Avatar billede dr-frank Nybegynder
23. juni 2004 - 01:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

fejl i iexplorer, please hjælp

Hej

Jeg får en fejl i internet explorer når jeg besøger nogle hjemmesider. Harddisken begynder og skratte i ca. 10-15 sekunder
hvorefter fejl boksen kommer frem.

klik på linket for at se et billede af fejlboksen.

http://www.eskesen.info/explorerfejl.jpg

-Jeg har alle updates mv. i windows xp.

Jeg håber der er nogen som har en ide ???
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
23. juni 2004 - 01:52 #1
ideer ja, men det er godt nok kun ideer
hvis du søger på google på "The Memory Could Not Be written message iexplore.exe" kommer der mange ting frem, og jeg har en fornemmelse af at der en programfejl eller et forkert link til en dll-fil eller andet internt link i nogle filer (måske pga en blanding af flere versioner/udgaver/sprog).
din harddisklyd leder jo tanken hen på en fejl på den, så kør en scandisk med overfladescanning først.
er det nogle bestemte hjemmesider med specielt indhold (fx "altid med flash", eller "altid med java").
hvis det fx er med java og du har JREE installeret, kan det hjælpe at afinstallere den, installere m$-virtual java igen, og så installere JREE igen (har oplevet problemer med at JREE satte sig på nogle henvisninger, så en hjemmebank kaldte den i stedet for microsofts virtual java machine). der var fejlmeddelelser godt nok "programfejl" og en besked om at en linje indeholdt uventede elementer, men det her er altså bare nogle løse tanker om det. så kandu selv overveje om det er langt ude.
Avatar billede popsy Novice
23. juni 2004 - 01:53 #2
http://217.115.198.3/content/topic/15565/ Ham der fik et lignende problem løst ved at bruge spybot.
Den kan du hente og prøve på: http://download.com.com/3000-8022-10289035.html?tag=lst-0-2

Derudover er der altid muligheden for at du skal bruge enh nyere internet explorer, den nyeste kan hentes på: http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
23. juni 2004 - 01:59 #3
hej popsy> når der står at hdd skratter, er dit gæt så fejl på harddisk eller at den søger som en gal efter noget den ikke kan finde??? nogen forslag til det?
Avatar billede popsy Novice
23. juni 2004 - 02:05 #4
Jeg gætter på at den bare søger, for hvis der var en fejl er det usandsynligt at den kun optræder når han går på nogle hjemmesider....!? Måske noget spyware der ikke virker, det er aldrig særlig godt programmeret det skidt :D

Men alle bud gælder i den slags, for selvfølgelig kan den da også være beskadiget :)
Avatar billede dr-frank Nybegynder
23. juni 2004 - 13:45 #5
Spybot løser desværre ikke problemet, så indtil jeg har en løsning beholder jeg mine point.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
23. juni 2004 - 16:41 #6
er det en bestemt type sider??
Avatar billede arlet Juniormester
23. juni 2004 - 16:42 #7
Reinstaller dit internet explorer : http://www.arlet.dk/reinstaller_ie.htm