Avatar billede gmn Nybegynder
23. juni 2004 - 15:08 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

God lærebog

Kan I anbefale en god lærebog, der kan bruges til Delphi 7 for begyndere og lettere øvede? Den skal anvendes på htx niveau. Der er ikke altid anmeldelser ved de få bøger, jeg har set.
Avatar billede jonat Nybegynder
23. juni 2004 - 15:12 #1
Delphi 4 Programmering af Per Amdal Steffensen! Mange gode eksemlper!

http://www.systime.dk/titel.asp?udgivelseid=2563

Lån den på biblioteket eller noget!

Den har jeg lært meget af :-D

// Jonat.
Avatar billede jonat Nybegynder
23. juni 2004 - 15:12 #2
Det skulle havde været et svar.

// Jonat.
Avatar billede jonat Nybegynder
23. juni 2004 - 15:12 #3
Den kan også bruges til Delphi 7...

// Jonat.
Avatar billede jonat Nybegynder
23. juni 2004 - 15:14 #4
Ellers læs spm: http://www.eksperten.dk/spm/199432

Og der er også blevet spurgt andre gange på exp i denne tråd...

// Jonat.
Avatar billede gonzo123 Nybegynder
23. juni 2004 - 15:30 #5
Hvid du er god til engelsk, så synnes jeg selv godt om

Mastering Delphi 7 af Marco Cantu

Den kan fået hjem fra bioliotek.
Avatar billede gmn Nybegynder
23. juni 2004 - 15:34 #6
Kender du noget til "Programkonstruktion med Delphi" fra TolstrupDATA?
Avatar billede pjotre Praktikant
23. juni 2004 - 16:00 #7
Prøv også Jørn Slots bøger fra Teknisk Forlag - de er gode.
Eller måske den bedste: Inroduktion til Delphi fra IDG forlaget til kr. 89,00!
Avatar billede gonzo123 Nybegynder
23. juni 2004 - 16:20 #8
forlaget IDG hedder ikke IDG mere det hedder Libris ejet af FDB, men jeg tror ikke de har "Inroduktion til Delphi" mere, jeg mendre at kunne huske at den har hvert på udsalg fra dem af, og Jørn Slots kan man heller ikke få mere fra teknisk forlag som idag hedder Nyt teknisk forlag.
Avatar billede gmn Nybegynder
23. juni 2004 - 16:26 #9
Inroduktion til Delphi fra IDG kan vist ikke købes mere.
Mastering Delphi 7 af Marco Cantu kan ikke anvendes som lærebog for nybegyndere, men er en god opslagsbog. Har den selv.
Delphi 4.0 af Ole Mose er ikke lige min kop te, så derfor overvejer jeg "Programkonstruktion med Delphi" fra TolstrupDATA.
Kan ikke finde Jørn Slot på Teknisk Forlag
Avatar billede janbb Juniormester
27. juni 2004 - 04:17 #10
Hvis det er beg. - niveau er det nok knap så vigtigt med versionsnummeret.
Ole Kristian Mose Delphi 4 2Grundlæggende programmering" fra Teknisk forlag er
udemærket hvis den stadig kan skaffes.
Avatar billede gonzo123 Nybegynder
27. juni 2004 - 07:30 #11
-> janbb: læs dog spørgsmål stillers kommentar 23/06-2004 16:26:32 Delphi 4.0 af Ole Mose er ikke lige min kop te
Avatar billede gmn Nybegynder
27. juni 2004 - 07:50 #12
Jeg brugte Ole Mose sidste år til Delphi 7. Det gav en del forvirring, når tingene ikke passer sammen. Nu kan man ikke længere købe licenser til Delphi 7 men kun til 8, så nu er endnu mere vigtig med en bog uden tilknytning til en bestemt version. Der er vist ikke andre end "Programkonstruktion med Delphi" på markedet.
Tak for hjælpen!
Avatar billede janbb Juniormester
28. juni 2004 - 04:29 #13
Hvad med consol-applikationer til Delphi ? Ole witt hansen har en på teknisk forlag:det er grundlæggende og ikke særlig svært at omstrukturere hvis man ikke lige vil bruge consol.
Avatar billede janbb Juniormester
28. juni 2004 - 04:30 #14
kildekoden til bogen ligger på deres hjemmeside - saa du kan kigge eksempler igennem - om det er noget for dig.