Avatar billede smp-group Nybegynder
25. juni 2004 - 13:20 Der er 35 kommentarer og
2 løsninger

Lav os et logo, og tjen 200 pts. og 200 kr. (udbetales kontant)

Vi skal bruge et logo til vores nye hjemmeside. Det drejer sig om, en samling af lærerige computer spil. Produktet skal benyttes på folkeskoler. Navnet er "den sjove skole". Logoet skal gerne indeholde navnet, samt grafik der symboliserer, at produktet både er lærerigt og sjovt for børn fra 6-16 år.
Selve logoet skal være ca. 10 cm bred og 2 cm høj. Skal have en høj opløsning, da det også skal bruges til trykning af brochure.

Laver du et logo til os, som vi vælger at benytte, og dermed får alle rettigheder til logoet (copyrigt). Så får du udbetalt 200 kr. kontant, samt 200 points på eksperten.dk.

I kan sende det til os via email: info@smp-group.dk
Avatar billede fauer Nybegynder
25. juni 2004 - 13:43 #1
Det er det arbejde en professionel grafiker normalt tager 700 - 3000 kr for...... blot til info!
Avatar billede doggy82 Praktikant
25. juni 2004 - 13:56 #2
ja, men hvis nu man gør sig 80% mindre umage passer det meget godt med 200kr.
Nok om det. Skal det se mere eller mindre seriøst ud end det her:
http://home21.inet.tele.dk/doggy82/exp/sjov-skole.gif

Hvad med farver? hvilke? antal?
Tænker på hvis det skal bruges til tryk.
Avatar billede dmcn Praktikant
25. juni 2004 - 13:58 #3
www.exp.dk/regler.phtml - §2.7:
"Det er tilladt at udlodde andre præmier end point for svar. Det kan være penge. I så fald må man ikke udlodde point. Det er brugernes eget ansvar at afgøre, om svarene er korrekte og betalingen gennemføres. Eksperten kan ikke drages til ansvar for hverken løsning eller betaling. Eksperten vil kun blande sig i spørgsmål, der handler om point."
Enten eller, point eller penge.
Avatar billede pic Nybegynder
25. juni 2004 - 13:58 #4
fauer: jeg tror ikke 700-3000 kan gøre det...

smp-group: tag kontakt til mollerup design group. jeg er sikker på at de kan opfylde jeres krav :D
Avatar billede doggy82 Praktikant
25. juni 2004 - 14:00 #5
Det vil sige at Mollerup design group kun tager 200kr for at lave et logo?
Det lyder sgu lidt vildt :D
Avatar billede pic Nybegynder
25. juni 2004 - 14:07 #6
de hedder godt nok mollerup designlab (sorry)... og det var ment som en joke.

