Avatar billede walu Nybegynder
20. februar 2001 - 15:33 Der er 54 kommentarer og
1 løsning

Jeg vil gerne have ny computer, meen

Min gamle computer er efterhånden gammel, kun 333 mhz og 160 ram...

Men jeg har allerede Skærm, Office, Printer, Scanner, Højtaler/Lydkort, Mus,Cd rom drev Keyboard..

jeg har også sådan et kort med 128 megabyte ram.. Ka jeg sætte det i en ny hard-disk?

Hvor meget vil det koste hvis jeg ska købe f.eks 20-30 gb hard-disk, cd brænder, Omkring 900 Mhz, altså bare, en ny computer, uden skærm osv.

Hvor meget ca.?
Avatar billede kapla Nybegynder
20. februar 2001 - 15:37 #1
Ca 5000
Avatar billede senj Nybegynder
20. februar 2001 - 15:37 #2
Hardisk ca. 1500 kr.
cd brænder ca. 1500 kr.
Processor ca. 3000 - 5000 kr. alt eftemærke.

Ram´en kan du bare sætte i hvis den passer og der plads. Ps. så sættes ram ikke i harddisken!
Avatar billede blazer Nybegynder
20. februar 2001 - 15:37 #3
ca. 5000- tjek www.edbpriser og lav den præcist som du vil have!
Avatar billede walu Nybegynder
20. februar 2001 - 15:38 #4
Hvad for en processor sku man så købe?
Avatar billede prodic Mester
20. februar 2001 - 15:38 #5
CPU: AMD Thunderbird 900 Mhz 1
CPU-KOELER: cpu-køler Socket A MegaCool 1
BUNDKORT: ECS - K7VZA 1
CD-ROM: 52x Samsung 1
DISKETTE-DREV: Diskette-drev 3,5 1
GRAFIKKORT: Riva 32 MB M64 TNT2 1
HARDDISK: 20,4 GB Samsung 5400rpm 1
HOEJTALER: 140Watt AC-692N 1
KABINET: Miditower ATX 4013 Grå 1
LYDKORT: 16Bit Lydkort (Onboard) 1
MUS: Browser 3 Knaps m/Scroll 1
RAM 168 PINS: 64MB SDRAM 168Pins PC133  1
TASTATUR: Windows tastatur

5395,- incl. moms.

Bare et enkelt indslag, da jeg keder mig. Og selv snart skal ud at investere, så nu kan jeg følge med og give et bud.
Avatar billede walu Nybegynder
20. februar 2001 - 15:40 #6
HEhe tak..Er det mon alt man ska bruge?
Avatar billede keysersoze Guru
20. februar 2001 - 15:40 #7
er det ikke lidt vildt med 745 point for det? nå - anyway!

vil du sætte 128 ram i en harddisk? Nej, vel - ram og harddisk er to vidt forskellige ting og skal sidde to forskellige steder på motherboardet...

du kan få 45 GB for ca 1600 kr.

brænder for 1000 - 3000 (alt afhængig af kvalitet, mærke og hastighed)

Det lyder som om det er bedst hvis du køber en færdig computer - bare uden de ting du allerede har. Så kontakt en forhandler (IKKE merlin og FONA - men en special forretning) og sig til dem hvad du vil ofre og hvad den skal bruges til - så kan de nk bedst hjælpe...
Avatar billede senj Nybegynder
20. februar 2001 - 15:41 #8
meget af det har du jo!
Avatar billede walu Nybegynder
20. februar 2001 - 15:42 #9
Hmm, jeg har en god ven som er IT-ekspert, men han er på ferie, Sååeh...  Grunden til 745 point er, at jeg kun bruger den her side meget lidt, så har ik brug for points
Avatar billede prodic Mester
20. februar 2001 - 15:42 #10
Da du selv har de dele du nævner kan det jo anbefales at købe det enkeltvist. Men de 5395 er prisen for et samlet system. Det kan laves billigere hvis det er enkeltvise indkøb.
Avatar billede senj Nybegynder
20. februar 2001 - 15:44 #11
Kig forbi http://www.multimediaworld.dk/compframe.asp her kan du sammensætte din egen PC´er og samtidig fravælge de komponenter du allerede haog ønsker at beholde. Jeg siger ikke du skal købe den her, men det kan give et billede af markedet. God jagt
Avatar billede walu Nybegynder
20. februar 2001 - 15:45 #13
Ok, Prodic, jeg accepterer dit svar hvis du lige ka svare mig på hvorfor min scanner så skummel?

Når jeg går ind på PSP 7, eller et andet program og \"Aquirer\", siger den en eller anden skod meddelelse..Med \"Data Source error\"?

Og så går computeren i hak, før har den virker fint...så pludselig flippede den ud
Avatar billede keysersoze Guru
20. februar 2001 - 15:45 #14
walu >> du har en del af tingene selv så selvfølgelig kunne du købe enkeltvis forskellige steder fra... men det lyder lidt som om du ikke har den store kendskab til det så på den baggrund kan det nok ikke anbefales...

måske kan du få en (special forretning) til at samle de brugbare ting du har med nye købte ting - bare et forslag...
Avatar billede stig3 Mester
20. februar 2001 - 15:47 #15
Du skal lige være opmærksom på at du formentlig ikke kan nøjes med at købe ny processor, hvis det er et gammelt bundkort du har.

