Avatar billede tvbrandt Nybegynder
24. juni 2004 - 23:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Spinkel font

Er der én der kender navnet på en font der er meget spinkel ved udskrift. Jeg har forsøgt med ARIAL og MICROSOFT SANS SERIF, men synes de er for "fede" uden at "FED SKRIFT" er slået til. Jeg kan forestille mig at blade (BILLED-BLADET, COMPUTER WORLD etc) benytter en eller anden skrifttype som jeg kunne bruge. Jeg kan bare ikke finde den?
Avatar billede rasmus-madsen Nybegynder
24. juni 2004 - 23:04 #1
hmm uden at vide hvda du snakker om for en front, så kig her:
http://www.lundfonts.com/fonts/
der en masse
Avatar billede tvbrandt Nybegynder
24. juni 2004 - 23:15 #2
sender du lige et svar så du kan få dine point. Tror jeg har fundet en. Men der er jo en masse så jeg finder nok lige den jeg skal bruge.
Avatar billede miss-g Seniormester
24. juni 2004 - 23:17 #3
Hvis man kigger i Billedbladets stylesheet (skrifttyper) så ser det ud til at de bruger Verdana til alm. tekst og Ariel til overskrifter.
Avatar billede tvbrandt Nybegynder
24. juni 2004 - 23:19 #4
ja men det er på deres website og ikke i selve bladet.
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. juni 2004 - 23:31 #5
Mange af de blade som bruger en sans-serif bruger Frutiger.
Den koster bare penge. Du kan bruge Frugal sans istedet.
Ligner meget, eller også er det en kopi, er ikke helt sikker.
Søg efter den på Google
Avatar billede miss-g Seniormester
24. juni 2004 - 23:32 #6
Ok - troede du henviste til deres websider - da det er noget du vil printe ud *S*
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. juni 2004 - 23:39 #7
Ja det er en kopi ef Frutiger 45 Light - så det er på eget ansvar.
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. juni 2004 - 23:43 #8
ow altså, det skal lige nævnes at det selvfølgelig kan være en lovlig kopi.
Lige som Microsoft har udgivet kopier af andres skrifter.
Avatar billede tvbrandt Nybegynder
24. juni 2004 - 23:47 #9
tak for hjælpen. frugal virker god.
rasmus-madsen svarer du ikke lige på http://www.eksperten.dk/spm/513633, så kan du få dine point som lovet.