Avatar billede norbert Nybegynder
24. juni 2004 - 13:45 Der er 243 kommentarer

Farvel til E

Ja så er  IRD, Phatlasse, john stigers og sikkert også flere væk. fra E.
Snotungerne har overtaget styringen. Det kan og vil jeg IKKE stå model til.
Derfor lukker jeg min bruger.
Tak for en - trods alt  - god tid.
Norbert
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
24. juni 2004 - 14:12 #1
Tak i lige måde og hils de andre om du ser dem some where. De vil blive savnet.
Overvejer det samme for min bruger
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2004 - 14:18 #2
Kan jeg se nogle links til indlæg der fik dråberne til at flyde over?
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juni 2004 - 14:19 #3
så vidt jeg kan se har John_Stigers ikke sagt farvel og jeg håber ikke han siger farvel.
Til alle andre vil jeg sige "Lad være med at hænge jer så meget i jeres karma".
Det er alt for let at fare i flint over usaglig karma, så ignorer dem og lad os stadig hjælpe de brugere der virkelig har brug for hjælp.
Avatar billede andersenph Nybegynder
24. juni 2004 - 14:40 #4
Jeg skulle hilse og sige at stigers har fået karantæne og derfor ikke kan lukke sin konto....
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juni 2004 - 14:43 #5
ØV
Avatar billede popsy Novice
24. juni 2004 - 14:43 #6
Karantæne for hvad?
Avatar billede triple-x Nybegynder
24. juni 2004 - 15:06 #7
vil også bare gerne sige et stort farvel til Lars, en anden ting jeg ikke forstår er den måde Coadmins tænker på, selvfølgelig skal de kæmpe for at siden fungere og sådan.

Men forstil jeg de 10 mest bettydnings fulde mennesker i verdenen blev udelukket pga af at 10.000 mennesker ikke kunne lide dem.

hvorfor er bush så ikke forlængst nede? :)

Nå men det jeg prøver på at sige, selvfølgelig er der mange der ikke kan lide Lars, men hvor manger er der så ikke der kan lide ham? prøv læg det op mod hinanden. og læg de 2 grupper op mod hinanden.

Men held og lykke med at smide flere af de dygtige eksperter ud... i skal nok få en rigtig god side en dag :) lad penge tage magten ik?

/out
Avatar billede victor-1 Nybegynder
24. juni 2004 - 15:38 #8
Er lige kommet ind i denne tråd - hvad pokker foregår der ?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
24. juni 2004 - 15:56 #9
Avatar billede victor-1 Nybegynder
24. juni 2004 - 16:08 #10
Tak "nordicwolf" - hvor er det sørgeligt :(
Avatar billede fromsej Praktikant
24. juni 2004 - 19:20 #11
Sørgeligt, er ikke det rette ord, heksejagt og nemme løsninger passer langt bedre, lige nu vipper den på 99% for at jeg også deaktiverer min bruger.
Avatar billede triple-x Nybegynder
24. juni 2004 - 19:35 #12
din utrolig store viden vil også blive savnet af de mere seriøse brugere, men håber du vil være at finde på spywarefri fremover.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2004 - 19:40 #13
Hmm viste ikke man kunne få karantæne?
Men kan kun norbert ret, der kommer flere og flere "snotunger" og der bliver mindre og mindre ved at være herinde.
Avatar billede bredker Nybegynder
24. juni 2004 - 19:41 #14
ja vi er nok snart mange der er væk herfra
bare synd at det er pga. dem der selv er for dumme til at klare tingene
alt den balade det er lykkedes for dem at starte , er vel bare udsprunget af , at de er misundelige på dem der ved lidt om IT , og håber på at få fjernet toppen , så de selv kan skore lidt point på rene gætterier
Avatar billede nico26 Nybegynder
24. juni 2004 - 19:46 #15
LOL - i er for langt ude, som om der ikke er større problemer i verden. I må squ da lære at ignorere de useriøse brugere!
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2004 - 19:48 #16
Tja men der bliver flere og flere useriøse brugere og når man så prøver at "opdrage" lidt på dem så bliver man dunket oven i hovedet.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
24. juni 2004 - 19:57 #17
:/ synd al den støj og bavl der er opstået efter impl. af karma

Jeg bryder mig ikke om den udvikling, der i snart et stykke tid har været her på E.
Har fuld forståelse for, at det tager et stykke tid, inden brugerne lærer at bruge et nyt værktøj, men jeg undrer mig over at der ikke har været mere respons fra IDG og admin.

Karma funktionen kørte i test inden den blev implementeret - ved det godt. Hmm må sige at jeg ikke tog den så alvorligt, og havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at funktionen ville give så megen ballade.
I bagklogskabens klare lys, kan jeg sagtens se, at der burde være taget højde for, at funktionen kunne misbruges, og derfor skulle have været opbygget på en anden måde, men det hjælper jo ikke meget nu :/

Det er trist at IRD/Lars er blevet deaktiveret. Kan godt lide den energi og indstilling han har til mange ting. Too bad der ikke er plads til brugere som ham her på E.

>>fromsej syntes du skal tage en dyb indånding, inden du vælger at deaktivere din bruger.

Pokker heller - forestil jer lige hvordan E kommer til at se ud, hvis alle brugere der har bare lidt forstand vælger at smutte. Det ender jo med at det eneste man kan få hjælp til er hvordan man leger sandkasse-lege S***
Avatar billede bredker Nybegynder
24. juni 2004 - 20:00 #18
susanne>>det er nok også det de er ude på ( dem der laver alt den balade )
så er det jo på et plan de kan være med på
Avatar billede stigers Juniormester
24. juni 2004 - 20:04 #19
john_stigers her!
Var nødt til at genaktivere min gamle bruger for at komme herind.
Eftersom jeg ikke kan bruge den anden kan jeg ikke overtræde nogen regler m. dobbeltbruger.

Jeg smutter IKKE fra eksperten frivilligt!

At deaktivere min bruger er at give sejren til de mindrebegavede - det kan og vil jeg ikke stå model til.
Dog har jeg fuld forståelse for dem der bare har fået nok og ikke gider mere.
Jeg er dog en af dem der bliver!
stigers is out - for now ;)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
24. juni 2004 - 20:05 #20
>>bredker
:) tja du har sikkert ret. Der er jo nogen der syntes det er utroligt sjovt at oprette - pardon my dansk :) - en masse mere eller mindre tåbelige kommentarer og se så hvor meget ballade, der kan opstå. Især er det åbenbart rigtig sjovt, hvis der er nogen brugere der anvender meget tid på E der reagerer.

>>stigers godt du er tilbage :D
Avatar billede bredker Nybegynder
24. juni 2004 - 20:17 #21
skal hilse fra "john-stiger" og sige
at han fik karantæne pga at han oprettede et farvelspørgsmål til platlasse
Avatar billede bredker Nybegynder
24. juni 2004 - 20:20 #22
jeg er også selv væk herfra hvis der ikke kommer en ret god forklaring fra den der har deaktiveret IRD inden i morgen aften
ellers stopper jeg med øjeblikkelig virkning
Avatar billede fromsej Praktikant
24. juni 2004 - 20:24 #23
Jeg har truffet min beslutning, foreløbelig deaktiverer jeg min bruger, at Eksperten mister flere og flere seriøse brugere, kan de kun takke sig selv for, vi har råbt, skreget, tigget og bedt om ændringer af det åndssvage karmasystem, helt og aldeles nytteløst, nu deaktiveringen af IRD, karantæne til John Stigers, lynhurtig lukning af de tråde oprettet om emnet, det er rendyrket censur og som sådan fuldstændigt uacceptabelt, jeg ved godt at vi bare kan klage over afgørelsen, men helt ærligt det gider jeg ikke bruge tid på, det nytter alligevel ikke.
Det er gået fra at være et dybt seriøst forum til en børnehave af tilsvininger og nogle gange åben krig, det er min fritid for kostbar til.
Det er stor beklagelse at jeg har truffet denne beslutning, jeg kan ikke forestille mig andet end at jeg en dag vender tilbage, men det har lange udsigter.
24/06-2004 20:20:16>>Den forklaring vil jeg også gerne se, samt en forklaring på stigers karantæne!
Og lige som det tynde øl, en ordentlig forklaring på censureringen af de tråde!
Avatar billede popsy Novice
24. juni 2004 - 22:07 #24
Så smuttede kenp også sin vej, han mener som mange andre at eksperten er knap så rar at være på efterhånden. :(

Sq en træls udvikling :(
Avatar billede victor-1 Nybegynder
24. juni 2004 - 22:14 #25
Næh - ikke "træls" men en ren og skær fiasko som måtte komme før eller siden.
Et enormt tab for E indtil nu, men er alvorligt bange for, at flere vil følge :(
Avatar billede popsy Novice
24. juni 2004 - 23:15 #26
http://www.eksperten.dk/spm/513611
Der gælder åbenbart andre regler for coadmins end for andre brugere, specielt da fordi ird ikke måtte støje i spørgsmålene, men n0rmality absolut gerne må.
Gad vide hvad der er blevet af min anmeldelse af ham?

Jeg går også min vej nu, i det mindste for en tid. Jeg håber at eksperten igen er blevet et sted uden censur, konfliktskyhed og pamperi fra coadmins, når jeg kigger ind næste gang.

Held og lykke til alle dem jeg kender herinde, og ha' en god sommer :)

/popsy
Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. juni 2004 - 00:01 #27
Det her er satme sørgeligt. Men bestemt ikke overraskende. Sådan går det jo, når kvantitet er vigtigere end kvalitet.

Jeg forstår ikke john_stigers "karantæne". Er det nu også imod Ekspertens regler at give en afskedssalut til en bruger, man mener har gjort et stort og godt arbejde på Eksperten? - Det kalder jeg satme at gå i små sko.

Jeg kan kun ryste på hovedet...

Men ok. Er målet at få renset ud i de brugere der tør åbne munden, er det en skide god strategi der er valgt...
Avatar billede hermandsen Juniormester
25. juni 2004 - 02:34 #28
Der findes en bog om moderne børne opdragelse der hedder "Curlingforældre & Servicebørn".

For lige at forklare ordene nærmere så er en curlingforælder en voksen (mor eller far), som fejer stien ren for deres lille pus, så der ikke ligger nogle former for besværligheder eller problemer i vejen.
Servicebarnet er den type der får hvad de peger på og som bliver kørt hvor end han/hun ønsker!

I den selv samme bog skriver forfatteren:
"Jeg diskuterer aldrig med en undermåler!"

Lige umiddelbart lyder det meget hårdt, for man bør jo stille hinanden lige, og give sit (andres) barn den frihed som han/hun kunne ønske sig! Problemer er til for at blive diskuteret, og så kan man ellers argumentere hårdt og længe, uden at komme ret langt!!

Per: Jeg vil ha' en ny PlayStation!
Mor: Det kan du ikke få!
Per: Hvorfor ikke?? Jeg vil ha' en ny PlayStasion!!!
Mor: Det kan du ikke fordi vi først og fremmest har nogle lån der skal betales af, det koster penge at bo her, vi skal alle have mad og tøj på kroppen, så der er simpelthen ikke råd!
Per: ????? PLAYSTATION!!!
Mor: Såså, lille Per. Hvis du nu er rigtig sød, så kan de jo være at du kunne få en i julegave.
Per: Jeg vil ha' den nu!!
Mor: Jamen det har vi ikke råd til.
Per: Så lån nogle penge af banken, de har mange!!
Mor: Jamen det koster flere penge....

Bla bla bla...

Denne diskussion skulle være stoppet efter to sætninger.

1. Jeg vil ha' en ny PlayStation!
2. Det kan du ikke få!
End of discussion!!!

Regler skal ikke tages op til debat mellem et barn og en voksen, for det kan barnet simpelthen ikke finde ud af!! Der skal bare respektere den beslutning som den voksne tager, og hvis det ikke bliver forstået første gang, så er der dømt stuearrest!!

Hvis den voksne i stedet leger martyr og lader andre trække slæbet, så er vi tilbage hvor vi startede!!

Barnet forstår ikke at diskutere og forstår dermed heller ikke denne ofring. I stedet siger stemmen inde i hovedet: "Det var ham der aldrig gav mig lov til noget, så er han ude af verdenen. Fint nok!!" Lad dig ikke besejre intellektuelt af en undermåler, ved at lade den person få det sidste ord i den sag. Du er voksen af den simple grund, at dit barn ikke kan tage de rigtige beslutninger for sig selv!

Der skal sættes grænser, øjeblikkeligt!!
Og individuelle grænser er så absolut tilladt!!

P.S. Udskift voksen med CoAdmin og barn med bruger, sådan cirka! ;)

//hermandsen
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 04:58 #29
popsy - ang det med at coadmin har andre rettigheder så tror jeg du har helt ret, jeg tror en del af de coadmins der sidder derinde nyder virkelig at have magt, og nyder at sige den bruger er irriterende ham smider vi bare ud. så vidt jeg har forstået det på sagen har ikke alle coadmins været med omkring deaktivering af IRD, og dette forstår jeg overhovedet ikke. De har udmærket været klar over dette vil give debat, hvorfor så ikke snakke sagen igennem over et møde istedet for at spille magtliderlig og sige du er deaktiveret haha og det er fordi jeg kan.
Avatar billede stigers Juniormester
25. juni 2004 - 09:08 #30
Jeg har kritiseret coadmin for div. ting - men dette er simpelthen for meget - har fra andre coadmins at den karantæne var lige i overkanten. Hvem DET så er bliver mellem mig og de pågældende coadmins!

