Avatar billede gilbert Nybegynder
20. februar 2001 - 15:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af MSSQL

Goddag jeg kan ikke få noget gennem til min sql server, fra IIS 5..

Skal man oprette iusr i sql serveren eller ??
Avatar billede slash Nybegynder
20. februar 2001 - 15:45 #1
hvad mener du helt spcifikt?
Avatar billede gandalfthewhite Nybegynder
20. februar 2001 - 15:48 #2
Det kommer an på om sitet kører med NT verifikation.
Hvis ikke så kan du oprette en Sql-user. Denne user skal du så angive i din connectionstring, f.eks:
sConnectionString = \"Provider=SQLOLEDB.1;User Id=GandalfTheWhite;Description=Test;SERVER=MyMonster;UID=GandalfTheWhite;APP=Microsoft Development Environment;WSID=GandalfTheWhite;DATABASE=MyDb;\"
Avatar billede gilbert Nybegynder
20. februar 2001 - 15:50 #3
ok man kan vælge mellem nt/sql users eller nt users..

Hvad er bedst
Avatar billede gandalfthewhite Nybegynder
20. februar 2001 - 16:14 #4
Det kommer helt an på i hvilken forbindelse man skal bruge det og hvordan.

Fra IIS mener jeg ikke du kan bruge NT-verifikation, da IIS\'en ikke kan sende Login videre. Dette er vist nok rettet i IIS 5, men jeg har ikke brugt det endnu.

Jeg bruger altid sql-server verifikation og håndterer rettigheder på asp siderne ved brug af request.servervariables(\"AUTH_USER\") og tabeller i db med brugere, grupper og rettigheder.