Avatar billede supermehl Nybegynder
25. juni 2004 - 16:28 Der er 32 kommentarer og
2 løsninger

hvor varm må en pc blive?

hej.
jeg har et problem med at in pc hee tiden genstarter, og det er ikke nogen virus da jeg ahr tjekket den for virus 5000 gange..
men før windows åbner kan man jo gå ind og så hvor varm ens pc er ,og der sår der at min er 82 grader.. er det alt for varmt?, hvis ja, hvordan kan jeg så gøre noget ved det???
Avatar billede mossler Nybegynder
25. juni 2004 - 16:29 #1
Det er meget varmt ja!
Avatar billede rubin4z Nybegynder
25. juni 2004 - 16:31 #2
ja det er alt for varmt...
Du skal nok tjekke om din blæser på CPU'en virker, og hvis den gør, så har du nok ikke nok kabinet kølere... sådan nogen kan købes for omkring 30 kr. stk. på f.eks. shg.dk

-Anders
Avatar billede mossler Nybegynder
25. juni 2004 - 16:32 #3
En CPU må højst komme op på en 55 grader.
Avatar billede supermehl Nybegynder
25. juni 2004 - 16:34 #4
okay tak. men jeg er virkelige dårlig til det med computere, så er det let at sætte sådan en i??? og hvordan ka jeg tjekke om min ´blæser virker???
Avatar billede tubber Juniormester
25. juni 2004 - 16:35 #5
Er det intel eller AMD

en Intel må højest blive 55 grader som mossler skriver, er det en AMD kan de godt kører helt op til 90 grader, så er det en amd så er temp på CPU udemærket....

Er det en Intel så skal der vist lidt mere køling til.....når det er CPU vi snakker så ville jeg nok finde en ny køler til den samt invistere i noget silver kølepasta...

/Tubber
Avatar billede tubber Juniormester
25. juni 2004 - 16:35 #6
Hvis møllen kører rundt virker den :)
Avatar billede mossler Nybegynder
25. juni 2004 - 16:36 #7
Jamen åben kabinettet. Så skulle du gerne kunne se på bundkortet. Men hør her. 82 grader?? Så ville den have brændt op :P Tror du skal finde et andet program.
Avatar billede mossler Nybegynder
25. juni 2004 - 16:37 #8
Ja en Intel ville brænde op* hovsa
Avatar billede rubin4z Nybegynder
25. juni 2004 - 16:38 #9
Det er nemt nok at sætte kabinet blæsere i...
Den skal bare skrues fast i nogen hulder, som er i stort set alle nyere kabinetter...
Som tubber siger skal du bare se om møllen kører rundt, så virker den.
Du kan også prøve at rense den for støv og se om det virker..

-Anders
Avatar billede supermehl Nybegynder
25. juni 2004 - 16:38 #10
okay, jamen så virker den fint... men er en køler let at sætte i???
Avatar billede supermehl Nybegynder
25. juni 2004 - 16:40 #11
det er en amd.. såå.. men tror nu stadig jeg vil sætte en extra køler i.. hmm men det lyder jo ikke så svært.. det må jeg hellere gøre.. tak for alle svarene.
Avatar billede mossler Nybegynder
25. juni 2004 - 16:40 #12
Tja, hvis du slet ikke ved noget om det, burde du måske lave lidt research inden du begynder at "pille" for meget ;-)
Avatar billede rubin4z Nybegynder
25. juni 2004 - 16:41 #13
accepter lige mit ;)
Avatar billede tubber Juniormester
25. juni 2004 - 16:41 #14
Er det en AMD kunne det her være et godt bud, er det en intel så den der hedder TR2 M5 (kan også fåes hos midtdata....
http://www.midtdata.dk/asp/productinfo.asp?varernr=TR2-M3&goto=productinfo&
Avatar billede rubin4z Nybegynder
25. juni 2004 - 16:41 #15
du kan sagtens finde guides på nettet til hvordan du gør...
Der findes nok flere tusind rundt omkring....