P.s. min bruger kan jo ikke bruges så jeg overtræder ingen regler, idet den anden rent faktisk ikke er "aktiv". I det øjelik min bruger får karantænen ophævet, vil jeg deaktivere denne!
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juni 2004 - 09:09 #31
popsy>

Med hensyn til 513611, så har jeg svært ved at se at nornalitys kommentarer
skulle være spam.

Det må da være ret relevant for spørger at vide at de forskellige JavaScripts
reelt er værdiløse som beskyttelse.
Avatar billede lucky-luke Nybegynder
25. juni 2004 - 09:34 #32
Hvorfor har man deaktiveret phatlasse? Hvad har han gjort?
Avatar billede stigers Juniormester
25. juni 2004 - 09:43 #33
http://www.eksperten.dk/spm/513376 - han deaktiverede derefter sig selv. Coadmin har derefter lukket hans konto så han ikke - som jeg - kan genåbne den selv.
Avatar billede hcma Novice
25. juni 2004 - 12:02 #34
va' fa...., jeg har ikke modtaget en eneste mail vedr. dette emne (abonnerer på det). Det første jeg så var via dette: http://www.eksperten.dk/spm/513692.
Efter gennemlæsning var jeg lige ved at de-aktivere mig selv, men jeg gør som John: prøver at holde stand og græder over at flere seriøse eksperter har valgt at de-aktivere deres konto.
Avatar billede espersen Novice
25. juni 2004 - 12:51 #35
SUK - synd at "snotungerne" fortsat tager modet fra en række dygtige personer. Selv bruger jeg ikke E så meget mere - dels temmelig travlt p.t. - og egentlig savner jeg ikke E som det den er er blevet til.

SUK....
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 14:58 #36
lige et spørgsmål - er der nogle coadmins der har flere "rettigheder" end andre. troede det skulle fungere som et fællesskab og ikke at en magtsyg coadmin synes det er sjovt at f.eks. give John karantæne selvom de andre synes det er for voldsomt.

Man skulle tro der virklelig var nogle co's der ønskede det blev en børnehave

og til Arne_v jeg ser ikke hans indlæg som spam men ser dem ikke særlige venlige, der er mange måder at beskytte sin side på måske virker de ikke 110% men de lukker måske af for 50% af de folk der vil have fat i hans ting. og dette er bestemt bedre end intet.
Avatar billede stigers Juniormester
25. juni 2004 - 15:01 #37
triple-x> der er i hvertfald 2 coadmins der ikke kender noget til sagen - der nævnes ingen navne, hvilket vel alle kan forstå. Er ikke ude på at gøre alle coadmins til bussemænd ;)
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 15:41 #38
stigers - ønsker slet ikke at høre navne, men jeg forstår ikke hvordan dette kan lade sig gøre.. du har fået karantæne men nobert ikke selvom han opretter samme spørgsmål som dig.

En anden ting jeg ikke forstår er at de pludselig er blvet total tavse man hører intet fra coadmin her de lukker ik mere de siger INTET. undrer mig lidt.

lad os i det mindste få en ordelig forklaring til alle brugere hvorfor de har lavet lort i den og mange af de mest seriøse bruger er forsvundet. ?

og det kendte jo udmærket godt reaktionen hvis de deaktiverede IRD eller en af de andre aktive bruger da dette er sket før, så dette acceptere jeg ikke som en undskyldning/forklaring
Avatar billede snowball Novice
25. juni 2004 - 16:37 #39
Et par hurtige kommentarer!

popsy

"Der gælder åbenbart andre regler for coadmins end for andre brugere"

Næh, vi skal følge reglerne ligesom alle jer andre. Personligt mener jeg (og flere andre - inkl. ikke CoAdmin brugere) at hans kommentar er relevant for det pågældende spørgsmål. Hvis n0rmality endelig skal have en advarsel for det han har skrevet, så skal du da i høj grad også da du da "holder den kørende"!

"Gad vide hvad der er blevet af min anmeldelse af ham?"

Den er stadig åben!

triple-x

"så vidt jeg har forstået det på sagen har ikke alle coadmins været med omkring deaktivering af IRD, og dette forstår jeg overhovedet ikke."

Du har ret i at det ikke var alle CoAdmins der gav "thumbs up" inden IRD blev deaktiveret. Hvis alle CoAdmins skulle sige god for at deaktivere en bruger, så ville der aldrig blive deaktiveret nogen brugere - det ville i hvert fald tage _meget_ lang tid, for det er umuligt at samle alle 10 CoAdmins bare sådan lige hopla. Mht. deaktiveringen af IRD, så var der denne gang 5 CoAdmins (hvem det var, er sagen urelevant) der var enige om hvad der skulle ske. Jeg tror ikke engang at alle CoAdmins var indblandet da hans LRD bruger blev deaktiveret. Dengang var til gengæld både Admin og IDG indblandet.

stigers

"P.s. min bruger kan jo ikke bruges så jeg overtræder ingen regler, idet den anden rent faktisk ikke er "aktiv". I det øjelik min bruger får karantænen ophævet, vil jeg deaktivere denne!"

Nu beder du jo som sådan selv om flere "problemer". Hvis du går ind på http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=john_stigers hvad står der så ud for "Aktiv" feltet!? ;) At du har fået karantæne betyder ikke at din bruger ikke er aktiv. Du kan bare ikke bevæge dig uden for CoAdmin systemet indtil din karantæne på 7 dage er udløbet, og det er jo som sådan det der er formålet med en karantæne.

triple-x

"er der nogle coadmins der har flere "rettigheder" end andre"

Nej, alle CoAdmins har de samme rettigheder.

"troede det skulle fungere som et fællesskab og ikke at en magtsyg coadmin synes det er sjovt at f.eks. give John karantæne selvom de andre synes det er for voldsomt."

Refererende til min kommentar lidt tidligere i denne kommentar, så ville der aldrig ske noget hvis alle CoAdmins skulle være indblandet før vi gør noget ved en bruger.

Slutteligt kan jeg sige, som john_stigers også er inde på, at det ikke er alle CoAdmins der er lige enige i hvad der er foregået EFTER IRD er blevet deaktiveret!
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 16:46 #40
Snowball - dejlig at se en coadmin som tager tingene seriøst og svarer på vores spørgsmål.

efter min mening burde i samle alle 10 admins sammen og holde et seriøst møde for som i selv kan se ender dette galt
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 16:48 #41
en anden ting nu du er herinde vil jeg gerne høre hvorfor Lars denne gang blev deaktiveret, jeg ved han har fået mange anmeldelser som også er blevet postet, men igen disse anmeldelser er utrolig tynde.
Avatar billede dmcn Praktikant
25. juni 2004 - 16:51 #42
@triple-x:
"efter min mening burde i samle alle 10 admins sammen og holde et seriøst møde"
12 mennesker (10 coadmins, Jacob og Jesper fra IDG), fra 12 forskellige steder i landet, samlet et sted på samme tid - det sker ikke foreløbig. Sidst tog det adskillige uger at planlægge alene hvornår mødet skulle ligge, og alligevel manglede vi mindst 1 coadmin. Husk på, folk kommer fra alle dele af landet.

@popsy:
"Gad vide hvad der er blevet af min anmeldelse af ham?"
Den er ved at blive behandlet, og er indtil videre kommenteret internt af 3 coadmins.
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 16:53 #43
n0rmality - ja men et eller andet må der gøres for hvis i ikkke er helt blinde kan i alle se dette går ned af bakke både rent nivau mæssigt af viden stemningen og gennerelt oppetid og kodning af siden... det ender galt. desværre
Avatar billede snowball Novice
25. juni 2004 - 16:59 #44
triple-x: Så længe toppen af pyramiden ikke vil lege med, så kan du holde nok så mange møder og komme med alle de gode forslag du vil uden der sker noget ;(

Sådan kører Eksperten desværre lige for tiden, og har efter min mening gjort det i et halvt års tid efterhånden.
Avatar billede dmcn Praktikant
25. juni 2004 - 16:59 #45
"ja men et eller andet må der gøres for hvis i ikkke er helt blinde kan i alle se dette går ned af bakke"
Til dels enig... men absolut ikke helt.

"både rent nivau mæssigt"
Det afhænger helt af hvad man fokuserer på - hvis folk ignorerer barnlige karmabeskeder, kan jeg ikke umiddelbart se andre graverende problemer med sitets niveau.

"af viden"
Ikke enig. Det er muligt gode folk forsvinder, men dagligt kommer der nye kræfter til.

"stemningen"
Ja, men det er hovedsagelig afledt af nr. 2.

"og gennerelt oppetid og kodning af siden"
Den diskussion er forbeholdt et helt andet forum, og vi jagter skam næsten dagligt Jacob for at rette bare en brøkdel af de bugs vi har rapporteret til ham. Desværre går det mildt sagt ikke for hurtigt.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juni 2004 - 17:03 #46
triple-x>

* jeg kan ikke se nogen indikation af at videns niveauet er faldende,
  der sker løbende lidt udskiftning i svarerne, men der laves stadig gode svar
  (også dårlige svar en gang imellem, men dem kan man altså også finde for 1, 2
  og 3 år siden)
* stemningen er måske nok lidt ophedet lige nu, men det er jo ikke første
  gang at man har haft den slags diskussioner og næppe heller sidste - det jeg
  synes er mest trist er at det er langt hen af vejen de samme personer som
  sidst der er involveret
* E havde utroligt meget nedetid i starten af maj måned og jeg er sikker
  på at Admin og IDG er meget kede af det, men det har næppe noget som helst
  med den her diskssion at gøre
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 17:11 #47
til n0rmalityog arne_v samt snowball - i undgår fuldstændig at kommentere grundlaget for Lars' udsmidning, i afstrapper folk der siger farvel til en utrolig agtig bruger som har hjulpet rigtig mange. - det er simpelthen for dårlig.

ja der kommer konstant nye til men der findes ikke mange med den store viden som de folk der har forladt, de folk der sidder med den viden holder det som regel for dem selv eller tager penge for det. jeg ser de folk der er røget ud denne gang er et utrolig stort tab for det høje nivau.

stemnings mæssigt tror jeg i for svært ved at genskabe det. det sker sjællendt at folk oveni købet mødes IRL og holder hygge aftner som der er sket med flere af de folk der har forladt eksperten.

og ang. kodning synes jeg bestemt det tilhøre i dette spørgsmål da det også er en af de grundlæggende ting for at eksperten mister sit ellers gode ry og bliver til en børnehave, jeg er udmærket klar over at i har fat i admin tit. men i er "ansat" for at brugerene kan klage til jer og ikke admin, så det kan jeg ikke se problemet i?
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 17:13 #48
og til Arne - jeg er efterhånden blevet i tvivl om hvor meget IDG er kede af at siden har været nede udover de penge de har tabt. for mig virker de fuldstændig ligeglade så længe de bare kan tjene massere af penge på at fylde siden med reklamer popups og alt det. og hvis man vil undgå det jeg så kan du jo bare købe pro. men stadig igen en pengekilde
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 17:19 #49
afstrapper = afstraffer *S*
Avatar billede snowball Novice
25. juni 2004 - 17:23 #50
triple-x:

"i er "ansat" for at brugerene kan klage til jer og ikke admin, så det kan jeg ikke se problemet i?"

Det mange af brugerne bl.a. klager over er at vi ikke altid udfører hvores arbejde godt nok. Det kan der i visse tilfælde være noget om, men årsagen til det er bare ofte at vi ikke har de nødvendige værktøjer at arbejde med, og at Admin ikke retter alle de fejl vi fortæller ham om. PT. har vi en ToDo liste med 55 punkter. Listen blev oprettet da E4 (denne version af Eksperten) var i BETA fasen - dvs. for ca. et halvt år siden. I det halve år er 14 af punkterne på den liste blevet lavet. Så kan du så selv regne ud hvor hurtigt det går med at få rettet fejl og tilføre nye features. Visse vitale CoAdmin funktioner så som at fjerne enkelte indlæg i et spørgsmål, og det at kunne flytte spørgsmål over i en anden kategori, som vi kunne i E3, har slet ikke virket i E4. Bevares, Admin arbejder ikke "full time" på Eksperten alene, men alligevel.

De opgaver vi har her på siden, kan vi ikke løse alene. Der skal hjælp til ovenfra, og det er når den udebliver, at de trælse ting begynder at ske.
Avatar billede dmcn Praktikant
25. juni 2004 - 17:24 #51
"men i er "ansat" for at brugerene kan klage til jer og ikke admin, så det kan jeg ikke se problemet i?"
Korrekt, men hvad gør det, når vi ikke kan ændre noget og ikke kan få svar fra admin? Fact is, vi kan råbe lige så tosset vi vil, men vi er ikke selv i stand til at ændre andet end hvorvidt brugere og spørgsmål skal være aktive eller inaktive.

"i undgår fuldstændig at kommentere grundlaget for Lars' udsmidning"
http://www.eksperten.dk/spm/495361#rid4576003 - absolut sidste advarsel tildelt ird. Den mener vi ikke han har været i stand til at overholde.

"ja der kommer konstant nye til men der findes ikke mange med den store viden som de folk der har forladt, de folk der sidder med den viden holder det som regel for dem selv eller tager penge for det."
Det er absolut ikke min oplevelse - jeg ser stadig en stor tilgang af "rigtige" eksperter her til sitet.

"stemnings mæssigt tror jeg i for svært ved at genskabe det. det sker sjællendt at folk oveni købet mødes IRL og holder hygge aftner som der er sket med flere af de folk der har forladt eksperten."
Det er skam også sket for flere af de folk, der endnu ikke har forladt eksperten.
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 17:36 #52
det er fint i har argumenter mod det. men jeg kan ikke se hvor det bliver/brugernes problem at i ik kan snakke med admin eller IDG at de er nogle røvhuller jeg er sådan ligeglad med da det er jeg der står for kommunikationen mellem mig og admin, derfor kan det kun være jeres opgave at få løst de problemer, istedet for at brokke jer om dem.

