Avatar billede badboybobby Nybegynder
24. juni 2004 - 00:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

reinstallere windows?

Jeg har fået nogle lede virus på min makine.
Det går hurtigere at reinstallere windows end at skulle til at slette alle virus.
Jeg har ikke noget jeg behøver gemme på computeren.

Når jeg booter på min xp installations disk, så vil jeg jo gerne lave en helt ny installation så alt bliver slettet, og min pc bliver som ny.

Men hvad betyder alt det med patitionering osv?

Jeg har 3 stks. muligheder med lidt plads på hver.
Der er mit c drev, og et drev mere, og et sidste der ikke er partitioneret.
Skal jeg slette nogle af dem?
Skal jeg partitionere den der ikke er?

Sidst jeg reinstallerede windows valgte jeg bare at installere på drev c, en helt ny installation hvor den skulle slette det hele.
Men jeg kan stadigvæk finde alle mine gamle filer og billeder osv?????

Hvad har jeg gjort forkert?

Og hvad er partitionering???
Avatar billede Slater Ekspert
24. juni 2004 - 00:38 #1
Partitionering er at oprette et nyt drev på den samme fysiske disk.

Når du geinstallerer Windows fra CD'en, sletter den ikke alt - den sletter kun selve Windows-installationen fra før. Men hvis du starter XP CD'en ved boot, og beder om at reinstallere, bør den give dig flere muligheder for at formatere.
Den står som standard til "Leave file system intact". Det skal du bare ændre til at den formaterer til det filsystem du vil bruge (sikkert NTFS)
Avatar billede miss-g Seniormester
24. juni 2004 - 00:38 #2
Partitionering er opdeling og klargøring af drevet.

Hvis du kun har formateret C: og installeret der - ligger dine billeder m.m. vel på et andet drev?
Avatar billede miss-g Seniormester
24. juni 2004 - 00:41 #3
Når du har formateret C og installeret windows igen, så bør du også formatere de andre drev så alt bliver slettet - der kan jo være virus der også *S*

Spørgsmålet er vel også - hvor mange harddiske har du ren fysisk i computeren? Er det 1 harddisk der er delt i flere drev (partioneret) eller hvad?
Avatar billede miss-g Seniormester
24. juni 2004 - 00:44 #4
Der er en guide her:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair

(Skal i seng)...gab *S*
Avatar billede miss-g Seniormester
02. juli 2004 - 19:06 #5
Lykkedes det? *S*
Avatar billede badboybobby Nybegynder
18. juli 2004 - 14:39 #6
Ja nu ved jeg hvordan man gør. Tak for hjælpen:-)