Avatar billede hawkmoon Nybegynder
24. juni 2004 - 15:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SOAP og WEB-services

Jeg skal tilgå en web-service via SOAP.
Jeg har fået at vide, at det sker via en standard web-service grænseflade.

Er der nogen, som har erfaring med det?
Skal der installeres PHP-PEAR for at bruge SOAP lite?
Er der andre muligheder?
Er der nogen, som har et simpelt eksempel på brugen af SOAP?

Jeg ville blive lykkelig :-)
Avatar billede swaxi Nybegynder
24. juni 2004 - 16:13 #1
soap er baseret på xml.
du laver et xml-dokument, som du sender til en service. den returnerer så et andet xml-dokument med svaret i.
http://www.w3schools.com/soap/default.asp
Avatar billede hawkmoon Nybegynder
24. juni 2004 - 16:58 #2
Yep - den er jeg med på, sådan rent overordnet.
HTTP + XML = SOAP
Har du prøvet det i praksis? Man laver vel bare en HTTP-POST request med noget XML og får noget XML spyttet tilbage.
Avatar billede swaxi Nybegynder
24. juni 2004 - 17:21 #3
det er såddan det fungerer ja. jeg har brugt det engang, men det er noget tid siden. jeg mener, at jeg brugte nuSOAP (et kode-bibliotek). der er noget fejlhåndtering mv.
der var en artikel om det i php-achitect sidste nummer (eller også var det forrige nummer)
ellers, så prøv at se om ikke den her tuts kan hjælpe (stødte lige på den inde på phparch.)
http://codewalkers.com/tutorials/74/1.html
Avatar billede hawkmoon Nybegynder
30. juni 2004 - 14:19 #4
Hvis du forklarer mig hvordan jeg downloader nuSOAP kodebiblioteket skal jeg gerne give dig points for hjælpen. Jeg kan kun komme ind i noget CVS-log på http://dietrich.ganx4.com/nusoap/index.php
Det ser ud til at nusoap.php kræver en del andre filer...
Avatar billede hawkmoon Nybegynder
08. juli 2004 - 11:09 #5
Jeg ville gerne have givet swaxi points for hjælpen, men det kræver et svar. Jeg lukker nu spørgsmålet.