Jeg kan ikke se hvornår han så har overtrådt den sidste advarsel?

Ja men kun en lille del har forladt indtil videre, jeg ved en del flere er på vej hvis det fortsætter sådan. og jeg må desværre ærligt indrømme jeg ikke har set ret mange nye eksperter på det sidste hvis jeg kigger i forhold til børnehave børn som tror de synes det er fedt at udele dårlig karma og svine folk til som virkelig knokler for deres arbejde... en af de argumenter der tit bliver brugt i Lars' andmeldelser er at han smider et svar / kommentar i ting han ikke ved noget om.

Min opfattelse af et forum er at man deler sine erfaringer og viden, dvs hvis jeg mener det er sådan det skal gøres jamn så skriver jeg det er sådan da det er min erfaring. hvis det så er forkert så okay. min fejl. men ved lars lægger sine svar af god mening da det er hans erfaringer han deler ud af.

Og igen hvis i prøver på at køre disse deaktiveringer og afstraffelser som en skræmme kampagne så virker den ikke særlig godt. ihvertfald ikke på den rigtige målgruppe
Avatar billede stigers Juniormester
25. juni 2004 - 17:37 #53
Min bruger er aktiv i det øjeblik jeg kan bruge den!
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juni 2004 - 17:39 #54
et lille svagt pip fra mig!

n0rmality skrev tidligere i "the never ending story" at det ville være meget svært at sammle alle Coadmins og admins. Måske skulle vi menige lave en indsamling og udstyre Coadmins og Admins med et webkameraer (Messenger er jo gratis), så kunne de til enhver tid samles over nettet for at diskutere vigtige sager som dem de sager der har været her de sidste par dage.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juni 2004 - 17:40 #55
et webkamera til hver
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 17:43 #56
ja og skype hvis de ikke har råd til telefon regningen :)
Avatar billede dmcn Praktikant
25. juni 2004 - 17:45 #57
@triple-x:
"det er fint i har argumenter mod det. men jeg kan ikke se hvor det bliver/brugernes problem at i ik kan snakke med admin eller IDG at de er nogle røvhuller jeg er sådan ligeglad med da det er jeg der står for kommunikationen mellem mig og admin, derfor kan det kun være jeres opgave at få løst de problemer, istedet for at brokke jer om dem."
Jamen, hvad dælen vil du have vi skal gøre? Hvis Jacob ikke svarer på de mails vi sender ham, og han virkelig *er* den eneste der *kan* ændre noget på eksperten, hvordan skal vi så tvinge ham til at lette røven? Skal vi tage toget fra Silkeborg til København H, S-toget fra København H til IDGs kontorer, okse op af alle 40 trin til 2.-salen, finde hans kontor og svinge pisken over ham til han har kodet færdig? Forstå nu, at vi ikke kan gøre mere end vi gør.

"Jeg kan ikke se hvornår han så har overtrådt den sidste advarsel?"
Hans sprogbrug i et af hans senest oprettede spørgsmål overtræder ekspertens regler.

@retaxes:
Igen bliver problemet at samle alle 12 mennesker foran skærmen samtidig. Ellers et godt initiativ. =)
Avatar billede snowball Novice
25. juni 2004 - 17:50 #58
triple-x:

"Jeg kan ikke se hvornår han så har overtrådt den sidste advarsel?"

I http://www.eksperten.dk/spm/511818 kalder han visse brugere for bl.a "snotunge". Så vil nogen nok straks komme at påstå: "Jamen han bliver provokeret til det". Måske, men mest har jeg lyst til at sige: "Og!?". At IRD har en kort lunte retfærdigører ikke at han ikke skal holde hans indlæg i en sober tone og ikke tale nedladende om folk. I et andet spørgsmål skriver han også ligegyldige beskeder. Det er desværre efterhånden en udbredt misforståelse at man gerne må "spamme" spørgsmål bare man lige husker at skrive "Undskyld for spam, opretter!"

stigers: Det er så din fortolkning af reglerne. Er ret så sikker på du ikke finder en CoAdmin (eller Admin/IDG for den sags skyld) der deler den mening. Så længe du kan logge ind, så er din bruger også aktiv.

retaxes: Ellers et udemærket forslag, men det er jo igen lige det der med at få samlet flokken. Vi laver jo alle hver især vidt forskellige ting, og nogle arbejder f.eks. også om aftenen.
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 17:51 #59
n0rmality - ja hvis det er det der er nødvendigt så gør det. forstå mig ret ved godt i har mange problemer med dette. men i sidder bare og kigger på. der må på en eller anden måde findes en løsning. For det er ligesom jer der sidder med skæget i postkassen.

Ang samle 12 mennesker foran skærmen burde altså ikke være noget problem hvis i aftaler det f.eks. en uge inden vil væde med største delen af jer er nørder og bruger tit en aften eller 2 foran skærmen, så den holder desværre ikke.

hvis vi så går tilbage til Lars, han overtræder måske lidt hans sprog brug men hva så med fromsej i hans spørgsmål om anonyme narrehatte? eller hva med fet321 som også har fået sin sidste advarsel han er sørme begyndt at lege lille politimand, selv om andre bruger uha nej de må ikke... men det kan jo være han på fordi han har købt sig til et pro abo og så giver han jo IDG lidt penge i kassen.
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 17:53 #60
og snowball - hvis man ikke må bruge grimt sprogbrug så deaktiver halvdelen af brugerne grav dig ned i et hul og luk øjnene... du kommer ik uden om de de fleste gør det herinde og bild mig ikke ind at du aldrig har gjort det. grunden til det skal gå ud over Lars er igen at folk synes det fedt at anmelde ham for så har vi jo en syndebuk det skal gå ud over om et par måneder har de glemt lars og finder en ny syndebuk som skal svines til og anmeldes så de igen har noget guf at gå efter.
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 17:54 #61
og til jer begge - hvis i ikke har tid til at samles en gang i mellem skulle i måske ikke ha valgt jer som coadmin. kunne i ikke har sagt jer selv på forhånd at der af og til kom et møde. ? eller tager jeg helt fejl. og ja jeg ved godt i ik for penge for det, men stadig så skulle i ikke ha meldt jer.
Avatar billede exp Juniormester
25. juni 2004 - 17:57 #62
triple-x >>
"men det kan jo være han på fordi han har købt sig til et pro abo og så giver han jo IDG lidt penge i kassen."

Det er en klar udmelding fra admin/idg, at selv betalings-pro'er ryger ud, hvir de ikke overholder reglerne...

Er du utilfreds med fet321's sprogbrug i et spørgsmål, så anmeld ham, vi kan ikke være nærværende i hvert enkelt spørgsmål.

Mht. det med at samles engang imellem.
Hvis alle brugere overholdt reglerne, var der slet ikke brug for os coadmins. Prøv også lige at kigge lidt indad, istedet for bare at slynge om dig med beskyldninger.
Avatar billede snowball Novice
25. juni 2004 - 17:57 #63
triple-x:

"Ang samle 12 mennesker foran skærmen burde altså ikke være noget problem hvis i aftaler det f.eks. en uge inden vil væde med største delen af jer er nørder og bruger tit en aften eller 2 foran skærmen, så den holder desværre ikke."

Den holder i HØJ grad. Som jeg lige skrev, så er vi vidt forskellige mennesker, og det tog som sagt næsten 1 måned at finde en dato til et CoAdmin møde hvor alle kune, og så endte det endda med at alle ikke kunne alligevel. Jeg ved ikke med dig, men vi andre har altså et liv ved siden af Eksperten ;)

"hvis man ikke må bruge grimt sprogbrug så deaktiver halvdelen af brugerne grav dig ned i et hul og luk øjnene... du kommer ik uden om de de fleste gør det herinde og bild mig ikke ind at du aldrig har gjort det"

Størstedelen af Ekspertens bruger har ikke fået "en sidste advarsel" ligesom IRD fik det! Og ja, jeg har da også selv sagt nogle grimme ord i mine efterhånden del år på Eksperten, men husk lige på vi er mennesker og vi sidder derfor ikke på Eksperten 24/7/365 og læser alle spørgsmål, for det er simpelthen ikke muligt, så derfor vil der da helt klar foregå en masse ting på Eksperten som vi kun finder ud af hvis folk anmelder der.
Avatar billede dmcn Praktikant
25. juni 2004 - 17:59 #64
"men i sidder bare og kigger på."
Det er vist en sandhed med modifikationer.

"ja hvis det er det der er nødvendigt så gør det."
Så længe jeg ikke får +350 kr./timen for mit arbejde for IDG, har jeg ingen intentioner om at rejse til København for at få noget kode ud af Jacob.

"Ang samle 12 mennesker foran skærmen burde altså ikke være noget problem hvis i aftaler det f.eks. en uge inden vil væde med største delen af jer er nørder og bruger tit en aften eller 2 foran skærmen, så den holder desværre ikke."
*sigh* Hvis du ikke kan se problemet, kan jeg formentlig ikke overbevise dig, så jeg lader være med at prøve.

"men det kan jo være han på fordi han har købt sig til et pro abo og så giver han jo IDG lidt penge i kassen."
Hvordan dælen skulle penge i IDGs kasse få os coadmins til at vurdere sager anderledes? Vi får absolut intet ud af flere pro-medlemmer - det skulle da lige være flere forurettede, deaktiverede brugere.
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 18:03 #65
exp - dejligt at se at i er begyndt at involvere jer i sagen... og er da også glad for at det er sådan at betalings bruger ryger ud. men se her :http://www.eksperten.dk/spm/498606 http://www.eksperten.dk/spm/502151 han har været så meget efter de andre som prøver at holde orden. hvorfor er han ik deaktiveret? men IRD er? de har begge overtrådt en regel efter de har fået sidste advarsel men der gøres åbenbart forskel.

og exp - kaster måske rundt med beskyldninger. men hør nu her INTET sted vil der altid være fred og ro hverken på nettet eller IRL, derfor er der brug for folk som har TID til at holde styr på sagerne. og her på eksperten burde det være jeres rolle.
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 18:05 #66
n0rmality - er udmærket klar over i ik bare sidder og kigger på, men dette er brugernes indtryk da i sjællendt fortæller i har fat i admin og at der aldrig sker noget ved det (admins fejl)

og holder stadig på at i vidste fra starten der ingen penge var i det, i vidste at det krævede hårdt arbejde og en del timer. i har alle været på eksperten nok år til at se hvor mange ting der skal holdes styr på, hvordan forholdene var for jer.
Avatar billede exp Juniormester
25. juni 2004 - 18:08 #67
triple-x >>
Tror vist ikke du er klar over hvor meget vi involverer os i sagen - før jeg blev coadmin syntes jeg også der manglede feedback fra coadmins i forbindelse med anmeldelser etc... Nu ved jeg hvorfor...
Og skulle du være i tvivl, så lad mig pensle det ud:

Jeg tjener ikke længere mine obligatoriske ca. 1400 point/måned, fordi al min tid går med at involvere mig i coadmin-arbejdet. Det betyder, at i det øjeblik de to måneders pro vi fik gratis udløber, er jeg ikke pro længere, til trods for at jeg inden coadmin-tjansen kunne bryste mig med, ikke at have misset en eneste måned.

Og ved du hvad? Jeg hader reklamer!

Anmeld fet321 hvis du synes han overtræder reglerne - ellers ser jeg/vi det simpelthen ikke.
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 18:13 #68
jeg kunne godt forstille mig det ikke er let at være coadmin helt sikkert. Og er glad for i involverer jer i sagen men på den måde det blev gjort har gjort mig sur, censurer tingene ved at stoppe indlæg hvor folk siger farvel, afstraffe NOGEN af dem der har gjort det, men igen kun NOGEN der bliver gjort forskel på folk.

hvis du har problemer med at IDG ik giver jer pro abo eller noget for jeres store stykke arbejde så klag dog. de kan ik undvære jer så selvfølgelig skal de nok stable noget på benene så længe de ved at i mener det seriøst men igen noget i skal være enige om i flokken.

okay anmelder fet321 og afventer noget svine karma fra ham og hans venner. For det er sådan det fungere lige nu
Avatar billede fet321 Nybegynder
25. juni 2004 - 18:14 #69
triple-x 25/06-2004 17:51:17 >>
"eller hva med fet321 som også har fået sin sidste advarsel han er sørme begyndt at lege lille politimand, selv om andre bruger uha nej de må ikke..."
Vil du ikke være venlig at uddybe din påstand?

" men det kan jo være han på fordi han har købt sig til et pro abo og så giver han jo IDG lidt penge i kassen."
Jeg har aldrig betalt for at bruge eksperten, så den påstand er ren fantasi fra din side.
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 18:15 #70
det kan godt være det er ren fantasi - dette var heller ikke noget direkte mod dig, men et pointe som jeg er sikker på pågældende person også forstod hvis du lægger mærke til hans svar.
Avatar billede snowball Novice
25. juni 2004 - 18:15 #71
triple-x: Du skriver af uvidenhed! Der er ingen her, udover dig, der snakker om penge. Alle CoAdmins ved godt at dette er ulønnet arbejde rent "cool cash" mæssigt. De fleste CoAdmins bruger mange flere timer på Eksperten end du nogensinde ville drømme om. Alm. brugere har generelt bare meget svært ved at forstå hvor meget arbeje der foregår "bag facaden", og synes derfor aldrig vi laver noget.

