Avatar billede jasbg Nybegynder
25. juni 2004 - 21:44 Der er 7 kommentarer

Umuligt at se delte drev på Lannet

Har nu brugt en forfærdelig masse tid på at forsøge at løse dette problem !
Studeret adskellige forums - samt debat forums uden resultat !

Vi har i et par år haft et større lannet kørende, med en blanding af Win xp home og pro systemer (netcafe) - og det har aldrig givet nogen problemer før' - men nu pludselig (de seneste 3- 4 uger) er det umulligt at se de nyinstallerede WinPro systemer på Lan nettet.

Ligegylædigt hvad vi gør bliver vi altså ved med at få beskeden:
Du har ikke adang til denne netværksresource, tal evt med Administrator !
Har som sagt aldrig været et problem før - igennem de 2 år vi har kørt !

Gode ideer særdeles velkomne ! !
Avatar billede jasbg Nybegynder
25. juni 2004 - 21:51 #1
Glemta at fortælle - at der er ingen problemer med at finde 'problem pc'erne' på nettet (f.eks med stifinder) - der dukker de op med det samme !  Der er bare ingen adgang til de delte drev (c: - e: - d: ) inde bag ikonet !
Avatar billede korup Nybegynder
25. juni 2004 - 22:01 #2
Du har ikke installert noget nyt virus program med en form for firewall?

/korup
Avatar billede buddy45 Juniormester
25. juni 2004 - 23:02 #3
Det lyder som om at Windows' egen firewall er slået til. Check i Egenskaber for LAN-forbindelsen på fanen avanceret.
Avatar billede kox Nybegynder
26. juni 2004 - 11:39 #4
det lyder umiddelbart som om der er 'sat hak' gør mappen privat i egenskaber for de delte mapper/drev på de nye computere. du ved højreklik på mappe/drev > deling osv...
Avatar billede jasbg Nybegynder
27. juni 2004 - 13:54 #5
Tak for svarene - og alle er checket - desværre uden at komme nærmere en løsning !  Vi hælder nok mest til den teori at det 'endnu en' - ny virus - som ikke er 'opdaget endnu' - som korup også var inde på !

Men gode ideer stadig meget velkomne !  Eller nogen der har været ude for noget ligende ?
Avatar billede korup Nybegynder
27. juni 2004 - 17:33 #6
Hvilket virus program køre du med på maskinerne?

/korup
Avatar billede jasbg Nybegynder
27. juni 2004 - 20:45 #7
Har prøvet snart sagt alle de store - men er endt med en tysk program - der efter min mening - er det bedste jeg har prøvet (indtil nu )-
http://www.free-av.com/index.htm      - det har faktisk mig at få dem til at teste tage og derefter inkludere række "mistænkelige filer" - som vi ku se brede sig i systemet.  De tester og melder tilbage at der er tale om en ny virus variant, hvorefter den bliver fjernet med næste update (dagligt) !

Herudover bruger vi Spyhunter - som jeg også er meget glad for (shareware - koster ca 200 dk kroner) - den finder rigtig mange spy's som addaware ikke fanger.

Men jeg har altså forsøgt at teste med disse progtramme afinstallerede - uden at det ændrede noget (stadig xp pro installationerne - usynlige på lan )

Der er altså et eller andet - der kører helt rundt med os her !  Jeg føler at vi næsten har prøvet alt ( med at oprette nye brugere - etc. - åbne og lukke deling drev (hånd under - yes)  Den bliver altså bare ved med at melde -  ' \\pc-xx er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne resource. Kontakt Serverens administrator for at finde ud af om du har tilladelse '  !