-Anders
Avatar billede mossler Nybegynder
25. juni 2004 - 16:42 #16
Nej, jeg svarede først! ;-)
Avatar billede mossler Nybegynder
25. juni 2004 - 16:42 #17
til rubin4z :P
Avatar billede rubin4z Nybegynder
25. juni 2004 - 16:43 #18
hehe :)
Avatar billede tubber Juniormester
25. juni 2004 - 16:43 #19
hehehe

Ja jeg vil nok springe over points, men vil dog tilråde en ny CPU køler for det er temmeligt varmt :)
Avatar billede mossler Nybegynder
25. juni 2004 - 16:44 #20
Ja, det råd ville jeg følge!
Avatar billede supermehl Nybegynder
25. juni 2004 - 16:47 #21
nogen sider med guides til at sætte sårn en i?? hehe
Avatar billede tubber Juniormester
25. juni 2004 - 16:49 #22
Det er ret nemt, for den kan kun sidde på en måde og den jeg linker til har den fordel der er 3 greb i hver side......

bare HUSK at være forsigtig med en lille skruetrækker når du tager den der er af og sætter den anden på....

Og skrab det kølepasta-agtige noget der sidder på køleren af og put enten alm. på (koster 20 kr.) eller endnu bedre Silver (koster 50 kr. ca) på........og skrab det gamle af CPU også.....
Avatar billede tubber Juniormester
25. juni 2004 - 16:58 #23
http://www.shg.dk og varenummer 880003 (silver kølepasta 35kr.)
og igen hos shg varenummer 320424 (TR2-M3 CPU køler 79kr.)
Avatar billede tubber Juniormester
25. juni 2004 - 16:59 #24
så incl. fragt er det ca. 125kr.

Når du putter kølepasta på, så en lille klat der ca. dækker chippen i midten er nok.
Avatar billede mossler Nybegynder
25. juni 2004 - 17:00 #25
Ehm, skal jeg ikke også have point?! :S
Avatar billede supermehl Nybegynder
25. juni 2004 - 17:20 #26
okay.. hmm har støvsuget den nu... det sad allerede en køler i.. den ligenede den tubber sendte.. såå.. jeg skriver imorgen om det har hjulpet eller om jeg ska ha en ny køler..ps. mossler: har ingen idè om hvorn faen man gir point..!!:S
Avatar billede mossler Nybegynder
25. juni 2004 - 17:29 #27
Hehe. Hvis du vælger at sige at mig og rubin4z skal dele, skal du vente til vi begge har svaret og så skal du markere vores nicks <-- Meget vigtigt! og så acceptere, men nu har du givet alle point'ene til rubin4z!
Avatar billede tubber Juniormester
25. juni 2004 - 17:32 #28
Ellers kan Rubin4z oprette et spg. der hedder points til mossler og tildele det 15 point....

Huske at refere til dette spg.

Btw ved du hvad den CPU du har præcis hedder ? Altså AMD Athlon XP 1700+ eller sådan noget ?

/Tubber
Avatar billede adema Nybegynder
25. juni 2004 - 21:19 #29
virker fuldstændigt sindsygt at have sin cpu temp helt deroppe. min står på 58deg celsius lige nu i 100% load. og det er med en igloo 2410i på en barton 2400+
Avatar billede rubin4z Nybegynder
25. juni 2004 - 21:45 #30
Mossler, det er jo fordi du ikke har svaret, men kun kommenteret...
Avatar billede rubin4z Nybegynder
25. juni 2004 - 21:46 #31
mossler tjek denne her ;)

http://www.eksperten.dk/spm/513922
Avatar billede tubber Juniormester
25. juni 2004 - 22:30 #32
Min er en Barton 2500+ og den står faktisk altid på 49 grader
Avatar billede tubber Juniormester
25. juni 2004 - 22:31 #33
hov min køler er en TR2-M3
Avatar billede supermehl Nybegynder
25. juni 2004 - 23:17 #34
jep, tubbe det hedder den.. lige præcis..!! :) jeg har støvsuget den... og nu står den for det meste på 60 grader.. og det er jeg meget bedere, g den har ikk genstartet i 3-4 timer nu så det bare perfekt..