"dette er brugernes indtryk da i sjællendt fortæller i har fat i admin og at der aldrig sker noget ved det (admins fejl)"

Det første er jeg ikke enig i. Prøv og kig Eksperten kategorierne igennem, og du  vil støde på mange spørgsmål hvor en CoAdmin skriver at enten er Admin klar over fejlen, eller også fortæller vi ham det. At Admin ikke laver noget kan vi jo som sådan ikke gøre noget ved!
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 18:18 #72
ja rigtig nok, men det jeg lidt fisker efter er at i også viser lidt positive ting for mange er i nogle sure miner som bare gør det surt for andre... hva med at bruge nyheds siden lidt mere fortælle brugerne hva der sker på siden hva i laver og sådan.

Så længe jeg ikke får +350 kr./timen for mit arbejde for IDG - jeg opfatter her at n0rmality snakker om cool cash, ret mig hvis jeg tager fejl
Avatar billede snowball Novice
25. juni 2004 - 18:19 #73
triple-x:

"hvis du har problemer med at IDG ik giver jer pro abo eller noget for jeres store stykke arbejde så klag dog. de kan ik undvære jer så selvfølgelig skal de nok stable noget på benene så længe de ved at i mener det seriøst men igen noget i skal være enige om i flokken."

Undskyld mig, men nu bliver jeg lige nødt til at grine *GG* Jeg tror det her går lidt for stærkt for dig, men ok, du har jo også en del indlæg at svare på ;) Vi klager skam næsten dagligt, hvilket vi jo hele tiden har skrevet. Problemer er bare at der desværre ikke sker en skid ved det.
Avatar billede fet321 Nybegynder
25. juni 2004 - 18:20 #74
triple-x 25/06-2004 18:03:19 >>
"men se her :http://www.eksperten.dk/spm/498606 http://www.eksperten.dk/spm/502151 han har været så meget efter de andre som prøver at holde orden. hvorfor er han ik deaktiveret? men IRD er? de har begge overtrådt en regel efter de har fået sidste advarsel men der gøres åbenbart forskel."
Kan jeg ikke få at vide hvem "de andre", som jeg er efter er?
Vil du ikke være så venlig at fortælle mig hvilken regel jeg har overtrådt?
Og hvorfor du ikke har anmeldt overtrædelsen?
Avatar billede snowball Novice
25. juni 2004 - 18:21 #75
triple-x:

"for mange er i nogle sure miner som bare gør det surt for andre"

Der kan jeg ikke følge dig. Kom gerne med eksempler.

"hva med at bruge nyheds siden lidt mere fortælle brugerne hva der sker på siden hva i laver og sådan."

Tænker du på E-Nyt? Den har vi ikke adgang til. Det er ene og alene Admin der styrer den. (Og ja, den har vi også klaget over ;))
Avatar billede exp Juniormester
25. juni 2004 - 18:21 #76
triple-x >>
Det jeg er utilfreds over, er ikke at der ikke følger pro med coadmin-tjansen - jeg er utilfreds over, at jeg skal bruge en masse tid på ligegyldigheder...
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 18:21 #77
ja fint nok i klager og sådan, men de sidder jo også derinde og griner af jer for i arbejder jo stadig videre på højtryk og knokler røven ud af bukserne, så de overhører klagerne og fint nok i knokler videre. hvorfor skal de så give jer noget?

og ja grin du bare :) kan godt se mine indlæg bliver lidt rodet engang i mellem men i må jo råbe højt hvis i ik forstår mig :)

understreger at jeg på ingen måde gør det her for at genere jer og kritisere jer, men for at prøve at få nogle ting på plads og få eksperten til at blive et godt sted hvis dette er muligt
Avatar billede dmcn Praktikant
25. juni 2004 - 18:22 #78
"ja rigtig nok, men det jeg lidt fisker efter er at i også viser lidt positive ting for mange er i nogle sure miner som bare gør det surt for andre... hva med at bruge nyheds siden lidt mere fortælle brugerne hva der sker på siden hva i laver og sådan."
Netop punktet med flere eNyt har vi efterlyst utallige gange, men uden godkendelse fra admin/IDG.
Jeg tror du mangler viden om hvor lidt vi egentlig kan. Nyhedssystemet har vi ingen adgang til, det samme gælder for selve ekspertens system (på filbasis), databasen osv. Vi kan deaktivere brugere, give karantæne, deaktivere spørgsmål og lukke dem for yderligere debat - that's it!
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 18:23 #79
exp - hvis du ser det som ligyldighed at folk bliver anmeldt og folk laver mudderkastning så burde du nok ik ha meldt dig som coadmin. da det jo ligesom er jeres job at håndtere dette.
Avatar billede exp Juniormester
25. juni 2004 - 18:24 #80
triple-x >>
Det ville hjælpe betydeligt, hvis du skriver, hvem du svarer til...

Og ja, gu knokler vi røven ud af bukserne. Vi vil jo gerne have det til at køre. Men jeg er da sikker på du godt kan overtale os coadmins til at stoppe med arbejdet...

coadmin@list.idg.dk <== bare send opfordringen. Jeg kan også gøre det for dig, skal jeg det?
Avatar billede dmcn Praktikant
25. juni 2004 - 18:24 #81
"ja fint nok i klager og sådan, men de sidder jo også derinde og griner af jer for i arbejder jo stadig videre på højtryk og knokler røven ud af bukserne, så de overhører klagerne og fint nok i knokler videre. hvorfor skal de så give jer noget?"
Hvad skal vi gøre? Strejke? Det vil være dybt tåbeligt at lade vores frustrationer gå ud over brugerne, hvilket det helt sikkert vil.
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 18:29 #82
n0rmality - ja har manglet viden på det område, var rimlig sikker på i havde adgang til nyhedssystemet og andre små fineser. dette ser jeg også som fuldstændig uacceptabelt at i ikke har. men det kan i selvfølgelig ikke gøre med ved end i allerede gør.

Exp - overvejer lidt at sende den mail og høre dem af hva de har gang i på en pæn måde, da dette jo ik kan fortsætte.

n0rmality - tja hvis i strejker vil jeg rimlig hurtig tro at de vil gribe ind da de ellers vil miste penge. men ja igen det vil gå ud over brugerne, men føler du ikke dette her er gået ud over mange af de allerbedste brugere?

til jer alle sammen. de brugere som i har deaktiveret (Lars)/ eller som har deaktivert sig selv, vil de få mulighed for at vende tilbage. eller er det helt slut?
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 18:39 #83
til fet321 - den regel der er overtrådt findes ikke i regelmentet men er blevet brugt mange gange mod mere trofaste brugere som har prøvet på at pointere for brugere at de mangler at lukke spørgsmål. jeg vil ik nævne flere navne, men du har fået din sidste advarsel samme tid som Lars fik sin, og efter dette har du stadig leget lille politimand, derfor jeg undrer mig over du ikke er blevet deaktiveret. jeg har også anmeldt det, men har først langt mærke til det nu.

en helt anden lille ting er : ved du hvem admit er som altid ligger et komma i slutningen af dine spørgsmål, synes det virker utrolig underligt
Avatar billede exp Juniormester
25. juni 2004 - 18:40 #84
triple-x >>
Jeg synes skam ikke anmeldelser er ligegyldige, men mange af anmeldelserne kommer, fordi folk med det samme er oppe at ringe i det røde felt, fordi folk hader hinanden, fordi folk ikke forstår hinanden og lignende - en stor del af anmeldelserne lukkes, da der simpelthen ikke er en sag...
Og det fører til mudderkastning!

Folk er blevet bange for at sige deres mening, og benytter anmeldelsessystemet som buffer, istedet for at TAGE DISKUSSIONEN PÅ ET SAGLIGT PLAN.

Jeg er ikke nervøs for at sige min mening, for jeg frygter ikke, at min karma pludselig ligger under fx 50% - er komplet, 100% hunde hamrende ligeglad. Jeg tror at folk kigger for meget på deres karma, don't get it - vi ruger ud i svinske karmaer, vi kan ikke gøre andet - acceptér det nu...

Kodeordet er:
SAGLIGHED

gentager det lige:
SAGLIGHED!!!

Hvis indlæg holdes sobre (aka at overholde de skrevne regler og generel netikette), så skal folk ikke være bange for at ytre sig, af frygt for deaktivering.

Dette er bare ikke sket i en række tilfælde...
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 18:46 #85
exp - er ked at at sige det men intet menneske kan holde det i en sober tone hvis du gang på gang bliver jordet og svinet til.. og synes ikke vi skal nævne flere navne, nævnte fet321 som jeg måske ikke burde, men hvis du er ligeglad med karma og vi andre skal være ligeglad med karma hvorfor er det der så? og jeg kan da ikke være ligeglad med min karma nu det er indført, i siger jo der løbende kommer nye eksperter til og de vil da ikke hjælpe mig hvis jeg har en dårlig karma pga jeg har sagt min mening på et SAGLIGT NIVAU men alligevel synes et par som idioter at jeg skal have dårlig karma fordi jeg siger min mening.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juni 2004 - 18:47 #86
triple-x>

Jeg kommenterede ikke på ird's deaktivering, da jeg intet aner om den sag.

Mine pointer har kun været at:
- normalitys kommentarer i 513611 ikke var spam som hævdet
- jeg ikke mener at videns niveauet er faldet

Det føler jeg mig nemlig istand til at vurdere.
Avatar billede stigers Juniormester
25. juni 2004 - 18:49 #87
Well...
Det er et faktum at visse brugere herinde er snotunger - pyha, mon man nu får en advarsel....

Det er jo generelt kendt - der er bare ingen der tør sige noget af frygt for den store stygge coadmin....
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 18:50 #88
arne_v - du mener simpelthen at de brugere der er forsvundet ikke har tildelt siden nogen viden? hvis du kan give mig et ærligt svar som er nej på dette vil jeg gerne acceptere det. men det tvivler jeg meget på du kan.
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 18:54 #89
og coadmins i glemte lige at svare på om de brugere er der blevet deaktiveret/selv har valgt det kan komme tilbage, og hvis det er muligt vil jeg høre om det måske kunne tages op til en afstemning blandt coadmins om Lars måske kun burde ha haft en karantæne nu i også har mulighd for dette, da jeg ser dette som en bedre løsning.
Avatar billede snowball Novice
25. juni 2004 - 18:54 #90
triple-x:

"men hvis du er ligeglad med karma og vi andre skal være ligeglad med karma hvorfor er det der så?"

Karma blev indført fordi brugerne af Eksperten netop efterspurgte en måde at vurdere andre brugere på. At karma så på nuværende tidspunkt måske ikke virker helt efter hensigten, er så en helt anden side af sagen.

stigers:

"Det er jo generelt kendt - der er bare ingen der tør sige noget af frygt for den store stygge coadmin...."

Det er jo netop derfor der er så mange træls brugere på Eksperten, for eftersom folk ikke anmelder det, ved vi jo oftest ikke de er der og overtræder nogle regler.
Avatar billede exp Juniormester
25. juni 2004 - 18:55 #91
triple-x >>
Jeg ved godt hvorfor den er indført. Det bad brugerne om... og husk nu, jeg ALDRIG har sagt den er perfekt...

Og jeg kigger ikke på karma når jeg (en sjælden gang) hjælper i et spørgsmål - jeg har en lille liste med folk jeg _ikke_ hjælper - det er det "karmasystem" det tæller hos undertegnede...

Og hvis man ikke kan klare at blive jordet, så skal man gøre, som specielt ird ved jeg altid anbefaler: Sluk pc'en, læs en bog, gå en tur eller hvad ved jeg. Det har en fantastisk effektiv virkning, og hvis man er bare lidt god til at formulere sig skriftligt, så kommer man tilbage, og skriver saglige ting, istedet for ting, man fortryder lige så snart man har trykket "Send"
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 18:55 #92
og Arne_v hvis du er interesseret i at se de anmeldelser som har været med til at lars er blevet deaktiveret synes jeg du skal læse lidt af denne tråd http://www.ebruger.dk/forum/message.asp?id=2495
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juni 2004 - 18:56 #93
triple-x>

Det der er et billigt retorik trick i stil med "Er du holdt op med at banke din kone" !

Så jeg vil svare med et mod spørgsmål: hvis du tager en spand vand op af åen - er der
så mindre vand i åen ?
Avatar billede snowball Novice
25. juni 2004 - 18:56 #94
triple-x:

"og coadmins i glemte lige at svare på om de brugere er der blevet deaktiveret/selv har valgt det kan komme tilbage"

De kan altid komme tilbage, men nok bare ikke med samme brugernavn.

