Avatar billede peder-dingo Nybegynder
23. juni 2004 - 20:01 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Canon a60 eller Canon Powershot a300

Hvilket digital-kamera er bedst?
Canon a60 eller Canon Powershot a300?

Canon a60 har mindre mega pixels, men obtisk zoom, så?
Avatar billede Slater Ekspert
23. juni 2004 - 20:09 #1
Ja, det er lidt an på hvad du skal bruge det til.

A300 kan tage bedre kvalitet billeder, har bedre zoom og vejer mindre, så det er nok bedre til almindelig amatør-brug.
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
23. juni 2004 - 20:11 #2
Kameraet skal kun bruges til fotos på cp'en, så skal man så vælge A300? Og hvor ligger den store forskel?
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
23. juni 2004 - 20:29 #3
Bedre zoom? A300 har vel ikke obtisk zoom????
Avatar billede Slater Ekspert
23. juni 2004 - 20:49 #4
Nej sorry, det var omvendt :S ... Min fejl.
Og A60 har manuel fokus, hvilket er uundværligt til professionelle billeder.
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
23. juni 2004 - 20:50 #5
Så hvilket skal jeg vælge?
Avatar billede Slater Ekspert
23. juni 2004 - 21:04 #6
Hmm. Kommer stadig an på din preference, men jeg ville nok tage A300 til amatørbrug - mest fordi det kan tage dobbelt så store billeder, og er mindre.
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
23. juni 2004 - 21:05 #7
Skal som sagt kun bruge det til billeder på pc'en, kameraet skal være relativt let og bruge... Folk siger bare at obtisk zoom er så vigtigt. Så er meget i tvivl!
Avatar billede peterditlev Nybegynder
23. juni 2004 - 23:00 #8
har selv et canon powershot s20 er godt tilfreds med det hvis du kan prøv de camera du taler om i butikken og bestem dig så
tommelfingerregl højere antal pixel bedre opløsning og udskriftkvalitet
Avatar billede Slater Ekspert
23. juni 2004 - 23:32 #9
peder-dingo -> Optisk zoom er jo kun vigtigt hvis du i det hele taget har brug for at zoom'e. Og selv da betyder det ikke alverden, da A300 har høj digital opløsning.

Det man skal bruge det optiske zoom til, er hvis du vil tage professionelle billeder af ting tæt på - så kan perpektivet blive forvrænget en smule, hvis du ikke zoomer ind, da linsen jo er flad. Til amatørbrug betyder det stadig ikke noget særligt.
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
23. juni 2004 - 23:37 #10
Tak viperine, lav et svar, så får du mine point
Avatar billede Slater Ekspert
23. juni 2004 - 23:45 #11
peterditlev har nu også en pointe - hvis en forretning vil lade dig afprøve kameraerne, vil det da være helt perfekt. Men held og lykke med det.