Avatar billede casperlauge Nybegynder
23. juni 2004 - 15:51 Der er 5 kommentarer

Størrelse på hjemmeside

Hej jeg ville høre om der er nogle der ved hvad den præcise størrelse på en hjemmeside er hvis den skal være 1024 x 768. Så kan man jo ikke lavet den i den samme størrelse så skal man tilpasse den ned, nogen der ved til hvilken størrelse helt præcis?
Avatar billede casperlauge Nybegynder
23. juni 2004 - 15:59 #1
Nå jeg fandt lige selv ud af det:

984 x 593

:)
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2004 - 15:59 #2
Der er ingen faste mål, da en browser kan have forskellig tilgængelig bredde og højde.

Desuden kan du ikke regne med at alle browser med maksimeret vindue.

Så: lav dit design så det er skalerbart, f.eks. i procentvise angivelser.

Du kunne evt.kombinere faste og procentvis mål, så et element strækkes hvis skærmen tillader det.
Avatar billede arnums Nybegynder
24. juni 2004 - 10:30 #3
i f.eks. DreamWeaver skriver den 955x600px(mener jeg,er ik ved maskinen) hvis du vælger opløsning til 1024x768
;o)
Avatar billede dennisr Nybegynder
24. juni 2004 - 14:17 #4
Et alternativ til den skalérbare side, er at du fra index-siden laver et link, som åbner siden i et pop-up vindue, hvor du har mulighed for at låse målene fast. Og så kan du evt. skrive på index-siden at siden vises i "den her" opløsning.

Ved så ikke om alle browsere understøtter denne mulighed...
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2004 - 08:52 #5
Lukketid?