Og desuden har du selv glemt at svare på det jeg spurgte om i min kommentar 25/06-2004 18:21:00 :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 18:57 #95
exp - ja ville være en utrolig dejlig ting hvis alle gjorde det :) men problemet er at tit i de steder hvor det ender i mudderkastning er at en person elsker at jorde og svine, selvom du så slukker læser 5 bøger og løber et maraton og så kommer tilbage og svarer sagligt vi du igen få et ordenlig klat mudder i hovedet.
Avatar billede exp Juniormester
25. juni 2004 - 18:59 #96
triple-x >>
Hvis det er tilføldet (og du selv har været saglig), hvorfor så ikke bare anmelde?
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 19:00 #97
snowball - det underskylder jeg - og vil da gerne give eksempler på det. lad os bare tage det vi har fat i nu. i lukker fuldstændig af lukker spørgsmål vedr. emnet og dem der så prøver på at komme i gennem lukker i munden på ved at deaktivere eller give karantæne. detter viser en sur smiley i mine øjne, og for at sådan en sur smiley kan opvejes ønsker jeg en glædelig nyhed, men efterhånden lang tid siden jeg har hørt en glædelig nyhed fra jeres side, ikke at der måske ikke er sket nogle gode ting men er ikke blevet oplyst godt nok om dem så. (muligvis pga begrænsede ting i kan) derfor vil i stadig være en sur smiley i mine øjne og i mange andres øjne
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 19:02 #98
exp - fordi så for i mere arbejde og så klager i den her tråd igen :) ej fordi ja så bliver jeg da selv sur. er ikke så kristen at jeg vende den anden kind til desværre.

ang. deaktivering af Lars' synes jeg den burde tages op til revidering og måske give et par måneder karantæne
Avatar billede stigers Juniormester
25. juni 2004 - 19:08 #99
triple-x> jeg tvivler på at nogen af de coadmins der deltager har har noget at gøre med en vis persons karantæne - hvis de havde, så har de vel modtaget mail om at dette spørgsmål var oprettet og havde nok kommenteret: http://www.eksperten.dk/spm/513692
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 19:09 #100
stigers - det kan godt være disse 3 coadmins ikke har haft nogen indflydelse men for fanden de har sq da alle et ord at have sagt.
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 19:10 #101
stiges - og når de andre coadmins er passive kan det enten skyldes de ikke har tid til eksperten eller at de alle er blevet enige om at snow exp og n0rmality kører denne sag. hvis det er det sidste bør de jo også kunne svare på mit spørgsmål, og for den sags skyld og dit
Avatar billede stigers Juniormester
25. juni 2004 - 19:12 #102
Og nu fik jeg lige en anmeldelse:
"Når man har karantæne, må man vel ikke bare bruge et andet brugernavn. Det er da dobbeltbruger..." *LOL*

+

"Kommentar: stigers
25/06-2004 18:49:08 "Det er et faktum at visse brugere herinde er snotunger"

Hvorfor er det lige at man ikke kan holde en sober tone?
Nuvel, jeg anmelder stigers for hans sprogbrug på E."

Kan ikke se noget grimt sprog? Snotunge er et alm. ord!
Avatar billede stigers Juniormester
25. juni 2004 - 19:13 #103
*LOL* var mig der grinede - kan ikke vente på DEN reaktion....
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 19:16 #104
stigers - her burde personen være gået ind i indlægget og ført en saglig diskution med dig om hvorfor du bruger ordet snotunger, som personen mener er negativt ladet og ikke i en sober tone ;)
Avatar billede exp Juniormester
25. juni 2004 - 19:19 #105
triple-x >>
Jeg ser ikke helt bevæggrunden for, hvor mine anbefalinger nu pludselig skal nedgøres - tror du det er den slags udtalelser, der fjerner den sure mine fra mig?

For så er du altså helt gal på den...
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 19:21 #106
exp - det undskylder jeg, men prøvedet at pointere at man ikke kan gå sagligt til sådan en anmeldelse hva skal stigers gøre? og hvordan behandler i sådan en anmeldelse?
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 19:22 #107
og for at gøre din sure mine lidt bedre tildeles du hermed en glad smiley :) fra mig. og lidt god karma, da jeg alt i alt synes at det er dejligt at du i det mindste gider føre en debat om dette.
Avatar billede exp Juniormester
25. juni 2004 - 19:24 #108
Stigers skal vel ikke gøre så meget - han skal afvente en evt. henvendelse fra coadmin, og bliver en af brugerne deaktiveret, så er der nok en grund til det.

Ligesom der sikkert har været tidligere i disse sager...

Og den bliver behandlet, som alle andre anmeldelser af den type - vi kigger på fakts, og handler på dette grundlag.

exp/kommende nettokunde
Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. juni 2004 - 19:25 #109
Kan vi ikke få oplyst grunden til John_Stigers kantæne? - det ville jo være rart at vide, hvad det er man skal undgå, for ikke at ramme ind i det samme. Som jeg ser det, har han jo ikke gjort noget, jeg ikke selv kunne have gjort...
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 19:26 #110
okay exp,  men forstår stadig ikke at han ikke har fået nogen forklaring på den karantæne?

ville svare til du bliver anholdt af politiet kommer i fængsel, men for aldrig at vide hva du har gjort, selvom du bliver løsladt 14  dage senere
Avatar billede exp Juniormester
25. juni 2004 - 19:27 #111
nanoq / triple-x >>
Jeg kender den ikke, så der kan jeg ikke hjælpe... skal dog opfordre vedkommende til at kommentere...
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 19:28 #112
exp - okay mange tak.
Avatar billede bredker Nybegynder
25. juni 2004 - 19:33 #113
da jeg ikke kan se at der er kommet en fornuftig forklaring , men bare at coadmin prøver at snakke udenom kan jeg kun sige
jeg er smuttet , tak for denne gang
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 19:36 #114
bredker - okay farvel til dig også bredker.
Avatar billede snowball Novice
25. juni 2004 - 19:37 #115
triple-x

Og så lige udover dette spørgsmål? Sådan som du skriver det, kan jeg næsten kun læse det som om det er et generelt problem, hvilket jeg ikke selv mener det er!?
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 19:38 #116
jo jeg mener skam det er et gennerelt probleme at der kommer for mange "onde" kedelige meddelser fra jer i forhold til positive ting
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 19:42 #117
mangler stadig svar på om i ville tage IRD's deaktivering op til revurdering og muligvis vælge en karantæne istedet da jeg ser det mere passende end at deaktivere ham helt
Avatar billede snowball Novice
25. juni 2004 - 19:57 #118
triple-x: Hvis det er et så udbredt problem, så er det vel ingen sag at finde de par eksempler jeg nu flere gange har efterpsurgt !? ;)

"mangler stadig svar på om i ville tage IRD's deaktivering op til revurdering"

Det tror jeg næppe du eller andre skal regne med. 6 ud af 10 (der er kommet 1 til siden sidst) CoAdmins har sagt god for det, så den afgørelse står rimelig fast.
Avatar billede stigers Juniormester
25. juni 2004 - 19:59 #119
Så i kræver facts?

Well...
http://www.eksperten.dk/spm/513692 - en vis coadmin må meget gerne komme med en melding her - for har absolut INGENTING fået at vide om karantænen!!!!
Jeg troede det var kotume for coadmins at informere brugerne om hvad coadmin foretager sig når de giver advarsler/deaktiverer giver karantæne m.m. nu de har mulighed for det - men nej, det hele skal åbenbart gøres her og nu uden tanke for følgerne!!!

Og et faktum mere: phatlasse deaktiverede sig selv, det er der vist ikke mange der er i tvivl om - men at coadmin hjalp ham på vej ved at deaktivere ham så han ikke kan genaktivere sin egen bruger, er der vist ikke ret mange der ved...
Eksempel for dem der ikke ved hvordan man kan se det:
Egen deaktivering: http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=fromsej - coadmins deaktivering: http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=phatlasse
Som i kan se ved klik på phatlasses navn, så ryger man direkte til forsiden, hvilket man ikke gør ved klik på fromsejs navn.

Og et faktum mere: coadmins snakker ikke sammen, ellers er jeg 110% sikker på at jeg havde fået en tilbagemelding om min karantæne.

Og et muligt faktum mere: Coadmins kan ikke indrømme at der er blevet begået en fejl + de er for loyale mod hinanden, ellers ville en af de coadmins der har tilkendegivet at min karantæne var for grov, have ophævet denne karantæne!!!
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 19:59 #120
snowball - okay, det var sådan set bare det jeg skulle vide..

ang eksempler ved jeg ik rigtig for det er jo mere sådan gennrelt at i tit skælder ud da det jo er det i skal.. men i glemmer/kan ikke rigtig opveje det med lidt positivt det er det jeg prøver på at sige
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 20:01 #121
tak stigers - det var det jeg ville fortælle men kunne ik få det formuleret rigtig. phat lasse er ikke den eneste der er deaktiveret ud over IRD...
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 20:04 #122
håber denne coadmin er mand nok til selv at stå frem og give os alle en forklaring på disse deaktiveringer.. for det lyder ik som om han har slukket computeren læst en bog og gået en tur
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2004 - 20:06 #123
>stigers
Så vidt jeg kan se har du fået karantæne fordi du opretter en tråd med henvisning til en tråd der er blevet lukket af en coadmin. Så karantænen er vel selvforskyldt. Selv om den i mine øjne er lidt hård.
Ref.: http://www.eksperten.dk/spm/513393
Avatar billede stigers Juniormester
25. juni 2004 - 20:07 #124
og til den coadmin der gav mig karantænen:
Du kan beskrives med 1 ord: kryster!

At give karantæne er måske ok - men ikke at give en forklaring er simpelt så svagt som det kan blive! Så her er en stille bøn (som dog IKKE foregår på knæ...):
Kom med den forklaringm, så jeg kan blive tilfredsstillet. Du har vel tilmeldt dig coadmin jobbet 100%? Så burde du også vide at det at være coadmin ikke er en dans på roser, og man får nogle knubs ind i mellem!
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 20:07 #125
scultze - han har jo på ingen måde brokket sig over deaktiveringen. det eneste han gør er at oprette en tråd hvor trofaste brugere kan sige farvel
Avatar billede stigers Juniormester
25. juni 2004 - 20:09 #126
schulze> hvis den pågældende coadmin træder frem og giver en rimelig forklaring på hvorfor det skal straffes med karantæne er det ok med mig - det er det ENESTE jeg kræver! :)
Avatar billede stigers Juniormester
25. juni 2004 - 20:09 #127
triple_x> præcis!
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 20:11 #128
at han muligvis lukker dit spørgsmål kan jeg gå med til men giver dig karantæne viser bare at han har brug for at komme af med noget agression
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2004 - 20:12 #129
Tja, men stigers henviser jo til den lukkede tråd. Så givetvis har han læst coadmins henstilling.
Avatar billede stigers Juniormester
25. juni 2004 - 20:15 #130
schulze> og hvis den ikke var lukket da jeg oprettede mit spørgsmål, men bare oprettede mit for at få budskabet ud til flest mulige om en bruger som jeg respekterede der ikke ville mere? Kan du se nogen steer i mit spørgsmål at jeg så meget som nævner en lukning af spørgsmålet? For havde jeg set det, kan du roligt regne med at jeg havde nævnt det - det tror jeg faktisk også du er klar over :)
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2004 - 20:16 #131
Hvor i alverden er vi henne hvis man ikke må henvise til en lukket tråd? Stigers siger farvel til phatlasse, der er da vel tilladt?
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2004 - 20:17 #132
Stigers>Tja, så virker det besynderligt.
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2004 - 20:19 #133
Jeg tror coadmin har opfattet det som om at du kører en debat der netop er blevet lukket videre. Ergo nøjes han ikke med at lukke tråden, men giver dig samtidigt karantæne.
Avatar billede stigers Juniormester
25. juni 2004 - 20:19 #134
I det at hele denne sag bunder i karma smider jeg hermed et link som tilhører denne debat: http://www.eksperten.dk/spm/513769
Avatar billede stigers Juniormester
25. juni 2004 - 20:23 #135
schulze> ja - men faktum er at jeg kører med 2 el. flere vinduer når jeg er på E, idet jeg sommetider deltager i en del spørgsmål af gangen - så når vinduet ikke opdateres er spørgsmålet jo stadigt åbent - for mig! I det øjeblik jeg går indog opdaterer vinduet, ser jeg div. nye indlæg m.m.

Nu skulle der vist ikke være nogen tvivl om hvad der er sket!
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2004 - 20:25 #136
Nej, men det tror jeg ikke den pågældende coadmin har været klar over. Men det er han så nu :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 20:26 #137
schultze - det du siger er at hvis coadmin har været i tvivl så skal han bare give karantæne????
Avatar billede stigers Juniormester
25. juni 2004 - 20:26 #138
lad os håbe det :)
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2004 - 20:27 #139
triple-x>
Pkt. 1 jeg hedder schulze ikke schultze :)
Pkt. 2 Jeg siger ikke noget, jeg prøver på at forklare john_stigers karantæne.
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 20:28 #140
pkt1 - eyh også alle de sczh :)
pkt2 - helt iorden, men ja og vil da give dig ret det er sikkert sådan han har tænkt, synes bare det er langt fra rimligt
Avatar billede razor Nybegynder
25. juni 2004 - 20:31 #141
Lad mig lige henlede opmærksomheden på et udklip fra reglerne:

"En coadmins beslutning skal altid efterleves øjeblikkeligt. Er du utilfreds med en beslutning, eller mener du, coadmin tager fejl eller vurderer på et forkert grundlag, så send en e-mail til info@eksperten.dk med din udlægning af sagen. Admin vil derefter vurdere sagen. Følges dette regelpunkt ikke, er det deaktiveringsgrundlag."

Jeg forstår ikke hvorfor nogle brugere føler sig ophøjet over den regel. Der står specifikt, at hvis man har et problem med en coadmins afgørelse, *skal* debatten foregå direkte med admin. Hvis ikke dette bliver gjort, er det 100% deaktiveringsgrundlag.

Alle der bruger Eksperten, har accepteret den regel.

