Avatar billede zaiz Nybegynder
24. juni 2004 - 11:50 Der er 10 kommentarer

DHTML Menu over frames

Hej,

Nogen der ved hvordan man får en DROPDOWN DHTML menu, der befinder sig i en frame til at "falde ned" over en anden frame.

Den vi har i dag "falder ned" bagved den anden frame !
Avatar billede dorgbar Nybegynder
24. juni 2004 - 11:54 #1
vil tro du skal bruge css da de kan sådan noget

prøv at give menu tagget en style="position:absolute;"
Avatar billede dorgbar Nybegynder
24. juni 2004 - 11:54 #2
ellers javascript
Avatar billede mm12010 Nybegynder
24. juni 2004 - 11:57 #3
hvilken menu taler vi om? en i selv har lavet?
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. juni 2004 - 12:18 #4
Jeg har et eksempel på dette, men en menu der folder sig vandret ud over midt framen ved klik på menu punkt på venster framen. Jeg har gjort det ved at samle den nødvendige javascript i en extern fil, og så include den på alle midt frame siderne.

Det kan være at jeg kan finde de nødvendige filer til dig, de er placeret på et intranet
Avatar billede powernodes Nybegynder
24. juni 2004 - 12:21 #5
Avatar billede zaiz Nybegynder
24. juni 2004 - 12:27 #6
Tak for svarene indtil nu...

SUPPLERENDE:
Hvad jeg ikke fik sagt var at når menuen folder sig ud skal den kunne folde sig FRA den ene frame TIL den anden frame OVER selve frameborderen ! Altså ikke "bare" folde sig ud i frame nr. 2.

Opgaven går mere på den løsning som BUFFERZONE beskriver og det ville da bestemt være fint hvis du kunne finde den stump kode du snakker om ! Tak :-)
Avatar billede powernodes Nybegynder
24. juni 2004 - 12:30 #7
Der er ikke noget der hedder "ud over frameborderen" - I alle tilfælde vil en løsning betyde: Tricker menuen i én frame - vis den i en anden.
Avatar billede zaiz Nybegynder
24. juni 2004 - 12:50 #8
Kender nogen til nogen typer af DROPDOWN menuer, der kan åbne henover FRAMEBORDERS ?
Avatar billede olebole Juniormester
27. juni 2004 - 16:01 #10
<ole>

Noget tyder på, du stadig ikke har forstået ... ingen kender et script, der kan åbne en menu hen over en frameborder. Det lader sig ikke gøre med HTML/JavaScript i en browser.
To frames er i virkeligheden to separate vinduer, der bliver vist i den samme browser. Der findes ikke et HTML-element, der kan rage udover det vindue, det hører til ... og der findes derfor heller ikke et HTML-element, der kan gå hen over en framekant

Du kan have dine menupunkter liggende i én frame. Ved klik eller mouseover på disse menupunkter kan dine menuer blive vist i en anden frame. Det er det tætteste, du kan komme med de tilgængelige teknologier.

/mvh
</bole>