Avatar billede cthomsen Nybegynder
23. juni 2004 - 16:36 Der er 6 kommentarer

Streaming performance / tcpip stacks

hjæææælp!

Jeg oplever flere gange at mine clienter bliver "smidt af" når jeg laver live streaming. Jeg har TCPWindowSize, MaxHashTableSize i min registreringsdatabase men lige meget hjælper det. Jeg har kontrolleret at mine instillinger for transmissionen er korrekte samt at der er rigeligt med båndbredde til rådighed samt hardware performance. Er der nogen eller en eller anden som kan give mig en god grund til hvorfor og evt. hvad man kan gøre for at afhjælpe dette?! Typisk begynder den at "tabe forbindelsen" ved 100-200 samtidige brugere men kan også være tidligere...

På forhånd mange gange!

Mvh
CThomsen
Avatar billede cthomsen Nybegynder
23. juni 2004 - 16:37 #1
det skal lige tilføjes, at jeg har tilføjet de parameter til min registreringsdatabase med en fastsat værdi svarende til et 1Gbit netværks adapter dvs. 65535 (reg_dword)...
Avatar billede strych9 Praktikant
23. juni 2004 - 16:38 #2
Har du noget QoS sat op?
og øhm.. streaming til 200 brugere fra Windows hehe. Måske du skulle kigge på Helix i stedet.
Avatar billede jpvj Nybegynder
23. juni 2004 - 16:48 #3
Måske skulle du lige fortælle os andre, hvad du streamer og hvilken softare du benytter?
Avatar billede cthomsen Nybegynder
24. juni 2004 - 10:33 #4
Mht. Helix, så er det ligeledes et godt bud på software, men i dette tilfælde er valget faldet på Windows Media serveren. jeg er fuldt ud tilfreds med selve setup og med erfaring fra andre servere (QT og Real) så har den mange funktionaliteter som de øvrige ikke har tænkt på, men de plejer at følges ad rent udviklingsmæssigt :-)

Mht. det jeg streamer, så er det alt sammen i wmv og wma formatet hvilket gør, at jeg dels får det kvalitetsløft som jeg gerne vil have samt en del andre ting i forbindelse med udvikling og test af design muligheder.
Avatar billede strych9 Praktikant
24. juni 2004 - 18:39 #5
ok, jeg havde nu heller ikke givet gode odds på at du kunne tales fra at benytte win media server. ;)

Men vi skal jo på en eller anden måde finde ud af om det er operativ systemets fejl, eller om det er netværket.
Hvad har du af grej? Kan du finde ud af at bruge en netværks sniffer? Hvad er det for en router? Firewall? Bruger du QoS routing?
Har du kigget event logs i windows igennem? Nogle fejl der springer i øjnene? Er det bare en ren installation af windows som står og kører media server og intet andet? Hvad står der ellers af services på netværks segmentet?
Avatar billede anderstrolle Nybegynder
26. juni 2004 - 00:11 #6
Det er ret vigtigt at du sørger for at tvinge dit netkort til 1000/Full Duplex eller 100/Full Duplex, alt efter hvad din switch kan klare. Auto-negotiate er noget rod, og kan koste alt for mange retransmissioner med tabt forbindelse som resultat.
Du finder indstillingen under Properties for din netforbindelse -> Configure -> Advanced. Her hedder det noget i stil med 'Link speed & Duplex', alt afhængigt af dit netkort/driver.