Avatar billede muknuser Nybegynder
24. juni 2004 - 12:57 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

CD drev virker ikke

Hejsa. Når jeg åbner og lægger en cd i cd-drevet sker der intet. Hvis jeg efterfølgende går ind i "denne computer" og klikker på cd-drev fremkommer der et pop up billede med teksten "indsæt en disk i drev D:" på trods af at der allerede er indsat en disk. Problemet er forholdsvis nyt og i enhedshåndtering står der at enheden virker korrekt. Hvad dælen skal jeg gøre????
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
24. juni 2004 - 12:59 #1
Kontakt din forhandler!

Hvis du altså stadig har garanti på den... LAD VÆR med at prøve at FIXE det selv...
Avatar billede ferdinand.k Mester
24. juni 2004 - 13:00 #2
du kan evt chekke om kablerne er sat ordentligt i drevet?!
Avatar billede muknuser Nybegynder
24. juni 2004 - 13:10 #3
Hej igen. Garantien er vist udløbet. Jeg vil prøve at tjekke kablerne
Avatar billede muknuser Nybegynder
24. juni 2004 - 13:11 #4
Men det lyder som om man ikke skal rode for meget med det
Avatar billede ferdinand.k Mester
24. juni 2004 - 13:13 #5
Hvis garantien alligevel er udløbet, så kan du godt åbne kabinettet, og se om kablerne til drevet skulle være løse, eller andet... Hvis der stadig var garanti på maskinen, så vil jeg lade være med at gøre noget, og sende den til reperation...
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
24. juni 2004 - 13:13 #6
En CD-Drev er idag en køb-brug-kast-væk-ting.... de kan ikke betale sig at reperaer, så med mindre du selv vil åbne den og rode i den, kan du bare smide den af H.T.!
Avatar billede muknuser Nybegynder
24. juni 2004 - 13:25 #7
Hmm, alle kablerne sidder korrekt, så der er vel ikke nogen anden vej udenom end bare at købe et nyt. Kan i/du anbefale et godt billigt drev?
Avatar billede ferdinand.k Mester
26. juni 2004 - 11:50 #8
hvis det bare skal være et gansk almindeligt CD-rom drev, kan disse fås til en billig penge alle steder. Men du skal nok være opmærksom på at der ikke er lang vej fra et alm drev til en brænder (rent prismæssigt). For en god og billig brænder vil jeg anbefale: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=47168 - koster knap 600, men de kan naturligvis fås billigere...