jeg vil gerne lave jeres logo - men det bliver til en timepris á 450,- regn med at jeg bruger en dag på det... :D
Avatar billede fauer Nybegynder
25. juni 2004 - 14:08 #7
Til doggy82: Det logo forslag du har lavet henvender sig til meget små børn!
Prøv at tænk i de nye moderne tegnefilm som køre på TV....... der skal være mere grafittig over det.
Hvis du er seriøs omkring dit design, kan du så lave det 80% godt??? Enten er du designer af sjæl eller også er du ikke designer!
Prøv igen! du kan med garati god lave noge der er meget bedre.
Mvh fauer
Avatar billede doggy82 Praktikant
25. juni 2004 - 14:09 #8
Altså, smp-group ved vel godt at man får hvad man betaler for.
Avatar billede fauer Nybegynder
25. juni 2004 - 14:11 #9
Jeg ville også lave et forslag til designet, hvis det ikke var fordi nu var der en der kom op med et reelt bud og pic kom først.
Mvh fauer
Avatar billede doggy82 Praktikant
25. juni 2004 - 14:11 #10
LOL ja det ved jeg skam godt at jeg kan.
Prøver såmen bare at spore mig lidt ind.
Venter lige og hører nærmere hvad smp-group hvad tænkt sig
Avatar billede doggy82 Praktikant
25. juni 2004 - 14:12 #11
havde*
Avatar billede doggy82 Praktikant
25. juni 2004 - 14:13 #12
og mit er ikke et reelt bud?! Tak for den.
Avatar billede nfk Nybegynder
25. juni 2004 - 14:15 #13
En lille kommentar håber ikke det bliver anset som spam :P
6-16 år det er en temlig bred målgruppe. Det er nok svært at lave et logo der både henvender sig til Lise på 6 år der går i børnehaveklasse og leger med dukker og samtidig henvender sig til Lasse på 16 år går i 9. - 10. klasse og spiller cs og lytter til heavy rock.
Avatar billede fauer Nybegynder
25. juni 2004 - 14:16 #14
Nej og det ved du da også god selv ... 80% design!
Avatar billede doggy82 Praktikant
25. juni 2004 - 14:18 #15
vi snakker jo til 200kr !!
Avatar billede doggy82 Praktikant
25. juni 2004 - 14:19 #16
dessuden skal det læses som 20% design
Avatar billede doggy82 Praktikant
25. juni 2004 - 14:20 #17
"Enten er du designer af sjæl eller også er du ikke designer!"
Altså prisen har jo noget at gøre med hvor meget tid man vil bruge på research osv.
Det der er noget vrøvl at sige.
Avatar billede fauer Nybegynder
25. juni 2004 - 14:29 #18
Jeg ville slet ikke ligge navn til et 20% design for 200,- og det er det jeg mener! Det kunne ødelægge mit gode ry som en god designer....... aldrig i livet! det er da dårlig markedsføring af mine udemærkede evner.

Så enten er du designer af sjæl eller også er du ikke designer!

