Avatar billede jumbojet Nybegynder
24. juni 2004 - 08:39 Der er 14 kommentarer

trusting domains windows 2000 servere

Jeg har to windows 2000 servere på netværket som hver især er domænecontroller med hver sit domæne. server A er på et 128.9.204.0 netværk, og server B er på et 128.9.205.0 netværk. Mit problem er at jeg kan ikke lave trust imellem de to domæner.
Avatar billede serverservice Praktikant
24. juni 2004 - 08:42 #1
Har du opsat routere imellem domænerne - eller hvad har du gjort?
Avatar billede jumbojet Nybegynder
24. juni 2004 - 09:11 #2
De kan sagtens se hinanden på netværket. Der er subnettet således 255.255.254.0
Avatar billede serverservice Praktikant
24. juni 2004 - 09:30 #3
opret enterprise group på hvert domæne og placer administratorer heri. log på som admin og prøv igen-
er muligheden for trust "grayed out"?
Avatar billede jumbojet Nybegynder
24. juni 2004 - 09:51 #4
Hmmm, ikke lige med på hvad du mener med at oprette en enterprise group?
Avatar billede serverservice Praktikant
24. juni 2004 - 13:52 #5
gå i Ad opret New group - vælg enterprise group osv.
Avatar billede jumbojet Nybegynder
24. juni 2004 - 14:10 #6
Jeg kan ikke vælge enterprise group nogen steder når jeg i AD users and computers vælger new group. Jeg kan give gruppen et navn og vælge group scope, om det er domain local, global, universal og jeg kan vælge group type, herunder security eller distribution.
Avatar billede serverservice Praktikant
24. juni 2004 - 14:20 #7
Nå så er det universal - security , sorry.
Avatar billede jumbojet Nybegynder
24. juni 2004 - 14:53 #8
Okay, sådan en fætter har jeg oprettet nu. Hvad så når jeg skal add domains trusted by this domain, hvor jeg skal angive trusted domain efterfulgt af password. Jeg har jo blot lavet en gruppe nu???
Avatar billede serverservice Praktikant
24. juni 2004 - 14:54 #9
Du går i AD domains & trust og gør det. får du muligheden nu eller er den stadig grået ud?
Avatar billede jumbojet Nybegynder
24. juni 2004 - 15:06 #10
Øv, jeg er slet ikke lige med på hvad du mener. Jeg vælger properties ind under AD domains and trust, derefter har jeg general, trust og managed by at vælge imellem. Hvis jeg så vælger trusts har jeg mulighed for at vælge add (domains trusted by this domain. Under add skal jeg skrive hvilket domain jeg truster, password og confirm password. Jeg kan ikke finde noget der er grået ud?
Avatar billede serverservice Praktikant
24. juni 2004 - 15:21 #11
Du skal vælge: add domain trusted by this domain og skrive det andet domænenavn - det gør du så på begge domæner. læge mærke til om den gennemfører trust og hvad den skriver.... du bruger administratoren
Jeg troede bare fra starten at dit problem var at det var "grayed out"
Avatar billede jumbojet Nybegynder
24. juni 2004 - 15:28 #12
Nå okay. Jamen, mit egentlige problem er at når jeg først har oprettet trust på den ene og derefter gør det på den anden, så siger den at: the RPC server i unavailable. RPC servicen er kørende...
Avatar billede serverservice Praktikant
24. juni 2004 - 15:47 #13
Har du Sp4 på begge servere?Hvis ja så smid lige nogle events fra system loggen på den server som ikke vil truste - eventid og source
Avatar billede hyper Nybegynder
30. juni 2004 - 16:31 #14
Det er sikket et DNS problem. Opret zonen for server A's domæne som en sekundær (ikke ad-integreret) på Server B og omvendt. Så burde det virke...