Lige en lille note til sidst. Når man får karantæne, er det ikke meningen at man bare skal oprette en ny bruger. Så var der jo ingen mening med karantænen. "stigers" bør straks deaktivere sin bruger igen.
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 20:34 #142
razor- har det noget at gøre med et spørsmål hvor man siger farvel??????

og til det med stigers til deaktivere sig selv, skal han så bare deaktivere john_stigers midlertidig indtil han så for karantænen ophævet, for dette er jo lovligt i følge reglerne?
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 20:35 #143
og Razor, går ud fra det er dig der har deaktiveret brugerne som sagde farvel?
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2004 - 20:36 #144
ahem, det er naturligvis meget godt alt sammen razor, men vi har lige hørt hvordan coadmin's kæmper med at få kontakt til admin. Hvorfor, "Admin vil derefter vurdere sagen". Kan blive en langsommelig affære for john.
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 20:37 #145
"En coadmins beslutning skal altid efterleves øjeblikkeligt. Er du utilfreds med en beslutning, eller mener du, coadmin tager fejl eller vurderer på et forkert grundlag, så send en e-mail til info@eksperten.dk med din udlægning af sagen. Admin vil derefter vurdere sagen. Følges dette regelpunkt ikke, er det deaktiveringsgrundlag."

http://eksperten.dk/spm/513775

hvorfor har han så ikke fået karantæne hvis dt foregår på den måde?
Avatar billede razor Nybegynder
25. juni 2004 - 20:38 #146
triple-x, dette er sidste advarsel:

Hvis du har et problem med en coadmins afgørelse *skal* debatten foregå direkte med admin. Ellers er det direkte deaktiveringsgrundlag.
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 20:41 #147
razor - slå kold vand i blodet. sluk computeren og læs en bog som en anden coadmin har foreslået.

fik aldrig svar på om det var dig der havde deaktiveret de andre, men går jeg udfra nu hvor du TRUER mig med en deaktivering, men opretter vel bare en ny bruger så går det efter reglerne...

når lige at sige farvel til jer andre. Exp snowball og n0rmality - tak for en saglig samtale trist en coadmin nu skal komme og true med deaktiveringer..
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juni 2004 - 20:43 #148
Jeg synes at det er nogle lidt tynde argumenter der fremføres.

At der er meget lang ventetid på respons fra admin ændrer ikke reglerne.

Hvis min nabo fælder et træ i min have og jeg går til politet og får at vide
at der er 4 års ventetid i retten, så har jeg jo ikke lov til at banke naboen
med et baseball bat af den grund.

At en regel ikke er blevet fulgt i nogle tilfælde ophæver heller ikke reglen.

Hvis man bliver stoppet for at køre for stærkt så slipper man ikke for bøde fordi
man kan dokumentere at andre også har kørt for stærkt uden at blive stoppet.
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 20:44 #149
arne_v hvornår bryder jeg reglementet ? jeg brokker mig ikke over hans beslutning som coadmin og alligevel for jeg en sidste advarsel uden at få en første er aldrig blevet anmeldt aller noget, det tager jeg som en trusel og det synes jeg bestemt er under en coadmins nivau. vi er tilbage i børnehaven her igen. STOR sur smiley her igen (til snowball)
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 20:46 #150
ment på den måde at en stor sur smiley var til snowball da han søgte efter eksempler
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2004 - 20:47 #151
Der er truffet en uheldig vurdering af coadmin i forbindelse med karantæne til john_stigers og så henviser man til at kontakte admin hvis man er utilfreds med den beslutning, vel vidende at det er som at slå i en pude, at forsøge at kontakte admin, hvilket flere coadmin's i denne tråd også har givet udtryk for.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juni 2004 - 20:49 #152
triple-x>

Jeg har vist ikke sagt at du har brudt nogle regler.

Jeg har sagt at argumenterne om at:
  - når admin ikke svarer så kan man ignorere reglen
  - når andre overtræder reglen kan man ignorere den
ikke holder.
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 20:49 #153
tror overhovedet ikke razor har læst tråden igennem... han følte sig ramt da vi sagde det var for dårligt at den coadmin som havde vrede udbrud og deaktiverede flere ikke ville stå frem... og ja... nu ryger jeg nok lige straks :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 20:51 #154
arne_v - nej det ved jeg ville bare høre om du kunne se jeg har brudt nogle regler, kan jo være jeg bare er dum
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juni 2004 - 20:56 #155
Den regel er relativt bredt formuleret.

Principielt kunne man vel bruge den til at deaktivere samtlige deltagere i
denne tråd udfra en betragtning om at tråde diskuterer en coadmin beslutning.

Men det tror jeg nu ikke sker.
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 20:57 #156
nope for der er jo forskel på folk :)
Avatar billede razor Nybegynder
25. juni 2004 - 20:58 #157
Det er sagen uvedkommende hvem der har deaktiveret hvem, da coadmins ikke handler på et personligt plan. Coadmins eneste virke er at aflaste admin, så han har tid til at svare på henvendelser fra brugere, ved at håndhæve det regelsæt der er opsat. Coadmins deaktiverer ikke folk fordi de ikke kan lide dem, men fordi de overtræder reglerne. Der ligger ikke noget personligt i vores afgørelser eller udtalelser som coadmins; det håber jeg sandelig folk ved.

john_stigers har fået karantæne, da han oprettede et spørgsmål med reference til et spørgsmål hvori ird's deaktivering, på trods af reglen omkring debattering om coadmins afgørelser, var lagt til debat.

3-4 spørgsmål var allerede blevet lukket for ydeligere debat med reference til reglen omkring debattering af coadmins afgørelser (deraf havde john_stigers minimum kendskab til de to). Han var advaret. Coadmin kan ikke bare blive ved med at give løftede pegefingre, men må på et tidspunkt gøre alvor af sit virke.

Phatlasse lukkede selv sin bruger. Så da han ikke var aktiv, blev han istedet deaktiveret.

Nu er det slut herfra. Jeg håber mine bidrag har kastet lidt lys over katalysatorene til handlingerne.
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2004 - 21:01 #158
Fint fint. Stigers udlægning af sagen var bare en anden og nu er han jo ikke aktiv og kan derfor ikke kommentere. Men jeg stoler da på at I som coadmin's tager jeres hverv dybt seriøst.
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 21:02 #159
razor langt fra bliver utrolig vred og dybt skuffet over dine udtalelesr kan godt høre du ikke har læst denne tråd igennem

Det er sagen uvedkommende hvem der har deaktiveret hvem, da coadmins ikke handler på et personligt plan?????? uddyb lige denne nærmere, vi har efterhånden fået bekræfet at det var EN ENKELT coadmin der synes der skulle lukkes nogle brugere og spørgsmål dette virker utrolig personligt på mig, og du truer mig med en sidste advarsel uden at have fået den første på et utrolig tyndt grundlag.

derefter mener du det er iorden at deaktivere phatlasse, hvis han f.eks. kun havde brug for en pause, nu har han ingen mulighed for at komme tilbage, dette ser jeg som ren hævn/ondskab fra din/ eller den coadmin som gjorde det.

jeg ved også at lars' deaktivering har noget med personlige ting at gøre ihvertfald fra nogle coadmins.

Jeg regner med jeg bliver deaktiveret efter dette men er også rimlig ligeglad for dette her gør mig sur, har forsøgt at holde det på saglig plan stadig.

og at du ikke vil diskutere dette yderligere finder jeg endnu mere latterligt.
Avatar billede dmcn Praktikant
25. juni 2004 - 21:07 #160
"jeg ved også at lars' deaktivering har noget med personlige ting at gøre ihvertfald fra nogle coadmins."
Hvor dælen får du det fra?
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2004 - 21:07 #161
Lige for at få noget på den rene. ird fik en allersidste advarsel inden han blev deaktiveret. Der var ingen tvivl om, at hvis han overtrådte reglerne én gang mere var det ud af butikken.
Avatar billede snowball Novice
25. juni 2004 - 21:07 #162
triple-x:

"vi har efterhånden fået bekræfet at det var EN ENKELT coadmin der synes der skulle lukkes nogle brugere"

Det er der så vidt jeg lige husker (tråden er jo ved at være lang ;)) ikke nogen der har sagt. Alt hvad jeg sagde tidligere var, at ikke alle CoAdmins var enige i hvad der skete, så dermed kan der sagtens ha' været flere indblandet.
Avatar billede oz3tl Nybegynder
25. juni 2004 - 21:08 #163
Ja TRIPLE-X og når du så er blevet deaktiveret så opretter du bare en ny og den kalder du så for "DIT-RØVHUL" og når du så under skriver dig i de indlæg du deltager i så står der DIT-RØVHUL nede ibunden af indlæget og så kan du være sikker på at du får en anmeldelse eller flere hvor efter at du så igen kan blive deaktiveret osv. osv. *lol*
m.v.h.
tlv
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 21:08 #164
razor anmeldt for at true uden grund :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 21:11 #165
Snowball - ja men er det ikke ensbetydende med at man diskutere det igennem inden og bliver enige?

ja der kan men tvivler på der var... for den beslutning ligger langt fra dit nivau samt nogle af de andre coadmins nivau.... derfor tvivler jeg meget på i har haft særlig meget indflydelse på det
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2004 - 21:14 #166
triple-x> Du lyder efterhånden som et omvandrene sladderblad :). Hold dig til fakta ikke gisninger.
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 21:15 #167
schulze - hmm ja det kan godt være det måske ikke er helt fakta. men ja burde nok lige læse en bog... kommentere senere. hvis jeg stadig er aktiv
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 21:50 #168
n0rmality og jer andre- undskylder for de beskyldninger jeg kom med, jeg ved ikke om det var personlig med Lars, men for mig virker det sådan da han altid får en lidt hårdere straf end andre...

jeg blev utrolig sur over den måde razor kommer ind i dette spørgsmål, og burde allerede der ha taget lidt frisk luft.

men hvordan kan han gå ind og blande sig, og give mig min sidste advarsel, det kalder jeg virkelig magtmisbrug at true med sidste advarsel.

En anden ting er at han ikke ved ret meget om det (virker det som om) da han gør alt for at undgå mine spørgsmål plus han ikke gider debattere det længere.

og vil meget gerne have en forklaring fra en coadmin(ikke razor) om hvordan det kan være at man deaktivere phatlasse så han ik har chance for at komme tilbage. er det bare mig eller er det af ren og skær ondskab?
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 21:51 #169
til schulze - fet321 fik også sin sidste advarsel samme tid som IRD, han har overtrådt den siden men ikke blevet deaktiveret, det er her jeg mener det personlige kommer ind.
Avatar billede snowball Novice
25. juni 2004 - 21:57 #170
triple-x: Det kan meget nemt have den naturlige forklaring som vi er kommet med flere gange. Nemlig at vi ikke kan sidder her 24/7/365 og overvåge alle spørgsmål og eftersom han ikke er blevet anmeldt, så har vi ikke været klar over at han er fortsat med det vi bad ham om at holde op med.
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 21:58 #171
har anmeldt det. glæder mig til at se om der sker noget ved det... tror det kommer meget an på hvilken coadmin der kigger på den, håber du vil personligt tage dig af den sag.
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2004 - 21:59 #172
Man må som reglerne beskriver sende en e-mail til info@eksperten.dk
IRD blev deaktiveret af 6 enige coadmins, den beslutning bliver vist ikke mere håndfast. fet321 eller keld, gurli og Hilda har for mig at se ikke noget med sagen at gøre. De er jo ikke blevet anmeldt.
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2004 - 22:00 #173
triple-x>"tror det kommer meget an på hvilken coadmin der kigger på den"
Drop nu de små stikpiller. De gavner ikke din sag.
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 22:01 #174
schulze - har meldt fet321, og nu ser vi hva der sker...

nu ved jeg ikke om du nogensinde har brugt den mail adresse, men tror aldrig nogen har fået svar på en mail...
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2004 - 22:04 #175
triple-x>"nu ved jeg ikke om du nogensinde har brugt den mail adresse, men tror aldrig nogen har fået svar på en mail..."
Igen gisninger. Hold dig til fakta. Rygter er roden til alt ondt.
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 22:04 #176
schulze - undskylder meget, men har på fornemelsen det er sådan det foregår. det var ikke noget ment mod razor. det er ment på den måde at de ikke har noget fælles at gå ud fra da reglerne kan tolkes på så mange måder og at det så r meget svært at vurdere hvem der skal blive og ikke skal blive
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 22:05 #177
sculze - det er IKKE rygte selv coadmin har indrømmet det mange gange i denne tråd :) så op fra start og læs igen. så vil du se dette ER fakta
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2004 - 22:05 #178
Jeg tror nu nok de har tjek på det de laver. Det kniber bare engang i mellem med brugernes tålmodighed.
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 22:06 #179
rettelse schulze
Avatar billede oz3tl Nybegynder
25. juni 2004 - 22:18 #180
-> Triple-x: jeg følger med begge steder.
m.v.h.
tlv
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 22:21 #181
oz3tl - okay :) det tænkte jeg nok tror der er utrolig mange der følger med i denne tråd.

Men eftersom emnet er ved at være tyndslidt synes jeg vi skal stoppe her.
har dog nogle enkelte spørgsmål som jeg ønsker svaret på
har lars mulighed for at komme til revurdering og muligvis for en karantæne?
er der noget grundlag for at phatlasse er blevet deaktiveret efter han selv valgte det?
tager i denne debat op indbyrdes og med admin/IDG

og til sidst vil jeg ønske jer held og lykke med at få kæmpet tingene igennem hos IDG.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juni 2004 - 22:23 #182
Og for dem som ikke har set det i http://www.eksperten.dk/spm/513900,
så skulle john stiegers være tilbage
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 22:28 #183
arne_v mange tak
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juni 2004 - 22:56 #184
Kommentar: snowball

Kunne det tænkes at i har påtaget jer mere end i magter?
Avatar billede kenp Novice
25. juni 2004 - 23:10 #185
jeg har lige åbnet min bruger for at skrive dette fra John_stigers:

Hans bruger er stadigvæk i karantæne så den er IKKE åbnet igen.

(og nu lukker jeg igen)
Avatar billede f-l-j Nybegynder
25. juni 2004 - 23:10 #186
triple-x--Kan godt se at du tænder lidt af på det her, men jeg kan ikke rigtigt forstå de mange indlæg du kommer med, ligenu lyder det som om at hvis der ryger et hoved mere, så er det hele iorden, ala hvis du slår ham så slår jeg også dig.
Det hele bunder og grunder jo i at du er utilfreds med beslutningen om at deaktivere ird, Jeg personligt kan ikke se det uretfærdige i at han er væk, jeg tror ikke at der er nogen, i ekspertens historie der har fået så meget snor som han har, dertil kommer jo også et rekord stort antal af anmeldelser, plus bøvlet om at han gang på gang truer med at lukke sin konto, når det ikke lige flasker sig som han vil.
Min personlige vudering efter næsten 3 år på E, er at det første år var det et fedt sted at komme, men efter det var her egentlig kun ballade, som blev ført af en gruppe brugere, og i den gruppe mener jeg at ird altid er den der har skabt røre.

