Avatar billede hooh Nybegynder
26. juni 2004 - 11:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kan ikke se min apache(udefra)

Hej jeg er ny til linux og jeg har lige installeret mandrake 10 med en apache.

Jeg kan åbne den ved at skrive "localhost" i mozilla.

Men hvordan kan jeg få den at se ved at skrive min IP(ikke local IP)

Jeg kører på noget bredabånd vi har i bygningen uden router/switch
Avatar billede billen Nybegynder
26. juni 2004 - 12:01 #1
Hvis du ikke har din egen eksterne ip adresse, så kan det kun lade sig gøre ved at man i routeren! videresender port 80 til din maskine. Men eftersom du siger at du kører på noget fællesbredbånd, så lyder det som om i er flere om at dele den samme internetforbindelse. Og hvis du så ikke har adgang til routeren kan det ikke lade sig gøre.
Avatar billede billen Nybegynder
26. juni 2004 - 12:02 #2
Det har faktisk ikke noget med linux som sådan at gøre eller styresystem generelt. Det er et netværksspørgsmål.
Avatar billede hooh Nybegynder
26. juni 2004 - 12:07 #3
Jo, men jeg mener da at jeg har fast ip. Burde jeg så kunne ikke se mig.

Jeg troede det var en opstætning af min apache i mandrake eller sådan noget
Avatar billede billen Nybegynder
26. juni 2004 - 12:10 #4
Der er forskel på fast ip og så at du har en ip selv (knyttet til lige præcis din maskine). Hvis I er flere om at dele den samme internetforbindelse så har du højst sandsynligt ikke din egen eksterne ip adresse.
Avatar billede hooh Nybegynder
26. juni 2004 - 12:18 #5
Øv

hvis du giver et svar, så kan du få 10 af mine point for at stoppe mig med at blive ved og ved med at prøve at få det til at fungere
Avatar billede billen Nybegynder
26. juni 2004 - 12:21 #6
Det er ok :o) Behold du selv dine point. Du har jo ikke fået hjælp.s
Avatar billede hooh Nybegynder
26. juni 2004 - 12:26 #7
tak
Avatar billede JoeX2 Praktikant
27. juni 2004 - 12:27 #8
De fleste selvskaber der tilbyder internet med lokale ip'er, tilbyder også at du kan få en ekstra fast og offentlig tilgængelig ip. Selvfølgelig mod lidt ekstra betaling hver måned.

Norgen tilbyder kun at videre stille port 80 til din server, mens andre giver dig en ip i deres DMZ (DMZ = fuld adgang, ingen beskyttelse af din pc)
Avatar billede thetoastmaster Juniormester
27. juni 2004 - 16:33 #9
Nu ikke så hurtig her....

har du Shorewall Firewall sat op i dit system, og hvis du har er den så sat op til at give adgang gennem port 80, at du kan se den med localhost betyder jo ikke der er åben udefra gennem din port, hvad med de andre der hvor du bor ? eks snakker du med en nabo der har pc på samme net ?

prøv førest at finde ud af om du kan komme ind på din server med en anden pc, kan du ikke dette så check din opsætning af firewall...

det er meget hurtigt at stoppe her, der kan jo være meget andet der ikke lige er sat op så den vil spinde....

p.s.

jeg går ud fra at du ( som du selv beskriver ) har et fast ip, da du selv skriver at dette ikke er et local ip, og det du skriver med at der ikke er en router ( er det hos dig selv ( i din lejlighed )) du mener ?, eks kan du ikke give de føreste 6 nummer af din ip ? eks 212.212.*.* så der er sikkerhed for at det er et statisk ip nummer der kan nås fra nettet,,,,

Mvh Thetoastmaster