Avatar billede regnarbonde Nybegynder
24. juni 2004 - 20:57 Der er 9 kommentarer

tinitus lyd

Min computer er ved at drive mig til vandvid. den er begyndt at sige en høj hyletone som om man havde tinitus. jeg har prøvet at stoppe alle blæsere men det var ikke dem. da computerens psu jo er en switchmode strømforsyning er der nogle høje svingninger i den. kan det være dem der har fået et komponenet til at vibrere. jeg kender ikke lige de frekvenser der bliver brugt i psu'en men dem på bundkortet ved jeg da er så høje at man ikke kan høre dem. vil i ikk give mig ret i det er min psu eller kan det være andet der siger sådan en lyd?

Det skal lige siges det ikk er mig der har tinitus.. lyden er der kun når computeren er tændt og den kommer fra den.
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
24. juni 2004 - 21:11 #1
Tjek dine blæsere.....  koble evt dine HD'er fra og høre om det er dem der larmer....
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juni 2004 - 21:14 #2
din strømforsyning kan være for lille, hvor mange watt er den på?

tjek også det kunne være din monitor, sluk den evt. og lyt.
Avatar billede regnarbonde Nybegynder
24. juni 2004 - 21:23 #3
den er på 400 watt som driver en p4 2,66 533mhz fsb. en 80gb hd, 2 dvd-drev og geforce fx 5200 grafikkort. har prøvet at slukke skærmen og har også tjekket alle blæsere. det er ikk dem. kan jeg bare koble min hd fra uden der sker noget. den vil selvfølgelig ikk åbne noget så.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juni 2004 - 21:30 #4
du kan godt koble harddiskene fra, blot du lader resten køre som belastning for PSU'en.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juni 2004 - 21:30 #5
PSU = strømforsyning.
Avatar billede regnarbonde Nybegynder
24. juni 2004 - 21:31 #6
ok..det prøver jeg lige.
Avatar billede strych9 Praktikant
24. juni 2004 - 21:37 #7
Der er desværre en hel del ting der kan afgive den famøse hyletone, og ja, den er skide irriterende.
Har været ude for den fra: En skærm, en strømforsyning, men oftest fra harddiskene.
Avatar billede regnarbonde Nybegynder
27. juni 2004 - 13:50 #8
har tjekket min HD. jeg tog alle stik ud af den men lyden var der stadig. Jeg lånte så en af mine venners PSU og udskiftede den med min egen. lyden er væk. det må altså være min PSU.
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juni 2004 - 14:12 #9
Jeg var da tæt på med PSU'en ;o)