Dette er bare min personlige mening(og ja jeg har læst hele tråden)
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. juni 2004 - 23:18 #187
jep - jeg er tilbage...
Avatar billede snowball Novice
25. juni 2004 - 23:18 #188
retaxes: Det synes jeg nu ikke. Måske til tider, men ikke generelt.

kenp: Har lige åbnet den. Ved ikke hvorfor den ikke blev det lige efter stigers havde fået det at vide.
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2004 - 23:22 #189
Velkommen tilbage john, så hjalp det alligevel at spørge pænt:
http://www.eksperten.dk/spm/513900
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. juni 2004 - 23:24 #190
tak ;)
Avatar billede f-l-j Nybegynder
25. juni 2004 - 23:26 #191
Velkommen tilbage John---Syntes odså den var lidt svinsk.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. juni 2004 - 23:29 #192
Tak - nu er der bare det at jeg ikke kan snuppe at have åbne spørgsmål - så skal jeg til at leve med at http://www.eksperten.dk/spm/513393 står som åbent og jeg kan ikke gøre en skid ved det - *GGG*
det irriterer mig bare SÅ meget ;)
Avatar billede oz3tl Nybegynder
25. juni 2004 - 23:33 #193
Fald ned john og velkommen tilbage, du skulle jo ikke have det røde kort også *gg*
m.v.h.
tlv
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. juni 2004 - 23:36 #194
f-l-j - jeg ville bare have nogle ting på plads og det synes jeg også jeg fik, f-l-j vi kan diskutere Lars i en evighed. men håber de vælger at give ham karantæne istdet for deaktivering. men det må coadmins finde ud af til sammen.

velkommen tilbage John :)
Avatar billede f-l-j Nybegynder
25. juni 2004 - 23:51 #195
triple-x--Nej vi kan ikke diskutere Lars i en evighed, for det gider jeg ikke, du kan også se på min karma,=0, og det er fordi jeg ikke går ind i ligegyldige diskutioner, men prøver at hjælpe(eller få hjælp) som det er det E går ud på.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juni 2004 - 23:54 #196
john>>velkommen tilbage med dit rigtige navn ;o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juni 2004 - 00:04 #197
Tak ;)
Avatar billede hcma Novice
26. juni 2004 - 00:31 #198
jon stigers er tilbage: så kom der da noget godt ud af det. Har fået bare lidt af min barnetro tilbage.
Avatar billede hcma Novice
26. juni 2004 - 00:34 #199
undskyld stavefejl:  jon = john
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juni 2004 - 00:43 #200
hehe - det er ok ;)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
26. juni 2004 - 07:32 #201
hej, jeg har læst tråden og har lyst til at komme med et par tanker.
der er jo en del fora på dansk ligesom eksperten, men jeg tror ikke der er nogen der er blevet lige så store, og selv tilskriver jeg det den til tider nærmest kammeratlige stemning der var og stadig nogle gange er.
eksperten og brugerne er gensidigt afhængige af hinanden. eksperten har brug for vores viden for at kunne levere varen, og vi har brug for den vidensdatabase der er for at kunne lave vores job (sådan er det i hvert fald for mig). så de kolde facts er for mig at se at livet går videre. coadmins (som vi selv har valgt) gør et stort arbejde for at holde sitet kørende, men om det er et hyggeligt sted at være er i sidste ende op til os brugere. og hvis vi gør livet surt for hinanden, så er det surt. at der er nogle der vælger at stoppe synes jeg er brandærgerligt. jeg forstår deres bevæggrunde, og synes der er en stor signalværdi i deres udmelding. vi mister folk som ved hvad de snakker om, og vi andre ved hvor vi har dem.
og så lige en ting til: jeg er ikke superbruger her, bruger måske ½ time om dagen i gennemsnit, men lever alligevel meget med i hvad der sker, også rent følelsesmæssigt. men hvis jeg fortalte om det til min kone (eller andre udenforstående) ville hun sige "get a life". dette siger jeg ikke for at tage arbejdsglæden fra nogen af os, men fordi det indimellem gør det lettere at lægge ting bag sig når man tænker på de store linjer. så uanset hvad jeg måtte tænke om karma, mailrobot, hyggestemning og alt muligt andet, så vil jeg fortsætte med at komme her, for jeg har ikke fundet noget bedre alternativ.
/thomas
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
26. juni 2004 - 09:44 #202
De findes "Just look around" og efterhånden er alle "eksperter" drevet derover.
Avatar billede serverservice Praktikant
26. juni 2004 - 10:03 #203
Hvilke alternativer er der til eksperten - forslag?
Avatar billede strych9 Praktikant
26. juni 2004 - 13:30 #204
Jøsses...

Jeg har tænkt mig at blive så især folk med linux spørgsmål ikke får en "ekspert" mindre at trække på. Jeg kan ikke rigtig hidse mig op over at nogle brugere som ikke følger reglerne bliver deaktiveret. Der står ingen steder i de regler at eksperten skal være hyggelig eller demokratisk, og så vidt jeg kan se bliver reglerne håndhævet på en fair måde som er ens for alle. Prøv lige at tænke på hvor slemt det faktisk kunne være.

Hvis reglerne og den udøvende magt der håndhæver dem ikke passer ind i visse brugeres kram så er de frit stillet til at gå, men hvorfor skal det ske med disse afskedssalutter af ren ævl og kævl? Det er uværdigt.
Personligt har jeg det fint med at indlæg bliver fjernet (censureret!) hvis en coadmin ikke synes at det passer ind. Faktisk bør tråde som denne her, inklusive mit eget indlæg, fjernes og sendes til /dev/null så en debat som denne og nogle af dem der er linket til i spørgsmålet her ikke får lov at køre. Når der kan debatteres så bliver der debatteret præcist ligesom med de curlingbørn der nævnes ovenfor 25/06-2004 02:34:40.
Ligegyldigt hvor længe man har været her så er eksperten.dk ikke en ret, - det er et privilegie! Jeg ville være glad hvis CoAdmins slog endnu hårdere ned på ligegyldigt ævl, lukkede tråde så de slet ikke kan læses, og prompte deaktiverer folk som gør deres arbejde besværligt ved at genoptage præcist samme debat i nye tråde eller genåbner tråde med cut+paste osv.
Hvor mange brugere er der efterhånden på eksperten? Mere end 10.000? Jeg synes at det er lige lovligt arrogant at der sidder en lille klike, der betragter sig selv som den hårde kerne, som snakker om at lave strejker, kollektiv udvandring som en hævnakt osv. Hvor mange af de 10.000 andre brugere er ikke stille udvandret på grund af dette ævl? Jeg ved at det er netop dette som har fået mig til at overveje om jeg gider bruge min tid her. - Det er ikke karma system, newbies og andre typiske kritikpunkter som gør det. Det er en lille klike af folk der opfører sig som kællinger der giver mig lyst til at skride.

Den eneste fejl man kan øjne er at ikke alle coadmins handlinger er dokumenteret, forstået på den måde at vi ikke kan se hvem det er der deaktiverer visse brugere, og hvem det er der lukker tråde osv. Det ville være praktisk siden coadmins faktisk er valgt demokratisk, og at man bare kan undlade at stemme på vedkommende hvis man er utilfreds. Samtidig kan man gøre reglerne endnu mere klare og tydelige og lave en officiel FAQ som bekendtgør hvordan de rent faktisk håndhæves.

Hvis der er nogen der skulle have lyst til at give mig dårlig karma på grund af dette indlæg fordi vedkommende ikke er enig, så har jeg det fint med det. Men husk at kigge mit mini-site først, og link til dette spørgsmål i tildelingen. Jeg står 100% bag det jeg skriver her.
Avatar billede snowball Novice
26. juni 2004 - 13:45 #205
strych9: Nye, og bedre, regler er rent faktisk på vej, og har været det i et stykke tid. Af forskellige årsager er de bare endnu ikke blevet endeligt godkendt og lagt online. En FAQ findes også i form af http://expfaq.1go.dk som bl.a. er skrevet af en af de nuværende CoAdmins. Det er også meningen at den skal gøres officel og ligge på Eksperten, men Admin vil have det hele liggende som en artikel, men det er de fleste af os ikke enig i, og derfor er det ikke rigtigt kommet videre.
Avatar billede strych9 Praktikant
26. juni 2004 - 15:16 #206
snowball-> Respekt for det, og her er så et par forslag:
Admin lader til at være brændt ud i forhold til eksperten.dk. Måske synes han ikke at siten er så interessant længere, og han lader ikke til at være interesseret i at involvere sig i community her. Jeg skulle mene at pres, endeløs diskussion, kaskader af email med klager og hylen og krav om nye features hæver sandsynligheden for at han simpelhen bare lukker hele siten. Det ville da være mere trist end at se et par brugere udvandre ikke?
Admin vil sikkert have det til at ligge som en artikel så han ikke behøver at sætte sig ned i flere timer for at lave en FAQ sektion. Er der nogen der har tilbudt ham at udføre dette arbejde for ham? Der må være en test site et sted. Uanset det så er det dog bedre at have det til at ligge som en artikel end slet ikke at have det. Herefter kan de folk som ikke synes det skal ligge som artikel begynde at arbejde på at det bliver flyttet et andet sted hen. Mere holdbart, hvis jeg må sige min mening.

og iøvrigt tak snowball! - fordi du gider at være hyrde i denne her flok. Nu har jeg været på nettet i over 10 år og involveret i forskellige communities. Al min erfaring peget på at de skal ledes med en hård men retfærdig hånd, ellers vil forskellige kliker eller enkeltpersoner forsøge at erobre og udfylde magt-tomrummet og det går galt i 95% af tilfældene. Kør på admins!
Avatar billede snowball Novice
26. juni 2004 - 15:30 #207
strych9:

"...hæver sandsynligheden for at han simpelhen bare lukker hele siten"

Det tror jeg ikke umiddelbart vil ske, og så vidt jeg ved, så ejer Admin ikke længere rettighederne til Ekserten efter Eksperten blev overtaget af IDG. Men jeg tror du har ret i at Admin er kørt træt i Eksperten. Nu har han også arbejdet på siden i i hvert fald 5-6 år. Så vidt vi ved, så udløber Admins konkrakt med IDG her til oktober, og hvad der så sker derefter, er der vist ikke rigtig nogen der ved endnu. Vi CoAdmins gør i hvert fald ikke.

"Er der nogen der har tilbudt ham at udføre dette arbejde for ham?"

Admin er mange gange blevet tilbudt hjælp fra flere seriøse brugere af Eksperten, og for et par år siden var det da også tæt på at et par brugere fik lov til at udvikle på Eksperten, men arbejdsforholdene var simpelthen for ringe til at de nogensinde fik lavet noget. Admin ville f.eks. kun udlevere brøkdele af source koden og en komplet database (ikke engang uden data!) kunne de heller ikke få at arbejde med, og så er det jo svært at hjælpe ham.

"Der må være en test site et sted"

Det findes der også, og det optimale ville da også være hvis vi CoAdmins havde adgang til den sådan så vi f.eks. kunne BETA teste nye funktioner inden de bliver lagt ud på den rigtige Eksperten så vi kunne fange eventuelle bugs i opløbet. Men det har vi heller ikke adgang til.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juni 2004 - 19:56 #208
strych> jeg har været på nettet i 5 år og har kun været involveret i dette fællesskab - eller "community"du kalder det.

Jeg har prøvet andre men har ikke fundet disse værdige at blive ved med at bruge.

Når disse brugere opretter deres afskedssalutter, er jeg overbevist om, at de gør det fordi de et eller andet sted holder meget af eksperten!
Dette skal man respektere, men i det tilfælde at man føler men er nødt til at sige farvel, er det ikke fordi man langsomt er holdt op med at bruge eksperten, men derimod fordi den ikke længere opfylder ens behov for at give sin viden videre.

Hvis du mener at her er kliker, så burde du nok lade være med at bruge dette site.
Kan næsten med 100% garanti garantere at der ikke er kliker her på E - og til hvad nytte?
At 4- 5 brugere vælger at stoppe er deres beslutning (som jeg i øvrigt hat den dybeste respekt for!) men dette er ikke et forsørg på at hive en hel masse brugere med sig, for disse brugere er ikke ude på at få E ned med nakken - tværtimod!
De gider bare ikke den stemning der er på E i denne tid. De trænger til en velfortjent pause - måske for bestandig - hvem ved...?

Anyway...
coadmins er her for at opretholde orden på sitet - de må ikke få lov til at lukke afskedsspørgsmål der er oprettet i god tro - DER er du 200% forkert på den og SLET ikke en udtalelse i ekspertens ånd!!!
Avatar billede serverservice Praktikant
26. juni 2004 - 20:38 #209
http://www.eksperten.dk/spm/513376
hvis man læser ovenstående vil man se at kun et par gange har ird trådt over stregen.
De fleste andre anmeldelser er fra folk som allerede har set sig sure på ham. han har endda fået anmeldelse for at svare forkert - men hvem gør ikke det. Desuden er han blevet beskyldt for at kopiere artikler , hvilket ikke er dokumenteret.
Den sidste går på at en bruger bevidst har svinet ham til med karma flere gange uden underskrift (Der skal efter min mening brugernavn på karmabeskeder) - jeg kan da godt forstå at han synes brugeren er en båtnakke. Det er som sagt ikke noget han siger om ALLE brugere - så hvorfor generalisere i denne sammenhæng?