Det er min slut kommentar her fra!
Avatar billede doggy82 Praktikant
25. juni 2004 - 14:44 #19
hmm er det her en designer? http://www.abc-studio.dk/ - eller er det bare en som laver designs? Der kan man få billig grafik - og som du kan se får man ikke mere end man betaler for. Så'n er det inde for alle brancher.
Hvis du ikke har penge til en Ferrari må du købe en Skoda - men dem der laver Skoda er da lige så meget bilproducenter som Ferrari.
Avatar billede smp-group Nybegynder
25. juni 2004 - 17:04 #20
doggy82: Du har spurgt om farver: Den brochure vi skal have trykt er med fuld farve. Så der er mulighed for at lave meget grafik.
Dit foreslag er på nogle punkter meget fint. Men det må gerne virke mere seriøst, samtidig med at der er nogle grafiske figure og farver.
Det svære ved dette logo, er jo uden tvivl, at få det til at passe til den bredde målgruppe fra 6 til 16 år. Men jeg havde tænkt på en figur som en ugle, der symbolisere klogskab, samtidig med at den også passer fint hele målgruppen. Jeg vil her understrege, at der findes andre figure/objekter, som kan være lige så gode.
Håber du vil forsætte med at arbejde med dette logo.
Avatar billede nfk Nybegynder
26. juni 2004 - 15:34 #21
jeg vil godt prøve, men jeg gør det nok i nogle lidt andre mål end dem du har givet. Det gør det noget nemmere
Avatar billede nfk Nybegynder
26. juni 2004 - 15:45 #22
ja så har jeg prøvet at smide et hurtigt forslag sammen: http://php2004.1go.dk/sjov_skole.gif (kopier og sæt ind)
Lad mig høre hvad du synes der skal laves om.
Avatar billede fauer Nybegynder
27. juni 2004 - 09:52 #23
nfk....... meget bedre...... meget bedre, men jeg er sikker på at du kan gøre det endnu bedre.
Det gode ved det nye logo er ideen med uglen i computerskærmen, og det er rigtig pænt.
Men jeg syntes ikke de symboligsere sjov på nogen måde overhovedet. Og det rammer ikke de målgruppen (børn fra 6 - 16 år).
Prøv at se på denne www side http://psc.disney.go.com/disneychannel/kimpossible/photos/index.html......... noget med lidt fart/smart/faverigt og sjovt.
Nu kan du bruge min kritik som du vil, men det er faktisk venligt ment.
Avatar billede smp-group Nybegynder
28. juni 2004 - 09:54 #24
nfk: Jeg synes det er en rigtig flot ugle du har lavet. Det "eneste" negative jeg har at sige er, at jeg synes teksten er for business-like.
Håber at du vil prøve at lave teksten om, så den fanger børn/unge. Så er vi snart ved at være der.
Avatar billede nfk Nybegynder
28. juni 2004 - 11:33 #25
sorry jeg ikke skrev i går var ikke her inde. Jeg vil godt prøve at arbejde lidt med det ud fra det kritik du er kommet med.
Avatar billede nfk Nybegynder
28. juni 2004 - 14:40 #26
Avatar billede nfk Nybegynder
28. juni 2004 - 14:41 #27
Avatar billede nfk Nybegynder
28. juni 2004 - 14:42 #28
fik endelig taget mig sammen: se ovenfor^
(linksne skal kopieres og sættes ind)
Avatar billede nfk Nybegynder
28. juni 2004 - 22:01 #29
>> smp-group jeg tager på ferie i morgen middag så hvis du vil have logoet færdigt i denne uge så er det ved at være sidste change :D
Avatar billede smp-group Nybegynder
29. juni 2004 - 09:28 #30
nfk: Undskyld jeg først svare nu.
Dit nye logo har nogle gode ting. Men det er desværre ikke helt sådan vi ønsker det.
Hvis det kunne være en mellem ting mellem de to eksempler du har lavet, så tror den er ved at være der. Jeg kan bedst lide den uglen fra det første logo.
Har du spørgsmål, så bare skriv, jeg vil svare hurtigt hele dagen idag.
Avatar billede smp-group Nybegynder
29. juni 2004 - 09:33 #31
Forresten så har vores hjemmesiden farven #FFCC00
Logoet skal ikke have samme farve, men det må godt være en farve der passer der til.
Avatar billede nfk Nybegynder
29. juni 2004 - 11:09 #32
www.php2004.1go.dk/sjovskole2.gif ( kopier og sæt ind)
øhh så vidt jeg kunne forstå på dig var det uglen fra det første ex og skrifeten fra det andet du mest var på udkig efter. Jeg har valgt de blå nuancer fordi jeg synes de står godt til den orange #FFCC00.
Avatar billede smp-group Nybegynder
29. juni 2004 - 11:45 #33
nfk: Vi er desværre ikke helt overbevidste endnu.
Jeg har desværre svært ved at sige hvad skal laves om. Hvis du gider kunne du jo komme med flere eksempler, så der er lidt flere ideer på bordet. Her mener jeg helt nye eksempler.
Avatar billede fauer Nybegynder
29. juni 2004 - 11:55 #34
Nu kan jeg simpelthen ikke lade være med at blande mig igen smp-group.....  I vil have et professionelt logo, uden at betale for det.... fint nok, men nu har nfk allerede brugt lang tid på at lave flere logo forslag til jer, og I er ikke tilfredse endnu, så må I sgu give ham de 200 kr. Og så se om han vil bruge mere tid på at lave nye forslag til jer.

Mvh fauer
Avatar billede nfk Nybegynder
29. juni 2004 - 11:57 #35
jeg har desværre ikke mere tid... jeg tager på ferie om lidt :D Men jeg kan komme med et godt råd: www.tegnebordet.dk (du snakkede om disney) se fx: http://tegnebordet.dk/index.php?vis=brugergalleri.php&stil=tegning&tegning=43715&visning=user
Det kommer sikkert til at koste jer mere end 200 kr. men så blir resultatet også noget bedere.

Afsluttende vil jeg sige at jeg tror at du/i har haft for høje forventninger til hvad man kan få for 200kr.  Jeg er på ingen måde prof det er kun en hoby for mig. Så hvis i virkelig vil have noget flot grafik så må ligge større beløb på bordet og kontakte en prof

/nfk
Sidst vi
Avatar billede nfk Nybegynder
29. juni 2004 - 12:04 #36
Sidst vi <<< fejl
Avatar billede smp-group Nybegynder
29. juni 2004 - 12:06 #37
nfk: Vi kan tænke lidt over det imens du er på ferie. Tak for dine links.

Du må have en god ferie.