Avatar billede netapplication Nybegynder
24. juni 2004 - 13:48 Der er 10 kommentarer

Menu generator?

Hej,

jeg skal bruge en slags menugenerator a la Visiual QuickMenu fra http://www.opencube.com/ Desværre har deres kun rollover funktion til menuerne.

Jeg skal lave en menu lidt a la den her på eksperten hvor man først skal trykke på menupunktet før "gardinet" ruller ned (prøv at trykke på "Katagorioversigt".

Nogen som ved hvor man kan finde det?

Mvh
-nettapp
Avatar billede googolplex Novice
24. juni 2004 - 13:53 #1
Kan du bruge en menu uden generator so skal skrives i (simpel) kode ?
Avatar billede netapplication Nybegynder
24. juni 2004 - 13:55 #2
Ja der behøver ikke være en GUI - bare så man kan forstå og rette i det heh.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
24. juni 2004 - 19:25 #3
du kan jo se på coolmenus, som netop eksperten bruger:
http://www.dhtmlcentral.com/projects/coolmenus/
Hvis du kan finde ud af deres skrive måde så skulle det ikke være noget problem at rette og lave nye menupunkter.
Avatar billede googolplex Novice
24. juni 2004 - 19:27 #4
www.milonic.com

Du kan få et gratis licens, afhængigt af dit formål.

Du finder IKKE en bedre menu!!!
Avatar billede skovenborg Nybegynder
24. juni 2004 - 19:48 #5
googloxplex >> jo, hvis du laver en eller finder en, som lige netop kan det du vil have den til at kunne - og ikke en døjt mere. Men det er selvfølgelig en helt anden sag ;-)
Avatar billede googolplex Novice
24. juni 2004 - 20:17 #6
Hehe, jeg går igang nu :P
Avatar billede skovenborg Nybegynder
24. juni 2004 - 21:21 #7
god fornøjelse så :-)

Men nu mener jeg bestemt ikke at milonic eller coolmenus er et dårligt valg. De er gode til mange ting, men det er jo trods alt ikke alt du skal bruge. Men til brugeren som ikke gider lede så meget, så er de jo perfekte (selvom man lige skal finde ud af hvordan de virker).

Forresten googolplex >> Nu har jeg stødt på den milonic menu nogle gange - og af ren interesse kunne jeg godt tænke mig at vide hvad der er bedre ved den i forhold til andre menuer. Det er ikke fordi jeg ikke tror dig når du siger den er rigtig god, og personligt tror jeg heller ikke coolmenus er så meget bedre end alt andet (den er bare hurtig at finde frem når folk spørger om en dropdownmenu - og desuden bruger jeg ikke selv den slags menuer ;-)
Jeg kan i hvert fald se at menuen udmærker sig ved, at det er rigtige links man klikker på, og ikke coolmenus måde med almindelige links.
Avatar billede googolplex Novice
24. juni 2004 - 22:46 #8
Milonic er crossbrowser så det batter og fejl bliver rettet lynhurtigt af Andy, der videreudvikler den konstant.

Desuden kan den i visse situationer fås med en gratis licens og alternativt er den billig (i forhold til Opencube fx).

Koden er nem at lære og menusystemet kan alverdens ting :)

Personligt synes jeg det er den ultimative drop down menu, men det har du vel fundet ud af :-)
Avatar billede netapplication Nybegynder
25. juni 2004 - 09:36 #9
Hej takker for svarene.

Hvor er de menuer som anvender "onclick aktivering" ved hhv. coolmenus og milonic?

Mvh
- N.A
Avatar billede skovenborg Nybegynder
25. juni 2004 - 15:43 #10
coolmenus: http://www.dhtmlcentral.com/projects/coolmenus/examples/open_onclick.html

kan ikke finde et eksempel med milonic, men du kan sikkert godt.