Avatar billede netsjov Nybegynder
20. februar 2001 - 17:32 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Dns

Jeg har zoone.dyndns.dk den peger på en server(win 98 se) jeg har stende til
at dele mit internet. Denne server skal/kan også køre dns server, men ikke
web- og ftpserver, det er den ikke stærk nok til. Men jeg har derimod en kræftigere server stående der køre win 2000 denne er sat op med iis 5 så den skal køre
webserver.

Kan jeg få dns server til at pege på mig win 2000 server som jo har en
uægte dns?????
Avatar billede littlep Nybegynder
20. februar 2001 - 18:14 #1
øhh
Avatar billede netsjov Nybegynder
20. februar 2001 - 23:02 #2
intelligent svar!!!
Avatar billede oskar Nybegynder
20. februar 2001 - 23:08 #3
Ikke helt forstået. En dns server peger på webserveres ip-adrersse, ikke på en dns. Og hvad er en uægte dns?
Avatar billede netsjov Nybegynder
20. februar 2001 - 23:15 #4
undskyld en tanke fejl jeg mente en uægte ip
Avatar billede kloge-aage Nybegynder
21. februar 2001 - 14:52 #5
Whauuuu. Så forstår jeg bedre hvorfor du hedder \"Netsjov\" :)
Avatar billede netsjov Nybegynder
21. februar 2001 - 15:09 #6
Navnet kan jeg ikke gøre noget ved.... Der var navnet på en hp en engang havde. Og hvis du ikke ved hvad en uægte ip er,,, syntes jeg du skulle tage at holde dig langt væk fra denne sektion!!!
Avatar billede littlep Nybegynder
21. februar 2001 - 15:55 #7
lol
Avatar billede oskar Nybegynder
21. februar 2001 - 18:46 #8
Jeg har ikke tænkt mig at holde mig væk nogen steder fra og jeg har altså aldrig hørt udtrykket uægte ip. Jeg kan sagtens gætte mig til lidt af hvert, men det ville da være nemmere hvis du kunne uddybe udtrykket en anelse.
Avatar billede netsjov Nybegynder
21. februar 2001 - 23:03 #9
Måske vil det hjælpe hvis jeg forklare hvad en uægte ip er:

Det er måske lidt lætter hvis jeg fprklare hvad en ægte ip er,,, det er en ip som er tildelt af en isp (Internet udbyder) og derfor er unit, dvs at ingen andre på nettet har den. Derved kan alle komme i kontakt med min og kun min computer når de skriver den ægte ip som den har fået tildelt.

En uægte ip er derimod en ip som er oprettet på mit lokale netværk, og derfor kan der være Mange andre computere som har den samme ip i et andet netværk, og derved vil min computer ikke blive kontaktet hvis nogle bruger min uægte ip.

Jeg vil også lige beskrive mit netværk:

192.168.0.1 / 212.242.22.xxx = Dns server og internet deler
192.168.0.2 = IIS 5 Webserver

192.168.0.3 = Arbejdsstation
192.168.0.4 = Arbejdsstation
192.168.0.5 = Arbejdsstation

Avatar billede heino.skov Nybegynder
21. februar 2001 - 23:27 #10
Undskyld mig - men der er ikke noget der hedder UÆGTE ip adresser.

Men her er en forklaring.

Der findes nogle Offentlige ip adresser og nogle private. De private ip adresser kan ikke routes videre over internettet - og derfor kan dísse frit benyttes på lokalnetværk.

De offentlige ip adresser styres på verdensplan, og tildeles de forskellige internet udbydere som findes. De tildeler derefter ip adresser ud til deres kunder, og på den måde kan alle snakke med hindanden på internettet.

Hvis du vil have svar på dine DNS spørgsmål så se på www.hanno.dk og søg evt. på DNS - han har en meget fin vejledning som du kan bruge....

//Heino
Avatar billede oskar Nybegynder
21. februar 2001 - 23:40 #11
Hvorefter det endelig lykkedes at forstå det oprindelige spørgsmål: Kan man få en DNS server til at pege på en intern IP adresse? Svar: Nej
Avatar billede kloge-aage Nybegynder
22. februar 2001 - 16:00 #12
( til Netsjov :) Hvis du havde været en ægte dansker ligesom jeg, så havde du jo også vist, at disse adresser hed offentlige og private IP-adresser. Og så havde du jo heller aldrig skevet et uægte brev, som var fyldt med stavefejl...MUHHHH
Avatar billede beaviz Nybegynder
02. marts 2001 - 12:53 #13