Avatar billede cozey Nybegynder
23. juni 2004 - 17:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forbinde to computere?

Hej alle sammen.

Jeg har to computere, med hvert deres netværkskort.

Spørgsmålet er nu om jeg (gennem mit netværkskabel) kan forbinde disse to computere, så de kan dele filer, spille spil (mod hinanden) osv. ? ... eller skal man bruge noget ekstra?

Jeg har siddet og leget med det, men kan ikke få det til at virke... nogen der ved hvordan dette gøres?

Jeg glæder mig til at høre fra jer, og på forhånd tak.

Med venlig hilsen
Daniel.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. juni 2004 - 17:57 #1
De skal forbindes med et krydset kabel - så virker det :)
Avatar billede bo0 Nybegynder
23. juni 2004 - 17:58 #2
Har du en router? Hvis du har så sætter du bare begge netværkskabler ind i portene og slår jeres firewall fra og sætter jeg i samme arbejdsgruppe og så skulle det køre. Og måske også automatisk IP.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. juni 2004 - 17:59 #3
Kører du xp eller 2000 er det ekstremt nemt. Du forbinder dem med det krydsede kabel og kører guiden Netværksopsætning.
Avatar billede cozey Nybegynder
23. juni 2004 - 18:01 #4
Det eneste jeg hare er et almindeligt netværkskabel ... eller hvad det nu hedder ...´

Den ene kører på XP, den anden ME
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. juni 2004 - 18:06 #5
Et alm. netværkskabel er lige og vil kun kunne bruges i forb. med en hub eller en router.
Køb dig et krydset netværkskabel og forbind de to maskiner med det og kør guiden som beskrevet længere oppe - så virker dit netværk.
Skal der også være Internet forbindelse, skal der yderligere et netkort i maskinen som har dirrekte adgang til Internettet, medmindre den har forbindelse gennem et usb kabelmodem.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. juni 2004 - 18:08 #6
Jeg ville vælge XP maskinen som den der har direkte adgang og ME maskinen som den der skal ha' adgang gennem en anden pc.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. juni 2004 - 21:40 #7
Takker for pointene og ønsker GOD FORNØJELSE *S*