Men 3000-5000 for en cpu er nu lige i overkanten, med mindre det er den sidste nye du vil have.

Et kæmpe spark til din computer kan dog gøres for omkring 3000-4000 ved at skifte bundkort-motherboard og ram. Det er jeg selv i gang med.
Avatar billede stig3 Mester
20. februar 2001 - 15:48 #16
bundkort-motherboard skulle have været:
bundkort-cpu
Avatar billede prodic Mester
20. februar 2001 - 15:49 #17
Walu->Har du fjollet rundt med din scanners indstillinger for nyligt?
Eller har du indstillet den rigtige scanner til at virke, er den tændt, lugter den brændt?
Avatar billede senj Nybegynder
20. februar 2001 - 15:49 #18
Eks.

Sådan har du sammensat dit nye PC system
Vare navn Pris
AMD DURON 850 DIAMOND 5299.00
FRAVÆLG RAM DIAMOND -300.00
UPG 10.2- 30.0 GB ATA66 5400 RPM 399.00
FRAVÆLG GRAFIKKORT -150.00
FRAVÆLG LYDKORT -100.00
KABINET ATX MIDITOWER 0
FRAVÆLG CD-ROM -200.00
FRAVÆLG TASTATUR  -30.00
MB DFI AK74-SC SOCKET A ATX 4XPCI 0
FRAVÆLG HØJTTALERE -30.00
UPG DVD 16x/48x IDE TOSHIBA 1199.00

--------------------------------------------------------------------------------
I alt kr (inkl. moms) : 6.087,00
Det tilbud du har sammensat gælder kun for dags dato, den 20. Februar , da vi tager forebehold for prisændringer og udgåede vare.

Avatar billede spike. Nybegynder
20. februar 2001 - 15:50 #19
Hej walu.
Jeg har lige været i samme situation som dig og har indkøbt mig en computer med633 mhz Pentium III processor, 20 GB harddisk, 40 X Cd-rom, Motherboard, keyboard + mus til 5000 kr. i Enten føtex eller Elektronic World (Jeg kan ikke huske det). Ring til nogle af elektronikforretningerne som Merlin, Fona, Fredgaard osv. for mere information, eller gå på nettet på f.eks.
www.itbutik.dk
www.guide-line.dk
www.fm-data.dk
www.halsby.dk/tt
www.desis.dk
www.dinotec.dk
www.midtdata.dk
www.pljcomputing.dk
www.pc-junglen.dk

Dem har jeg selv brugt i min søgen gennem junglen af tilbud.

Jeg håber de er til lidt hjælp.
Fra Spike.
Avatar billede walu Nybegynder
20. februar 2001 - 15:51 #20
Prodic-> Næ..Jeg havde ikke rørt den, og nej den lugter ik brændt..
Avatar billede walu Nybegynder
20. februar 2001 - 15:52 #21
By the way, jeg kom til at acceptere Senj, men jeg lover at gi dig point så snart jeg får nogen hvis du ka finde ud af det..
Avatar billede prodic Mester
20. februar 2001 - 15:53 #22
PIS nu troede jeg lige jeg fik alle de point.
Hvad siger den i et af de andre programmer?
Det samme eller hvad?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
20. februar 2001 - 15:54 #23
Apropos dit nye system.. såvidt jeg kan se har ingen kommenteret CD-brænderen.. så husk at holde et godt og vågent øje med Plextor

http://www.edbpriser.dk/anmeldelse/mainplexwr.asp
http://www.edbpriser.dk/anmeldelse/mainplextor.asp
Avatar billede walu Nybegynder
20. februar 2001 - 15:54 #24
Nej, i Psp siger den ik rigtig noget, går bare i hak, men i Photo Express sir den det der data source!

Sku man gå til forhandleren og høre?

Evt, geninstallere driveren?
Avatar billede prodic Mester
20. februar 2001 - 15:56 #25
Ja at geninstallere driveren var nok noget af det første der skulle ske!!
Sig så hvad der sker senere...

Jeg vil have POINT vil jeg...*snøft*
Avatar billede walu Nybegynder
20. februar 2001 - 15:58 #26
Der er bare lige det problem, at jeg ik har disketterne..HMm jeg tror jeg går til forhandleren og spørger dem...Husk mig på at gi dig point..

JEg BRB\'er lige i en time eller to, svarer seneere..
Avatar billede prodic Mester
20. februar 2001 - 16:01 #27
Jeg vil have 725 point....

Du kan da hente driverne på nettet, der er ingen grund til at bevæge sig udenfor døren.

senj->Aflever hehe
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
20. februar 2001 - 16:04 #28
Er jeg den eneste der synes at det lugter lidt af snyd? 745 point!?!

