Avatar billede palle_andersen Nybegynder
24. juni 2004 - 14:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sletning af en adresse i "Foretrukne"

Det er ikke bare en alm. adresse - dem kan jeg sagtens klare.
Den hedder: "BCNinternet -- global discount hotel reservations"
I modsætning til alle andre adresser på 1 KB størrelse, har denne en størrelse på 2 KB.
Faktisk er den slet ikke anført med en adresse under
egenskaber som alle andre er.
Problemet er, at den hverken kan åbnes, flyttes, slettes eller ændres, uden at jeg får følgende meddelelse: "Det er ikke muligt at slette BCNinter....: Adgang nægtet. Kildefilen kan være i brug."
Det sker selv efter genstart, hvor kun det mest basale er i brug.
Jeg ved ikke om der er tale om spyware eller andet djævelskab, derfor denne kategori.
Nogen bud ?
Mvh.
Palle Andersen
Avatar billede victor-1 Nybegynder
24. juni 2004 - 14:44 #1
Prøv i fejlsikker tilstand. Tryk <F8> under opstart.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
24. juni 2004 - 14:45 #2
Ellers -
Følg vejledningen her:
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker du Hijackthis og smider filen i en mappe, oprettet kun til den. Kør filen, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede majsmarken Nybegynder
24. juni 2004 - 21:21 #3
Som <victor-1> skriver så har du sansynligvis noget "snavs" på din PC - følg instruktionen.

Ellers en hurtig metode til (generelt) sletning af "låste" filer:
http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#dr.delete
Avatar billede palle_andersen Nybegynder
25. juni 2004 - 08:58 #4
Tak begge.
Jeg må tilstå, at jeg forsøgte den hurtige metode først. Og den virkede.
Så det må blive majsmarken der skal have pointene.
Jeg håber det sker når jeg har trykket "send" (ellers giv mig et praj!)
Mvh.
Palle Andersen
Avatar billede palle_andersen Nybegynder
25. juni 2004 - 09:01 #5
Øh ... her er vist et eller andet galt.
Det er sådan set ikke mit eget svar jeg har tænkt mig at acceptere, men derimod
majsmarkens.
Hvad gør jeg nu ?
Palle Andersen
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. juni 2004 - 09:02 #6
... det var nu dig selv der fik POINT ...
(Send et bidrag til www.spywarefri.dk i stedet *SS*)
Avatar billede palle_andersen Nybegynder
25. juni 2004 - 09:07 #7
Jeg vil da gerne støtte spywarefri, men jeg vil nu også gerne vide, hvordan jeg
"præmierer" den rigtige.
Palle Andersen
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. juni 2004 - 09:52 #8
Avatar billede snowball Novice
25. juni 2004 - 12:02 #9
majsmarken: Du kan få dine point i http://www.eksperten.dk/spm/513699 :)