Avatar billede sbjerre Nybegynder
23. juni 2004 - 08:58 Der er 3 kommentarer

Smart device application i VS.NET - Database muligheder

Hej

Jeg har lavet ASP.NET programmering i en del tid nu, med MS SQL server og lign som database, og ville nu gerne lære lidt om udvikling til PDA og lign.

I min Visual Studio.NET har jeg så prøvet at rode lidt med SmartDeviceApplications og ville prøve at lave en lille demo app. der kunne hente lidt data fra en datakilde osv, men faldt så lidt hvilke muligheder der er for brug af databaser i en PDA.

I flere eksempler bruger man en SQLCE server, men er det slet ikke muligt at bruge noget a'la en lille access db eller noget i den stil.

Hvis der er nogen der kender lidt til den slags udvikling (i C#), eller kender til nogle nyttige links/artikler osv, ville jeg være meget taknemmelig

mvh Søren
Avatar billede ladyhawke Novice
23. juni 2004 - 09:46 #1
Du kan bruge SQL Server CE som angivet, du kan bruge XML og der findes vist et antal forskellige DB's som er beregnet til PDA'er, men lige hvordan man interfacer via visual studio ved jeg ikke.

Jeg bruger selv XML og SQL server CE
Avatar billede bechmann Nybegynder
28. juni 2004 - 23:49 #2
Du kan godt bruge Access databaser. Desværre er der ingen managed klasser til det.
Du kan købe en wrapper fra http://www.inthehand.com/.
Avatar billede ladyhawke Novice
27. september 2004 - 15:28 #3
vil du have flere svar? ellers er det nok på tide at lukke spørgsmålet...