Oh well.... det kan jo også bare være mig :-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. februar 2001 - 16:06 #29
jdaugaard:> nej, det her stinker laaangt væk af snyd!!
Avatar billede prodic Mester
20. februar 2001 - 16:07 #30
Det lugter ihvertfald lidt underligt, måske er den scanner alligevel brændt sammen.
Hold lige mig udenfor en evt. fusker-anmeldelse.
Avatar billede senj Nybegynder
20. februar 2001 - 16:08 #31
Nu lukker i fame fjæset i med alle jeres snyd beskyldninger.

prodic - hvor mange vil du have :-)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
20. februar 2001 - 16:08 #32
tdaugaard:> ahh... we meet again :-)

Snyd snyd snyd snyd!!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
20. februar 2001 - 16:11 #33
Jeg havde faktisk næsten skrevet et indlæg om det inden der overhovedet var nogen, men holdt mig i skindet =)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
20. februar 2001 - 16:12 #34
xtom`:> Det ligner da ellers ikke dig :-)
Avatar billede senj Nybegynder
20. februar 2001 - 16:12 #35
Kanon og igår var det sjovt nok j og t daugaard der blev beskyldt.
Avatar billede prodic Mester
20. februar 2001 - 16:13 #36
senj->Dem alle sammen :-)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
20. februar 2001 - 16:14 #37
senj:> Vi blev da ikke beskyldt for at snyde?!?

Det var da bare en joke...
Avatar billede xtom2 Nybegynder
20. februar 2001 - 16:16 #38
jdaugaard; I know.. men står jo lidt for skud fra community\'et pga. 50791..
Avatar billede senj Nybegynder
20. februar 2001 - 16:17 #39
Joke mig i røven! Jeg er så træt af det pis.
Avatar billede krusell Nybegynder
20. februar 2001 - 16:17 #40
Jeg vil ikke beskylde nogen for snyd, men synes der er givet alt alt alt for mange point her. 745 point for et simpelt, \"hvad skal jeg købe?\"-spørgsmål, som der kommer ca. 5 af om dagen.
Og så giver du alle point-ne til kun en? Når der er så mange point (stadig for mange) og det er sådan er slags spørgsmål, hvor der ikke er noget 100% præcist svar, kan du da ikke bare give point\'ne til en. Og nu hvor spørgsmålet i sig selv, er så upræcist.

krusell
Avatar billede morten_b Nybegynder
20. februar 2001 - 16:18 #41
senj -> så giv pointene tilbage, ALLESAMMEN, ligesom vi andre gør, når man har givet point ved en fejl!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
20. februar 2001 - 16:19 #42
Hvorfor har walu mon ikke noget at sige om det her?!?
Avatar billede senj Nybegynder
20. februar 2001 - 16:20 #43
Flot morten_b, nu er det jo bare ikke lige det, det handler om! Læs det hele ik!
Avatar billede prodic Mester
20. februar 2001 - 16:21 #44
JD->Han er nede ved forhandleren....læs lidt ovenfor.
Avatar billede senj Nybegynder
20. februar 2001 - 16:22 #45
LOL
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
20. februar 2001 - 16:23 #46
Nå, ja ok... my bad!

Hvis det passer?? Nu skal jeg nok lade væ\'r ;-)
Avatar billede morten_b Nybegynder
20. februar 2001 - 16:24 #47
Citat walu: \"jeg kom til at acceptere Senj\"

Læg mærke til KOM TIL, senj. Jeg ved ikke om du har hjernekapacitet nok til at forstå hvad disse to ord betyder, men jeg skal gerne forklare dig det: Det betyder at han accepterede dit svar ved en fejl, IKKE med vilje! Altså leverer du pointene tilbage.

Flot senj!
Avatar billede senj Nybegynder
20. februar 2001 - 16:25 #48
Det tog lang tid at læse det igennem hva?
Avatar billede walu Nybegynder
21. februar 2001 - 15:51 #49
LOL...Nej jeg snyder ikke, jeg bruger bare ik det her sted så meget, så jeg tænkte jeg lisså godt ku smide alle pengene væk =)
Avatar billede prodic Mester
21. februar 2001 - 17:04 #50
Det var mange point for et enkelt spørgsmål, men det skal ikke holde mig tilbage for at \"forlange\" pointene tilbage til den rette ejermand!
Når jeg altså lige får løst scanner-problemet, som jeg ikke har hørt mere til siden....
Avatar billede prodic Mester
25. februar 2001 - 15:18 #51
Senj->aflever nu de point tilbage til walu....
Så kan han afgøre om hans samvitighed stadigvæk vil give de mange point væk for det spørgsmål.
Avatar billede krusell Nybegynder
25. februar 2001 - 17:04 #52
\"De point som man tildeles eller har optjent, skal anvendes med omtanke, således at alle fremover kan have tiltro til dette system.\"

http://www.eksperten.dk/info_regler.phtml
Avatar billede prodic Mester
25. februar 2001 - 18:24 #53
Krussel->My point exactly
Avatar billede walu Nybegynder
27. februar 2001 - 14:38 #54
Scanneren virker nu, geninstallerede bare driveren
Avatar billede prodic Mester
27. februar 2001 - 14:46 #55
Så har jeg jo løst problemet....hvad sker der så med de point?