Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
24. juni 2004 - 14:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Alternativ til AspEncrypt og AspEmail

AspEncrypt og AspEmail er to gode komponenter til at kryptere med personligt certifikat og sende krypterede mails. Men de er oprindeligt bygget til ASP og selvom de godt kan benyttes til .NET, skaber det mange problemer.

Derfor vil jeg høre om der er nogen der kender et godt alternativ til de to komponenter, som kan benyttes i .NET - alternativet skal naturligvis kunne præcis det samme.
Avatar billede guidmaster Nybegynder
24. juni 2004 - 14:47 #1
Er det ikke bare alm. COM objekter? Og hvad er det for nogle problemer du får? Jeg kender nemlig ikke umiddelbart nogen .NET komponenter der kan det samme :(
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
24. juni 2004 - 14:54 #2
Det er en laaaang historie som jeg ikke vil kede dig med. Spørgsmålet handler ikke om at løse problemer med de eksisterende objekter. Det handler om at finde alternativer.
Avatar billede guidmaster Nybegynder
24. juni 2004 - 15:05 #3
Så hopper jeg fra da jeg som sagt ikke er stødt på nogle .NET komponenter der kan det samme :(
Dog er jeg stadig interesseret i om der er problemer med at arbejde med unmanaged kode du er løbet ind i eller om det er noget helt andet :)
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
24. juni 2004 - 15:07 #4
Jeg får Exception from HRESULT: 0xC0000005 når jeg prøver at sende en krypteret mail.
Avatar billede bechmann Nybegynder
28. juni 2004 - 11:40 #5
Jeg aner intet om din komponent, så jeg gætter, men måske rammer jeg rigtigt.
Jeg antager, at du bruger en cer-fil som et af argumenterne til aspencrypt.
Hvis jeg har ret i det - kan problemet være, at den private nøgle ikke er tilgængelig.
Hvis du kører under asp.net kontoen har den ikke noget certificate store. For at få oprettet et sådant kræves der et interaktivt logon. Jeg ville prøve at lave en COM+ komponent og køre den som en bruger, hvor du ved at certifikatet er korrekt installeret (kan tilgå den private nøgle). Alternativt kan du lave noget impersonation istedet for en COM+ komponent.
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
27. juli 2004 - 10:23 #6
Undskyld bechmann, jeg havde ikke bemærket din kommentar. Det lyder som om du har fat i et eller andet fornuftigt. Hvad er det for et interaktivt logon du snakker om. Kan du komme det nærmere?
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
27. juli 2004 - 10:32 #7
Jeg opretter mit certifikat fra en blob:

ICryptoBlob blob = cm.CreateBlob();
blob.Base64 = myCertificate.Export(CAPICOM.CAPICOM_ENCODING_TYPE.CAPICOM_ENCODE_BASE64);
ICryptoCert recipientCert = cm.ImportCertFromBlob(blob);

Og det kan jeg kontrollere efterfølgende med et par kald på recipientCert - det fungerer.

Det burde ikke være nødvendigt at tilgå den private nøgle? Den benyttes til at signere med. Så vidt jeg ved krypteres der med den offentlige nøgle og så dekrypterer brugeren selv med sin egen private nøgle.
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
17. august 2004 - 07:45 #8
Ingen havde nogle alternativer :( trist