for så kort tid efter at gå i sort skærm med en lille - som blinker oppe i venstre hjørne. Der bliver den så, lige meget hvor lang tid jeg venter eller hvad jeg trykker på.
Jeg har prøvet at boot op på en diskette men med samme udfald.

Håber nogen derude kan svare på hvad man kan gøre, på forhånd tak!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. juni 2004 - 18:02 #1
Prøv lige at fortælle hvilket styresystem du har. Det vil gøre det nemmere at hjælpe dig.
Avatar billede euka-menthol Nybegynder
28. juni 2004 - 18:50 #2
jeg har xp
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. juni 2004 - 18:58 #3
Jeg forstår det sådan at ligegyldigt hvad du gør ender den i en sort skærm.

I så fald har du ikke mange andre muligheder end at forsøge en repair. Boot på din xp cdrom og når den spørger dig om du vil installere eller reparere skal du vælge installere. Når den så spørger om hvor du vil installere skal du vælge den samme partition som den tidligere installation. Den vil nu opdage at der allerede er en XP på partitionen og spørge om du vil reparere. Det skal du svare ja til.
Den laver nu en frisk installation men beholder alle dine indstillinger og programmer.
Avatar billede aadal_dk Nybegynder
28. juni 2004 - 23:42 #4
ved en af mine venner, var det pga. harddisken der var ved at stå af, så jeg kørte ind i repair mode og køret chkdsk (tror nok det staves sådan!) den retter fysisk fejl(gemmer dem væk i hd tabellen) og så kan der måske bootes igen....
Avatar billede halifax Nybegynder
29. juni 2004 - 00:02 #5
Hvilken type diskette har du prøve at boote fra med samme resultat. En Win98/ME eller XP disketter?
Avatar billede euka-menthol Nybegynder
01. juli 2004 - 16:24 #6
Jeg boote på en me.... men den gør bare det samme jeg kan overhovdet ikke komme ind i win...
Avatar billede euka-menthol Nybegynder
01. juli 2004 - 16:28 #7
skal lige siges at min win xp cd er blevet væk.....
Avatar billede halifax Nybegynder
01. juli 2004 - 23:24 #8
Det er trist at din XP cd er blevet væk. For du undgår næppe at skulle lave en reparation af din XP installation.

Foreslår at du kontakter Microsoft danmark, Kundeservice på telefon 44 89 01 00 og foreligger dem din situation.

Måske er løsningen at du skal indsende dit XP licensbevis for at få et nyt med tilhørende cd. Spørg dem.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. juli 2004 - 00:08 #9
Det er vel ikke en af de nyere maskiner hvor licensnummeret står på en label på maskinen ?
For så er det vel blot at låne en cd-rom og få repareret XP. Du skal blot bruge dit eget licensnummer. Man har jo betalt for licensen. Cdrom'en er jo blot et medie.

Det jeg vil frem til, er at hvis du har dit licensnummer, ser jeg ingen problemer i at bruge en andens cdrom.

Og jeg er forøvrigt helt enig i at du ikke undgår en repair, hvilket jeg også har skrevet tidligere.