Avatar billede smeden2 Nybegynder
23. juni 2004 - 03:18 Der er 6 kommentarer

avi filer til dvd

hej. jeg ville sætte stor pris på hvis der er en der kan fortælle mig hvordan man brænder avi. filer ned på en dvd til afspilning i dvd afspiller?

på forhånd tak
Avatar billede popsy Novice
23. juni 2004 - 03:23 #1
Avatar billede popsy Novice
23. juni 2004 - 03:24 #2
Glemte at lægge et svar :)
Avatar billede miss-g Seniormester
23. juni 2004 - 08:32 #3
Avatar billede miss-g Seniormester
23. juni 2004 - 08:34 #4
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2004 - 10:38 #5
Alle fine guides, som sikkert vil fungere fint i de fleste tilfælde.

Men desværre kan det nemt ende galt med .avi filer.
Dette fordi at opløsninger på avi filer kan svinge meget.
Forhåbentlig skulle den gerne overholde en korrekt aspect ratio så den enten vil være 16:9 eller 4:3 format.
Men har din .avi en opløsning med en forkert aspect ratio, skal der enten klippes i den eller sættes "sorte bjælker" ind.
Hvis ikke der tages højde for dette vil du få et underligt billede på din DVD.

En anden faldgruppe er hvis din .avi fil indeholder AC3 lyd.
Her vil det ofte ende op i lyd som er ude af sync, hvis ikke du tar de rigtige forholdsregler.

Der findes en håndfuld programmer som påstår at det hele kan klares automatisk, men min erfaring viser alt for tit at det ikke ender op som man ønsker.
Og med disse programmer har man sjældent mulighed for at rette på de indstillinger som muligvis kan løse problemet.

Derfor skal du bruge lidt forskelligt, og sikkert også lidt ektra tid, men til gengæld vil du ende op med et perfekt resultat.

Her er en guide som forklare det hele fra start til slut. Den kan virke lidt lang, men bare rolig - du skal ikke igennem det hele. Guiden tager bare højde for en masse forskellige .avi filer.
http://www.videohelp.com/forum/viewtopic.php?t=222898

Jeg har desværre ikke endnu selv en guide på min side, men den kommer inden længe, hvor stort set de sammen programmer bliver brugt, som guiden i linket.
Avatar billede miss-g Seniormester
30. august 2004 - 02:02 #6
Smeden2 ---> Noget nyt?