Avatar billede asdffdsa Nybegynder
25. juni 2004 - 13:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Virker netværkskortet?

Hej. Jeg kan ikke få forbindelse til kollegiets LAN med den anden computer; har lige formateret og installeret XP på ny endda, men hjælper intet. Får tildelt en 169.254-ip, fordi den ikke kan få forbindelse til dhcp-serveren. Ifølge den netværksansvarlige skulle jeg ikke være smidt af nettet, så det eneste jeg kan komme frem til er et problem med netværkskortet. Enhedshåndteringen viser det dog fint, og siger der ingen problemer er. Ligeså registrerer den også fint om den er sat til switchen eller ej. (har desuden prøvet at bytte rundt på kablerne mellem computerne, og skifte porte osv., giver samme resultat). Hvordan kan jeg nemmest tjekke det? Kan selvfølgelig gå i gang med at bytte rundt på dem, meneh - er der en ande løsning? Og - kan der være andre forklaringer på hvad der går galt?
Avatar billede ferdinand.k Mester
25. juni 2004 - 13:19 #1
har du kigget nærmere på din firewall for at se om det ikke skulle være den der har lavet problemer??
Avatar billede asdffdsa Nybegynder
25. juni 2004 - 13:21 #2
har ikke slået firewall eller antivirus til endnu, da den har slet ikke været i stand til at få forbindelse til nettet, siden ~en gang i går før jeg formaterede :-/
Avatar billede nopsen Ekspert
25. juni 2004 - 13:34 #3
du skal sikkert installere driveren til dit netkort, selvom det ser ok ud i enhedshåndteringen virker det ikke altid før du har installeret producentens egne drivere og ikke bare lade microsofts drivere køre.
Avatar billede asdffdsa Nybegynder
25. juni 2004 - 13:38 #4
Jamen - det har jo virket alle de andre gange, har trods alt formateret og geninstalleret en hel del gange siden jeg købte den for nogle år siden..
Avatar billede nopsen Ekspert
25. juni 2004 - 14:24 #5
ok så ved jeg ikke lige hvad der kan være galt, men under alle omstændigheder er det nok et forsøg værd at finde de nyeste drivere til systemet.
Avatar billede asdffdsa Nybegynder
25. juni 2004 - 15:10 #6
lidt svært når nu den ik vil koble på nettet ;) meneh, kan selvfølgelig prøve at lave et hjemmenetværk!
Avatar billede nopsen Ekspert
25. juni 2004 - 15:54 #7
ja jeg kan godt se at det er et problem, derfor sørger jeg altid selv for at have alle drivere liggende i en mappe, så jeg kan installere igen uden nødvendigvis at skulle hente dem.
du har ikke mulighed for at hente dem hos en du kender? evt flytte dem på en ekstern disk eller usb-stick? der er jo nok desværre ikke andet at gøre.
Avatar billede asdffdsa Nybegynder
12. juli 2004 - 22:53 #8
Det har jo virket alle de andre gange, så det var selvfølgelig ikke driverne. Problemet var netværkskortet. Ingen forslag hjalp mig til at en løsning, så jeg tager selv de points.