Men selvfølgelig skal folk kunne deaktiveres hvis de gentagne gange opfører sig dårligt, jeg synes bare at anmeldelserne på ird i denne omgang er for tynde til en deaktivering.

Læste at det kun var nolge af punkterne listet her - så hvis der er andre klagepunkter over Ird burde de måske komme frem så vi har en mulighed for at forstå det.

Det virker også som om at coadmins har overreageret når de først deaktiverer John stigers derefter Phatlasse pga en farvelbesked.
At de så fortryder og skriver det var en fejl  - jamen det er vel ikke noget man bare gør - altså trykker forkert?

Jeg ved godt at man nogengange er nødt til at styre sit temperament som bruger, men det gælder vel også/især coadmins som skal gå i front som et godt eksempel?

Og det er ikke noget jeg skriver for at svine coadmins til - for jeg ved de skal lægge ører til meget crap, men synes det er lidt uheldigt med denne sag, og at flere af de stærke kræfter forsvinder fra e.
Avatar billede akl_gr Nybegynder
26. juni 2004 - 21:34 #210
Jeg er såmænd ikke interesseret i at lrd skulle deaktiveres. Han er på mange punkter et aktiv for exp. og jeg kan godt se at mange af jer på denne tråd holder af ham.
Når det er sagt vil jeg også fortælle at mit syn på lrd hurtigt ændrede sig da jeg begyndte at tage lidt del i exp.
Første gang, jeg, pænt og sagligt, tillod mig at rette på ham i en post hvor han gav et forkert svar, blev jeg straks angrebet af ham. Kritikmodtagelse er ihvertfald ikke hans stærke side. Jeg kan sagtens se hvorfor mange følte sig provokeret af hans måde at tiltale på, samt hans evindelige spillen politimand. Selvfølgelig skal brugerne følge reglerne påexp. men Lars kunne bare ikke lade være med at kommentere det konstant.
At han også konstant brugte kopierede indlæg, der ofte var svar på noget andet end det folk specifikt havde spurgt om, gjorde jo ikke sagen bedre.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juni 2004 - 21:52 #211
"At han også konstant brugte kopierede indlæg, der ofte var svar på noget andet end det folk specifikt havde spurgt om, gjorde jo ikke sagen bedre."

lars hjalp så godt han kunne - ind i mellem kan vi alle skyde ved siden af - men DEN påstand er jeg så absolut ikke enig med dig i!
Avatar billede snowball Novice
26. juni 2004 - 21:59 #212
john_stigers: Prøv f.eks. at se http://www.eksperten.dk/spm/485757#rid4491077 og http://www.eksperten.dk/spm/504671#rid4643909 - sådan synes jeg jævnligt han startede her på det sidste. Jeg ved godt at Lars giver en masse forslag i god tro og for at hjælpe, meeen jeg vil nu mene det er at state lige bredt nok ;)
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2004 - 22:01 #213
dannyboyd>"Desuden er han blevet beskyldt for at kopiere artikler , hvilket ikke er dokumenteret".
Hvis du lige smider en e-mail sender jeg dig gerne dokumentation.
Jeg kunne også stille dig følgende spørgsmål:
Hvorfor fjernede ird egentlig straks efter min afsløring de artikler jeg gjorde opmærksom på var kopieret fra forskellige hjemmesider?
Han havde udgivet fem artikler på E. efter min afsløring var der kun én tilbage. Hvorfor fjerne fire af artiklerne? Svar mig på det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juni 2004 - 22:05 #214
snowball> jeg må desværre give dig ret der - det er lidt ligesom at skyde gråspurve med haglgevær...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
26. juni 2004 - 22:34 #215
http://www.eksperten.dk/spm/485757#rid4491077 - her undskylder han faktisk bagefter.
http://www.eksperten.dk/spm/504671#rid4643909 - her blever hans svar faktisk accepteret og fair som han er tilbyder han faktisk, at opretter kan få sine point igen.
Dårlige argumenter efter min menig "snowball".

Hvorfor skrive fire-fem indlæg i en tråd, hvis man kan samle alle skud under et ?
Avatar billede snowball Novice
26. juni 2004 - 22:39 #216
victor-1:

"Dårlige argumenter efter min menig "snowball"."

Det er så din vurdering, ikke min!

"Hvorfor skrive fire-fem indlæg i en tråd, hvis man kan samle alle skud under et ?"

Hvorfor sætte en måske mindre garvet bruger til at tjekke for en masse spyware, som måske slet ikke er der, når det næppe har indflydelse på problemet!?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
26. juni 2004 - 22:44 #217
"Det er så din vurdering, ikke min"
Det er jo netop pointen her. Hvis CoAdmins har en mening om en bruger, er det jo den som bliver ført ud i livet og det uanset, hvad andre mener.

Men jeg trækker mig fra tråden igen - har for længst erfaret, at al denne diskuteren ikke fører til noget som helst.
Avatar billede snowball Novice
26. juni 2004 - 22:48 #218
victor-1:

"Hvis CoAdmins har en mening om en bruger, er det jo den som bliver ført ud i livet og det uanset, hvad andre mener."

Du skal så mindre end 5 indlæg tilbage inden du finder en der er enig med mig, så den holder ikke ;)
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2004 - 22:51 #219
Ej nu må jeg godt nok trække lidt på smilebåndet:
http://desi-dev.dk/mfa/EnNyEksperten-ForEksperterne.php
ROFL
Nå men held og lykke med projektet, skal I da have med på vejen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juni 2004 - 22:58 #220
schulze> smil du bare - jeg kan garantere dig for at projektet er alvorligt ment!
Avatar billede snowball Novice
26. juni 2004 - 23:03 #221
john_stigers: Jeg synes det er helt fint der er nogen der tager initiativ til sådan noget. Det er frisk gjort, dog meget ambitiøst, men I skal da have held og lykke med projektet :)
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juni 2004 - 23:07 #222
Der er jo adskillige fora af samme type som Eksperten også nogle i Danmark.

Jeg ved også at nogle af eksperterne her deltager i andre fora.

Så det er jo ikke noget revolutionerende i at der kommer er alternativ.

Et par råd fra mig:

- start med en ren tavle d.v.s. tag ikke udgangs punkt i hvad man synes
  er dårligt her men design et fornuftigt system fra bunden af

- start beskedent med kategorier fordi intet virker mere afskrækkende
  end 100 kategorier hvoraf der i mange ikke har været stillet
  spørgsmål i ugevis

Og har det en chance ? Objektivt er chancerne ikke gode ! Men altså
da Amazon og Ebay startede var deres chancer heller ikke gode.
Avatar billede riversen Nybegynder
27. juni 2004 - 07:58 #223
ja, blev lidt nødt til at genaktivere min konto, for at sige flot gjort til shulze for at nedgøre andre folks idéer og projekter. Mindes ikke der er nogen der har gjort det ved dig, så godt gået!
Avatar billede riversen Nybegynder
27. juni 2004 - 08:00 #224
ROFL synes jeg ikke er særlig flinkt.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
27. juni 2004 - 08:55 #225
Meget usmart, du ved aldrig hvad du kan få brug for
Avatar billede serverservice Praktikant
27. juni 2004 - 10:42 #226
->Hvis navnet havde været Ird var han vel blevet anmeldt også for at skrive rofl?
Avatar billede akl_gr Nybegynder
27. juni 2004 - 10:48 #227
dannyboyd> Jeg synes du overdriver nu. lrd bragte sig selv i den situation hvor han er endt. Han havde helt klart været en af exp. populæreste brugere hvis han havde behandlet andre brugere som han selv krævede at blive behandlet. Du kan jo selv se i utallige tråde at han gik over stregen og var urimelig overfor andre hvis han fik kritik, selvom den var nok så berettiget.
Avatar billede serverservice Praktikant
27. juni 2004 - 10:53 #228
->aklgr det er vi så ikke enige i jvf. 26/06-2004 20:38:58
Avatar billede triple-x Nybegynder
27. juni 2004 - 11:20 #229
áxl - og nu mener ik selv du burde være i samme situation som IRD med de ting som du har lukket ud ?? den eneste grund til du ik er er at du ved hvornår du skal stoppe og begynde at slikke røv..

og til dig shulze er ved at være rigtig godt træt af du synes det er dejligt at slikke røv selvom du kan at det ikke virker da coadmins også er med på ideen... er du ked a du ikk selv fik den ide at starte et nyt side eller er du ked af der nu ik er nogle der gider lukke dig og hjælpe dig fremover????
Avatar billede akl_gr Nybegynder
27. juni 2004 - 11:27 #230
triple-x> Din åbenlyse mangel på intelligens og saglighed, gør at det ikke er nødvendigt at kommentere dit indlæg yderligere.
Øv dig i at stave og arbejd lidt med din grammatik. Så er der en chance for at du bliver taget alvorligt, hvis du en dag skulle begynde at skrive noget fornuftigt.
Avatar billede triple-x Nybegynder
27. juni 2004 - 11:30 #231
akl_gr - hvis du havde læst hele indlæget igennem inden du begyndte at starte debat herinde ville du finde ud af jeg førte en udmærket debat med et par Coadmins fandt ud af mange ting og fungerede pænt, indtil en flok af børnhaven fandt herind og begyndte at overtage... at min grammatik og stavning er dårlig, vil jeg utrolig gerne vide hvordan du kan se ud tra et indlæg, jeg kunne ligeså godt ha siddet og skrevet med tæerne derfor der var mange trykfejl...

og nu vi snakker sagligt... så er det ik særlig sagligt at slikke det bagerste hul ;)
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2004 - 11:32 #232
riversen>Jeg synes såmænd bare der er en faliterklæring. I har jo alle været glade for E. Hvorfor ikke sende et brev til IDG, hvor I giver udtryk for de punkter I er utilfredse med. Det må da være vejen frem.
Men som sagt et held og lykke med projektet, skal I da have med på vejen.

Triple-x>Det niveau får du altså ikke mig ned på, så du må undvære en kommentar fra min side.
Avatar billede fcs Novice
27. juni 2004 - 11:37 #233
Jeg har lige lyst til at indskyde, at mna godt kan diskutere og samtidig holde en sober tone!

Coadmin
Avatar billede triple-x Nybegynder
27. juni 2004 - 11:37 #234
shulxe - undværede jo ik en kommentar. "det niveau for du mig ik ned på" er dette ikke ne kommentar eller det er måske et svar fra dig så du kan få point :D

blev sur over at du synes det er fedt at svine andre folks projekter til...
Avatar billede triple-x Nybegynder
27. juni 2004 - 11:38 #235
sculze hvis du gad følge med på eksperten så fat det et brev mail eller noget som helst til IDG hjælper INTET
Avatar billede triple-x Nybegynder
27. juni 2004 - 11:39 #236
fcs - skal jeg tage dette som en advarsel? for så kunnen det være dejligt at vide hva min advarsel fra Razor mente med at min sidste advarsel var kommet  ? var det rent magtliderlighed?
Avatar billede fcs Novice
27. juni 2004 - 11:43 #237
Triple-X>> Der er ingen grund til at forsøge at provokere mig. Jeg lagde en generel kommentar til alle der debatterede i spørgsmålet, da jeg synes at sproget var ved at tage en kedelig drejning. Når der bliver uddelt advarsler, skal vi nok fortælle helt præcist hvem der får dem.

Ha' en fortsat god dag.

FCS/Coadmin
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2004 - 11:45 #238
triple-x>Hvis du er en del af det nye projekt skal det da nok blive en succes. Dine gennemtænkte formuleringer og velvalgte adjektiver tyder på en Ekspert af format.
Avatar billede triple-x Nybegynder
27. juni 2004 - 11:45 #239
fcs - det vil sige at den kommentar fra Razor er du også modstander af ?
Avatar billede fcs Novice
27. juni 2004 - 11:48 #240
Triple-x>> Lad nu være med at tolke hvad jeg mener og ikke mener. Jeg har givet min mening tilkende internt i vores system og derved bliver det ;o)
Avatar billede triple-x Nybegynder
27. juni 2004 - 11:49 #241
sculze - vil lige påpege jeg er ikke en del af det nye projekt...
Avatar billede akl_gr Nybegynder
27. juni 2004 - 11:54 #242
triple-x > Jeg kan ikke se hvordan du udleder at undertegnede slikker rectum.
Hvis din skriftlige udtryksform er et resultat af din tilstand, så vent dog med at skrive til tågerne er lettet og stoffernes virkning er ophørt.
"akl_gr - hvis du havde læst hele indlæget igennem inden du begyndte at starte debat herinde ville du finde ud af jeg førte en udmærket debat med et par Coadmins fandt ud af mange ting og fungerede pænt, indtil en flok af børnhaven fandt herind og begyndte at overtage... "
Jeg har ikke på noget tidspunkt kommenteret nogle af dine indlæg, men kommenterede derimod dannyboyd, som derefter havde evner til at svare tilbage på en alderssvarende måde, modsat dig....( m.m. du altså kun er 6 år?).
Hvis der ikke var divergerende meninger om lrd, var der jo ingen mening i at oprette denne tråd vel? (forstår du ordet divergerende?)
Jeg må indrømme at selvom det strider mod mine principper om brug af exp. kan jeg ikke lade være med at give dig tilbage af samme skuffe som du selv, så rundhåndet, deler ud fra. Jeg er bare usikker på om mit sprogbrug gør dig mere forvirret.......... ;-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
27. juni 2004 - 11:59 #243
kan umuligt svare på dette indlæg er 6 år og kan kun sige gugugugug akkfmioo og så er jeg neeeemlig på det fine niveau som eksperten er røget ned på.... lad os alle løbe over til gyngerne.. weee jeg vil gynge jubiiiii