Avatar billede jonjagd Nybegynder
23. juni 2004 - 09:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Cube og pivot: Indsnævring af de viste dimensioner i Row Fields

Hejsa

Jeg har et problem med at analysere data i en OLAP Cube i Excel 2003's pivottabel. Det sker når jeg trækker f.eks. 2 dimensioner ud i pivottabellens row fields og deselecter nogle af værdierne i kolonne 2. Selv om jeg kun har valgt ganske få værdier i kolonne 2 så vises alle værdierne stadigvæk i kolonne 1 og altså også dem som ikke har en værdi i kolonne 2 fordi de er fravalgt. Så min indsnævring af søgningen har sådan set overhovedet ikke nogen virkning. Jeg mener ikke at det fungerer sådan i Excel 2000 og har ikke fundet stedet hvor det kan slås fra i Excel 2003. Det må der da være, for denne funktionalitet virker ret meningsløs. I hvert fald i mit tilfælde.

Håber at I kan hjælpe mig.

Mvh Jon
Avatar billede bak Seniormester
23. juni 2004 - 10:50 #1
Nu kender jeg ikke 2003 version, men check lige egenskaberne på feltet (højreklik på feltet) og se om der er flueben i "Show items with no data". Det skal der ikke være
Avatar billede jonjagd Nybegynder
23. juni 2004 - 10:59 #2
Den mulighed er "greyed out" hos mig. Men der er i øvrigt heller ikke fluben i den.
Avatar billede jonjagd Nybegynder
24. juni 2004 - 14:55 #3
Jeg fandt selv ud af det. Det viste sig, at det bare var et spørgsmål om at klikke på knappen "Include Hidden Items in Totals". Det er en ny feature i Excel 2003.